Ondřej Bisaha má za sebou nabitý podzim. Po Rally Vyškov se vydal do Chorvatska na INA Delta Rally, která byla druhým závodem letošního změněného kalendáře FIA European Rally Trophy. Pilot týmu Hyundai Lenner Sport v Chorvatsku úspěšně složil reparát z loňského roku a stylem start – cíl jednoznačně v okolí Záhřebu zvítězil.
„Rádi se na INA Delta Rally každý rok vracíme, protože tuto soutěž považuji za jednu z nejpříjemnějších vůbec. Letos hodně pršelo a bylo zajímavé sledovat porovnání povrchů, na kterých auto klouzalo a na kterých naopak relativně drželo, přičemž tyto povrchy vypadaly vizuálně stejně. Proto je dobré mít kvalitní špiony. My jsme v tomto roce ale špiony neměli. Možná i proto jsme se dostali do dvou krizových situací. Jednou byly hodiny ve vysoké rychlosti a druhou lehký výlet mimo trať, takže jsme rádi, že vše dobře dopadlo,“ poznamenal Ondřej Bisaha ke svému chorvatskému tažení.
Následoval poslední podnik na území České republiky Rally Morava, kam se Bisaha se svým vozem Hyundai i20 R5 vydal poprat o celkové umístění v rámci Rallysprint série. Startoval, jak je letos již tradicí, se startovním číslem 1. Kroměřížský jezdec bojoval od začátku na čele. Usadil se na druhém místě, o které ale v poslední rychlostní zkoušce přišel vinou defektu, klesl tak na čtvrté místo. I přes tyto komplikace Ondřej Bisaha obsadil celkový bronz v letošním šampionátu Rallysprint série a umístil se jako nejlepší pilot vozu jihokorejské značky Hyundai bez jediného odstoupení. „Nevím, kde se defekt stal. Tuším dva momenty. Nejdřív šlo nejspíš o pomalý defekt, protože auto bylo v zatáčkách nestabilní a následně tato pneumatika dostala v závěrečné části rychlostní zkoušky ránu po výjezdu z katu. To se pravděpodobně stalo kvůli tomu, že byl v pneumatice nízký tlak a ona se cvakla a okamžitě vyzula. Takže kvůli tomu jsme ztratili důležité sekundy, které nám v součtu chyběly. Ale toto je rally, takže to bereme sportovně. Jednou máme štěstí, jednou smůlu,“ komentoval Bisaha zmíněný defekt a pokračuje: „Do soutěže jsme vstupovali s tím, že jsme druzí v celkovém hodnocení, takže jsme měli v sobě správný vnitřní náboj. Okolnostmi jsme klesli na třetí místo, ale jsem za něj rád, protože jsem po velmi dlouhé době absolvoval kompletní šampionát. Gratuluji Petrovi Semerádovi.“
Z celkového bronzu v letošní Rallysprint sérii a postavení nejlepšího vozu značky Hyundai má radost jak tým Hyundai Lenner Sport zaštítěný společností Hyundai Motor Czech, tak BSH Racing, který se stará o technickou přípravu vozu.
Dobojováno ale stále nebylo v FIA European Rally Trophy. Určit vítěze musela závěrečná Lausitz Rally na šotolině v okolí německého Boxbergu. Šotolinu si Bisaha neměl letos možnost vyzkoušet, proto byl hozen do vody a musel hned plavat. Jezdec týmu Hyundai Lenner Sport však podal kvalitní výkon, obsadil šesté místo a obhájil titul mistra FIA European Rally Trophy. „Lausitz byl zábavný a velmi jsme si ho užili. Startovali jsme zde už loni, tak jsem si myslel, že si budu tratě trochu pamatovat. Ona jich ale byla většina jiných, k tomu jsme startovali s jiným autem a jinými pneumatikami. Šotolinový podvozek, který jsme měli půjčený ze zahraničí, jsme dostali na poslední chvíli a navíc jsme ho nesměli snížit tak jak by bylo bývalo potřeba, takže možná i kvůli tomu jsme měli pár velkých momentů. Původně jsem se této soutěže bál, protože šotolina není pro české soutěžáky obvyklá, ale opak byl pravdou,“ řekl jezdec týmu Hyundai Lenner Sport k Lausitz Rally.
V mezidobí se Ondřej Bisaha s vozem Hyundai i20 R5 zúčastnil ještě domácí Rallye Kroměříž, kde zastoupil na pozici spolujezdce Petra Těšínského navigátor Oliver Kiška.
Kroměřížský soutěžák má za sebou dvě sezony s vozem Hyundai i20 R5 a týmem Hyundai Lenner Sport. Aktuální bilance je dva tituly šampiona European Rally Trophy a bronz v Rallysprint sérii. „Ondrovu obhajobu titulu šampiona ERT v našich barvách hodnotím jako velký úspěch v letošní nelehké sezoně. Zisk třetího místa v české Rallysprint sérii jakožto nejlépe umístěného pilota za volantem vozu značky Hyundai je třešnička na dortu,“ řekl Jiří Lenner, jednatel společnosti Lenner Motors. Oslavit tento triumf tým plánoval startem na nadcházejícím Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy, avšak s ohledem na momentální epidemiologickou situaci se tým rozhodl této akce neúčastnit.
„Sezonu hodnotím celkově jako vydařenou. To, že se nám povedlo obhájit titul FIA European Rally Trophy, je jakýmsi poděkováním celému týmu za odvedenou práci a čas, který spolu trávíme. Rally je pro nás srdcová záležitost,“ uzavřel Ondřej Bisaha.
Více zajímavostí z dění v týmu se mohou fanoušci dozvědět na sociálních sítích BSH Racing. Informace je možné sledovat také na Facebookové stránce prémiového prodejce vozů značky Hyundai Lenner Motors.
Sociální sítě:
Facebook: https://www.facebook.com/bshrcng/
Instagram: https://www.instagram.com/bshrcng/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Denisa Pospíšilová, marketing manager
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.