Ondřej Bisaha má za sebou nabitý podzim. Po Rally Vyškov se vydal do Chorvatska na INA Delta Rally, která byla druhým závodem letošního změněného kalendáře FIA European Rally Trophy. Pilot týmu Hyundai Lenner Sport v Chorvatsku úspěšně složil reparát z loňského roku a stylem start – cíl jednoznačně v okolí Záhřebu zvítězil.
„Rádi se na INA Delta Rally každý rok vracíme, protože tuto soutěž považuji za jednu z nejpříjemnějších vůbec. Letos hodně pršelo a bylo zajímavé sledovat porovnání povrchů, na kterých auto klouzalo a na kterých naopak relativně drželo, přičemž tyto povrchy vypadaly vizuálně stejně. Proto je dobré mít kvalitní špiony. My jsme v tomto roce ale špiony neměli. Možná i proto jsme se dostali do dvou krizových situací. Jednou byly hodiny ve vysoké rychlosti a druhou lehký výlet mimo trať, takže jsme rádi, že vše dobře dopadlo,“ poznamenal Ondřej Bisaha ke svému chorvatskému tažení.
Následoval poslední podnik na území České republiky Rally Morava, kam se Bisaha se svým vozem Hyundai i20 R5 vydal poprat o celkové umístění v rámci Rallysprint série. Startoval, jak je letos již tradicí, se startovním číslem 1. Kroměřížský jezdec bojoval od začátku na čele. Usadil se na druhém místě, o které ale v poslední rychlostní zkoušce přišel vinou defektu, klesl tak na čtvrté místo. I přes tyto komplikace Ondřej Bisaha obsadil celkový bronz v letošním šampionátu Rallysprint série a umístil se jako nejlepší pilot vozu jihokorejské značky Hyundai bez jediného odstoupení. „Nevím, kde se defekt stal. Tuším dva momenty. Nejdřív šlo nejspíš o pomalý defekt, protože auto bylo v zatáčkách nestabilní a následně tato pneumatika dostala v závěrečné části rychlostní zkoušky ránu po výjezdu z katu. To se pravděpodobně stalo kvůli tomu, že byl v pneumatice nízký tlak a ona se cvakla a okamžitě vyzula. Takže kvůli tomu jsme ztratili důležité sekundy, které nám v součtu chyběly. Ale toto je rally, takže to bereme sportovně. Jednou máme štěstí, jednou smůlu,“ komentoval Bisaha zmíněný defekt a pokračuje: „Do soutěže jsme vstupovali s tím, že jsme druzí v celkovém hodnocení, takže jsme měli v sobě správný vnitřní náboj. Okolnostmi jsme klesli na třetí místo, ale jsem za něj rád, protože jsem po velmi dlouhé době absolvoval kompletní šampionát. Gratuluji Petrovi Semerádovi.“
Z celkového bronzu v letošní Rallysprint sérii a postavení nejlepšího vozu značky Hyundai má radost jak tým Hyundai Lenner Sport zaštítěný společností Hyundai Motor Czech, tak BSH Racing, který se stará o technickou přípravu vozu.
Dobojováno ale stále nebylo v FIA European Rally Trophy. Určit vítěze musela závěrečná Lausitz Rally na šotolině v okolí německého Boxbergu. Šotolinu si Bisaha neměl letos možnost vyzkoušet, proto byl hozen do vody a musel hned plavat. Jezdec týmu Hyundai Lenner Sport však podal kvalitní výkon, obsadil šesté místo a obhájil titul mistra FIA European Rally Trophy. „Lausitz byl zábavný a velmi jsme si ho užili. Startovali jsme zde už loni, tak jsem si myslel, že si budu tratě trochu pamatovat. Ona jich ale byla většina jiných, k tomu jsme startovali s jiným autem a jinými pneumatikami. Šotolinový podvozek, který jsme měli půjčený ze zahraničí, jsme dostali na poslední chvíli a navíc jsme ho nesměli snížit tak jak by bylo bývalo potřeba, takže možná i kvůli tomu jsme měli pár velkých momentů. Původně jsem se této soutěže bál, protože šotolina není pro české soutěžáky obvyklá, ale opak byl pravdou,“ řekl jezdec týmu Hyundai Lenner Sport k Lausitz Rally.
V mezidobí se Ondřej Bisaha s vozem Hyundai i20 R5 zúčastnil ještě domácí Rallye Kroměříž, kde zastoupil na pozici spolujezdce Petra Těšínského navigátor Oliver Kiška.
Kroměřížský soutěžák má za sebou dvě sezony s vozem Hyundai i20 R5 a týmem Hyundai Lenner Sport. Aktuální bilance je dva tituly šampiona European Rally Trophy a bronz v Rallysprint sérii. „Ondrovu obhajobu titulu šampiona ERT v našich barvách hodnotím jako velký úspěch v letošní nelehké sezoně. Zisk třetího místa v české Rallysprint sérii jakožto nejlépe umístěného pilota za volantem vozu značky Hyundai je třešnička na dortu,“ řekl Jiří Lenner, jednatel společnosti Lenner Motors. Oslavit tento triumf tým plánoval startem na nadcházejícím Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy, avšak s ohledem na momentální epidemiologickou situaci se tým rozhodl této akce neúčastnit.
„Sezonu hodnotím celkově jako vydařenou. To, že se nám povedlo obhájit titul FIA European Rally Trophy, je jakýmsi poděkováním celému týmu za odvedenou práci a čas, který spolu trávíme. Rally je pro nás srdcová záležitost,“ uzavřel Ondřej Bisaha.
Více zajímavostí z dění v týmu se mohou fanoušci dozvědět na sociálních sítích BSH Racing. Informace je možné sledovat také na Facebookové stránce prémiového prodejce vozů značky Hyundai Lenner Motors.
Sociální sítě:
Facebook: https://www.facebook.com/bshrcng/
Instagram: https://www.instagram.com/bshrcng/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Denisa Pospíšilová, marketing manager
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.