Ondřej Bisaha má za sebou nabitý podzim. Po Rally Vyškov se vydal do Chorvatska na INA Delta Rally, která byla druhým závodem letošního změněného kalendáře FIA European Rally Trophy. Pilot týmu Hyundai Lenner Sport v Chorvatsku úspěšně složil reparát z loňského roku a stylem start – cíl jednoznačně v okolí Záhřebu zvítězil.
„Rádi se na INA Delta Rally každý rok vracíme, protože tuto soutěž považuji za jednu z nejpříjemnějších vůbec. Letos hodně pršelo a bylo zajímavé sledovat porovnání povrchů, na kterých auto klouzalo a na kterých naopak relativně drželo, přičemž tyto povrchy vypadaly vizuálně stejně. Proto je dobré mít kvalitní špiony. My jsme v tomto roce ale špiony neměli. Možná i proto jsme se dostali do dvou krizových situací. Jednou byly hodiny ve vysoké rychlosti a druhou lehký výlet mimo trať, takže jsme rádi, že vše dobře dopadlo,“ poznamenal Ondřej Bisaha ke svému chorvatskému tažení.
Následoval poslední podnik na území České republiky Rally Morava, kam se Bisaha se svým vozem Hyundai i20 R5 vydal poprat o celkové umístění v rámci Rallysprint série. Startoval, jak je letos již tradicí, se startovním číslem 1. Kroměřížský jezdec bojoval od začátku na čele. Usadil se na druhém místě, o které ale v poslední rychlostní zkoušce přišel vinou defektu, klesl tak na čtvrté místo. I přes tyto komplikace Ondřej Bisaha obsadil celkový bronz v letošním šampionátu Rallysprint série a umístil se jako nejlepší pilot vozu jihokorejské značky Hyundai bez jediného odstoupení. „Nevím, kde se defekt stal. Tuším dva momenty. Nejdřív šlo nejspíš o pomalý defekt, protože auto bylo v zatáčkách nestabilní a následně tato pneumatika dostala v závěrečné části rychlostní zkoušky ránu po výjezdu z katu. To se pravděpodobně stalo kvůli tomu, že byl v pneumatice nízký tlak a ona se cvakla a okamžitě vyzula. Takže kvůli tomu jsme ztratili důležité sekundy, které nám v součtu chyběly. Ale toto je rally, takže to bereme sportovně. Jednou máme štěstí, jednou smůlu,“ komentoval Bisaha zmíněný defekt a pokračuje: „Do soutěže jsme vstupovali s tím, že jsme druzí v celkovém hodnocení, takže jsme měli v sobě správný vnitřní náboj. Okolnostmi jsme klesli na třetí místo, ale jsem za něj rád, protože jsem po velmi dlouhé době absolvoval kompletní šampionát. Gratuluji Petrovi Semerádovi.“
Z celkového bronzu v letošní Rallysprint sérii a postavení nejlepšího vozu značky Hyundai má radost jak tým Hyundai Lenner Sport zaštítěný společností Hyundai Motor Czech, tak BSH Racing, který se stará o technickou přípravu vozu.
Dobojováno ale stále nebylo v FIA European Rally Trophy. Určit vítěze musela závěrečná Lausitz Rally na šotolině v okolí německého Boxbergu. Šotolinu si Bisaha neměl letos možnost vyzkoušet, proto byl hozen do vody a musel hned plavat. Jezdec týmu Hyundai Lenner Sport však podal kvalitní výkon, obsadil šesté místo a obhájil titul mistra FIA European Rally Trophy. „Lausitz byl zábavný a velmi jsme si ho užili. Startovali jsme zde už loni, tak jsem si myslel, že si budu tratě trochu pamatovat. Ona jich ale byla většina jiných, k tomu jsme startovali s jiným autem a jinými pneumatikami. Šotolinový podvozek, který jsme měli půjčený ze zahraničí, jsme dostali na poslední chvíli a navíc jsme ho nesměli snížit tak jak by bylo bývalo potřeba, takže možná i kvůli tomu jsme měli pár velkých momentů. Původně jsem se této soutěže bál, protože šotolina není pro české soutěžáky obvyklá, ale opak byl pravdou,“ řekl jezdec týmu Hyundai Lenner Sport k Lausitz Rally.
V mezidobí se Ondřej Bisaha s vozem Hyundai i20 R5 zúčastnil ještě domácí Rallye Kroměříž, kde zastoupil na pozici spolujezdce Petra Těšínského navigátor Oliver Kiška.
Kroměřížský soutěžák má za sebou dvě sezony s vozem Hyundai i20 R5 a týmem Hyundai Lenner Sport. Aktuální bilance je dva tituly šampiona European Rally Trophy a bronz v Rallysprint sérii. „Ondrovu obhajobu titulu šampiona ERT v našich barvách hodnotím jako velký úspěch v letošní nelehké sezoně. Zisk třetího místa v české Rallysprint sérii jakožto nejlépe umístěného pilota za volantem vozu značky Hyundai je třešnička na dortu,“ řekl Jiří Lenner, jednatel společnosti Lenner Motors. Oslavit tento triumf tým plánoval startem na nadcházejícím Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy, avšak s ohledem na momentální epidemiologickou situaci se tým rozhodl této akce neúčastnit.
„Sezonu hodnotím celkově jako vydařenou. To, že se nám povedlo obhájit titul FIA European Rally Trophy, je jakýmsi poděkováním celému týmu za odvedenou práci a čas, který spolu trávíme. Rally je pro nás srdcová záležitost,“ uzavřel Ondřej Bisaha.
Více zajímavostí z dění v týmu se mohou fanoušci dozvědět na sociálních sítích BSH Racing. Informace je možné sledovat také na Facebookové stránce prémiového prodejce vozů značky Hyundai Lenner Motors.
Sociální sítě:
Facebook: https://www.facebook.com/bshrcng/
Instagram: https://www.instagram.com/bshrcng/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Denisa Pospíšilová, marketing manager
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?