I přes poruchu spojky na trati speciálu Aleš Loprais dokončuje 2. etapu bez penalizace Aleš Loprais zaznamenal na trati 2. etapy den plný zvratů, od skvělého tempa na úrovni úzké špičky přes beznaděj při poruše spojky až po štěstí v podobě dokončeného speciálu.
Měla to být další speciálka, v níž byl Aleš odhodlán útočit na vedení etapě. Místotoho se stala bojem o bytí a nebytí v soutěži. Druhá etapa ze Santa Rosy do PuertoMadryn byla pořadateli označována jako relativně jednoduchá, speciálka měřilapouhých 253 kilometrů, po níž následoval vražedný, monotónní a nekonečný spojovacípřesun do cílového Puerto Madryn, jehož si ve více než 40stupňové spalující výhniužili zejména motorkáři a jezdci na čtyřkolkách. Zvěsti o snadnosti etapy vzalyrychle za své. Rychlé pasáže se v ní střídaly s úseky plnými hlubokého jemného pískutypu feš-feš, do nějž zapadala osobní auta a postupně zatarasila trasu, kamionůmstartujícím za nimi způsobila velká zpoždění.Ještě ve dvou třetinách trasy udávala tempo kamionů čtveřice de Rooy, Kabirov, VanVliet a Loprais, která uháněla ve zběsilém tempu ve vzájemném rozestupu cca 1minuty. Čagin a Mardějev jeli až za nimi, de Azevedo ztrácel už zde přibližněpůlhodinu. Na 200. kilometru, když už pominuly nejtěžší pasáže, se Alešova Tatrazastavila s poruchou spojky a nepojízdná zůstala stát vedle trati. "Veliká škoda,auto jelo senzačně, Van Vlieta jsme prakticky dojeli a aktuálně jsme v etapě byli nadruhém místě," řekl Aleš Loprais.Následovaly taktické šachy, z nichž nevedlo mnoho pozitivních východisek. Od cíleetapy nebylo možné k porouchanému vozidlu dojet, navíc na posledních 50 kilometrechležela v cestě další sekce velmi těžkým pískem. Dojet k vozu po trase doprovodnýmautem bylo jednak nemyslitelné, neboť všechny přístupové cesty ke trati hlídalapolicie, a jednak by to znamenalo okamžitou diskvalifikaci. Bylo evidentní, žeAlešovi může pomoci pouze jiný soutěžící na trati a v případě takto vážné závadypouze odtažením.Pořadatelé mezitím odklonili většinu soutěžících jinam, neboť došlo k dalšímu ucpánítrati osobními auty, takže ti, kdo přicházeli v úvahu pro případnou pomoc, nebylivůbec v dosahu. Poslední naděje svitla s projíždějící posádkou kamionu MAN RobertaRandýska, který jede rychlý doprovod týmu Offroadsport.cz Miroslava Zapletala.Randýsek zapojil Tatru na lano a dotáhl ji až do cíle speciálu, protáhl ji i těžkýmizávěrečnými písky.Loprais Tatra Team znovu děkuje týmu Offroadsport.cz za nezištnou a profesionálnípomoc, bez níž by nebylo možné v dakarské rallye pokračovat.V cíli speciálky už čekala na Aleše doprovodná šestikolka Babča Leoše Lopraise,která vůz odtáhla za 9 hodin na laně do bivaku, kde zbytek týmu mezitím naplánovalopravu.Alešova ztráta v etapě činila 3:21:25 hodiny a znamená propad na celkovou 46.příčku. Co je však podstatné, Tatra se dostala do bivaku a oprava může proběhnout. Irelativně krátká speciálka znamenala poměrně velké ztráty pro řadu favoritů aklíčové etapy přijdou na řadu v závěru první poloviny a v celé druhé poloviněrallye. 2. etapa očima Aleše Lopraise: Jako na horské dráze Aleš Loprais a celý Loprais Tatra Team upřímně děkuje týmu asistenčnímu vozu týmuOffroadsport.cz Miroslava Zapletala, který nám ve 2.etapě do Puerto Madryn nezištněposkytl pomoc. Díky tomu můžeme pokračovat v 31. ročníku Rallye Dakar a živit nadějina slušný výsledek. Solidarita Roberta Randýska a jeho posádky navázala na tynejlepší tradice dakarského závodění. Kluci, ještě jednou díky!!!Rčení, že neštěstí nechodí po horách ale po lidech ve druhé etapě bohužel platilo ipro posádku Tatry se startovním číslem 502. Aleš Loprais jel od prvních kilometrůskvělý závod, když se dokázal bez problémů vypořádat s úvodní technickou částí, abypo průjezdu druhým CP figuroval na průběžném druhém až třetím místě. Situace natrati, se však s přibývajícími kilometry komplikovala, když se pomalejší motorkáři iautomobily byli nuceni vypořádávat se s nástrahami náročného terénu, který bylmnohdy nad jejich síly.Aleš Loprais zdolal po rychlé komunikaci v kabině jedno takové kritické místovýletem mimo trať a průletem křovím, které z obou stran lemovalo pistu. Daň v podoběztraceného zrcátka a rozbitého světla se v tom okamžiku zdála akceptovatelná. Kdyžse podobná situace opakovala o pár kilometrů později, tak již výlet mimo trať kvůlistromům možný nebyl a Tatra musela zastavit. Motorkář, který utopil svůj stroj vměkkém hlubokém písku, jej nakonec dokázal odtáhnout do relativního bezpečí. Vokamžiku, kdy Aleš opětovně akceleroval se ozvala zlověstná rána a auto se poněkolika stech metrech definitivně zastavilo. Bohužel došlo k závadě, která se nadakarských speciálech snad ještě nikdy neobjevila - destrukci přítlačného kotouče alamely spojky. Taková závada se samozřejmě nedá na trati odstranit. Zatímcoprobíhala intenzivní satelitní komunikace mezi posádkou a asistenčními vozy,projížděla kolem postupně další auta a každé z nich posádku zasypalo záplavouprachu, až po skoro třech hodinách strávených na místě vypadali všichni jako čerti."Zpočátku šlo vše jako na drátkách," uvedl Aleš Loprais poté co se nakonec díkypomoci asistenčního kamionu skvělého českého týmu Offroadsport.cz dovlekl do cílerychlostní zkoušky. "Auto jelo prostě výborně. Neudělali jsme prakticky žádnouchybu. Terén byl sice místy velmi obtížný, nicméně jsme to pokaždé zvládli naprostobez problémů. Zkuste si představit, že prostě máte den a že Vám vychází vše couděláte, tak přesně tak nějak to bylo, tedy až do toho nešťastného okamžiku."Co se honí závodníkovi hlavou, když se auto zastaví a okolo se postupně prohánějídalší a další konkurenti. "Prostě jsem věřil, že to nějak zvládneme, že se najdeněkdo kdo nám pomůže. Nerad něco vzdávám, vlastně se nevzdávám nikdy. Situace bylasamozřejmě vážná, ale řešili jsme to v mezích možností v relativní pohodě."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.