Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

AutoRoad.cz, 22. října 2020, 22:49 Google+

ID.3 má za sebou úspěšný start při testech bezpečnosti. Pět získaných hvězd je nejlepší hodnocení, jakého lze v testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) dosáhnout. Zkušební technici udělili prvnímu modelu na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily vynikající hodnocení ve všech kritériích – v oblastech asistenčních systémů i ochrany dospělých cestujících, dětí a zranitelných účastníků silničního provozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„Je to skvělý úspěch pro celý náš tým ID.,“ říká Dr. Frank Welsch, vedoucí vývoje značky Volkswagen. „Vysoká úroveň bezpečnosti našich vozidel je pro nás vždy velmi důležitá, a proto je od začátku vývoje součástí koncepce platformy MEB. ID.3 to výmluvně dokazuje svými 5 hvězdami.“

Hodnocení ochrany dospělých cestujících vychází mimo jiné z čelních a bočních nárazových testů a z testů ochrany proti poranění krční páteře při nárazu zezadu. Na základě těchto nárazových testů a posouzení bezpečnostních opatření pro rychlou a bezpečnou záchranu cestujících a jejich vyproštění z havarovaného vozidla byla modelu ID.3 přiznána 87% míra ochrany řidiče a cestujících. Děti jsou chráněny dokonce z 89 %.

Toto hodnocení vychází ze tří důležitých aspektů: Komisaři se kromě ochrany, kterou zajišťují dětské zádržné systémy při čelním nebo bočním nárazu, zaměřovali také na možnosti montáže dětských sedaček různých velikostí a výbav, které vozidlo nabízí pro bezpečnou přepravu dětí.

Kromě ochrany cestujících ve vozidlech zkoumá Euro NCAP také účinnost ochrany, poskytované systémy automatického nouzového brzdění (AEB) zranitelným účastníkům silničního provozu – chodcům a cyklistům – při hrozící kolizi. Zkušební technici kladou důraz rovněž na ostatní sériově dodávané asistenční systémy. Pozitivně hodnocena byla skutečnost, že ID.3 má ve všech verzích výbavy sériově asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro nouzové brzdění „Front Assist“.

Poprvé ve voze značky Volkswagen nalézá v modelu ID.3 uplatnění tzv. centrální airbag mezi předními sedadly. Tento airbag zabraňuje například při bočních kolizích možnému kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu.

img-responsive

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd | foto: Volkswagen

Volkswagen nabízí na přání další asistenční systémy nejvyšší úrovně. Jedním z nich je adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním nejvyšší povolené rychlosti. „Travel Assist“ umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 160 km/h. K bezpečné, komfortní jízdě přispívá rovněž asistent pro jízdu v dopravní koloně spolu s asistentem pro sledování slepého úhlu, asistentem pro couvání z parkovacího místa, asistentem pro stav nouze „Emergency Assist“ a parkovacím asistentem „Park Assist“.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

vodíkový pohon

V Británii testují provoz užitkových aut na vodík

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

reklama

Doporučujeme

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

  2. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

  3. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  4. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  5. HONDA CRF125F, modelový rok 2023

  6. HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud