Ondřej Bisaha má za sebou nabitý podzim. Po Rally Vyškov se vydal do Chorvatska na INA Delta Rally, která byla druhým závodem letošního změněného kalendáře FIA European Rally Trophy. Pilot týmu Hyundai Lenner Sport v Chorvatsku úspěšně složil reparát z loňského roku a stylem start – cíl jednoznačně v okolí Záhřebu zvítězil.
„Rádi se na INA Delta Rally každý rok vracíme, protože tuto soutěž považuji za jednu z nejpříjemnějších vůbec. Letos hodně pršelo a bylo zajímavé sledovat porovnání povrchů, na kterých auto klouzalo a na kterých naopak relativně drželo, přičemž tyto povrchy vypadaly vizuálně stejně. Proto je dobré mít kvalitní špiony. My jsme v tomto roce ale špiony neměli. Možná i proto jsme se dostali do dvou krizových situací. Jednou byly hodiny ve vysoké rychlosti a druhou lehký výlet mimo trať, takže jsme rádi, že vše dobře dopadlo,“ poznamenal Ondřej Bisaha ke svému chorvatskému tažení.
Následoval poslední podnik na území České republiky Rally Morava, kam se Bisaha se svým vozem Hyundai i20 R5 vydal poprat o celkové umístění v rámci Rallysprint série. Startoval, jak je letos již tradicí, se startovním číslem 1. Kroměřížský jezdec bojoval od začátku na čele. Usadil se na druhém místě, o které ale v poslední rychlostní zkoušce přišel vinou defektu, klesl tak na čtvrté místo. I přes tyto komplikace Ondřej Bisaha obsadil celkový bronz v letošním šampionátu Rallysprint série a umístil se jako nejlepší pilot vozu jihokorejské značky Hyundai bez jediného odstoupení. „Nevím, kde se defekt stal. Tuším dva momenty. Nejdřív šlo nejspíš o pomalý defekt, protože auto bylo v zatáčkách nestabilní a následně tato pneumatika dostala v závěrečné části rychlostní zkoušky ránu po výjezdu z katu. To se pravděpodobně stalo kvůli tomu, že byl v pneumatice nízký tlak a ona se cvakla a okamžitě vyzula. Takže kvůli tomu jsme ztratili důležité sekundy, které nám v součtu chyběly. Ale toto je rally, takže to bereme sportovně. Jednou máme štěstí, jednou smůlu,“ komentoval Bisaha zmíněný defekt a pokračuje: „Do soutěže jsme vstupovali s tím, že jsme druzí v celkovém hodnocení, takže jsme měli v sobě správný vnitřní náboj. Okolnostmi jsme klesli na třetí místo, ale jsem za něj rád, protože jsem po velmi dlouhé době absolvoval kompletní šampionát. Gratuluji Petrovi Semerádovi.“
Z celkového bronzu v letošní Rallysprint sérii a postavení nejlepšího vozu značky Hyundai má radost jak tým Hyundai Lenner Sport zaštítěný společností Hyundai Motor Czech, tak BSH Racing, který se stará o technickou přípravu vozu.
Dobojováno ale stále nebylo v FIA European Rally Trophy. Určit vítěze musela závěrečná Lausitz Rally na šotolině v okolí německého Boxbergu. Šotolinu si Bisaha neměl letos možnost vyzkoušet, proto byl hozen do vody a musel hned plavat. Jezdec týmu Hyundai Lenner Sport však podal kvalitní výkon, obsadil šesté místo a obhájil titul mistra FIA European Rally Trophy. „Lausitz byl zábavný a velmi jsme si ho užili. Startovali jsme zde už loni, tak jsem si myslel, že si budu tratě trochu pamatovat. Ona jich ale byla většina jiných, k tomu jsme startovali s jiným autem a jinými pneumatikami. Šotolinový podvozek, který jsme měli půjčený ze zahraničí, jsme dostali na poslední chvíli a navíc jsme ho nesměli snížit tak jak by bylo bývalo potřeba, takže možná i kvůli tomu jsme měli pár velkých momentů. Původně jsem se této soutěže bál, protože šotolina není pro české soutěžáky obvyklá, ale opak byl pravdou,“ řekl jezdec týmu Hyundai Lenner Sport k Lausitz Rally.
V mezidobí se Ondřej Bisaha s vozem Hyundai i20 R5 zúčastnil ještě domácí Rallye Kroměříž, kde zastoupil na pozici spolujezdce Petra Těšínského navigátor Oliver Kiška.
Kroměřížský soutěžák má za sebou dvě sezony s vozem Hyundai i20 R5 a týmem Hyundai Lenner Sport. Aktuální bilance je dva tituly šampiona European Rally Trophy a bronz v Rallysprint sérii. „Ondrovu obhajobu titulu šampiona ERT v našich barvách hodnotím jako velký úspěch v letošní nelehké sezoně. Zisk třetího místa v české Rallysprint sérii jakožto nejlépe umístěného pilota za volantem vozu značky Hyundai je třešnička na dortu,“ řekl Jiří Lenner, jednatel společnosti Lenner Motors. Oslavit tento triumf tým plánoval startem na nadcházejícím Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy, avšak s ohledem na momentální epidemiologickou situaci se tým rozhodl této akce neúčastnit.
„Sezonu hodnotím celkově jako vydařenou. To, že se nám povedlo obhájit titul FIA European Rally Trophy, je jakýmsi poděkováním celému týmu za odvedenou práci a čas, který spolu trávíme. Rally je pro nás srdcová záležitost,“ uzavřel Ondřej Bisaha.
Více zajímavostí z dění v týmu se mohou fanoušci dozvědět na sociálních sítích BSH Racing. Informace je možné sledovat také na Facebookové stránce prémiového prodejce vozů značky Hyundai Lenner Motors.
Sociální sítě:
Facebook: https://www.facebook.com/bshrcng/
Instagram: https://www.instagram.com/bshrcng/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Denisa Pospíšilová, marketing manager
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.