Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

AutoRoad.cz, 22. října 2020, 22:49 Google+

ID.3 má za sebou úspěšný start při testech bezpečnosti. Pět získaných hvězd je nejlepší hodnocení, jakého lze v testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) dosáhnout. Zkušební technici udělili prvnímu modelu na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily vynikající hodnocení ve všech kritériích – v oblastech asistenčních systémů i ochrany dospělých cestujících, dětí a zranitelných účastníků silničního provozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„Je to skvělý úspěch pro celý náš tým ID.,“ říká Dr. Frank Welsch, vedoucí vývoje značky Volkswagen. „Vysoká úroveň bezpečnosti našich vozidel je pro nás vždy velmi důležitá, a proto je od začátku vývoje součástí koncepce platformy MEB. ID.3 to výmluvně dokazuje svými 5 hvězdami.“

Hodnocení ochrany dospělých cestujících vychází mimo jiné z čelních a bočních nárazových testů a z testů ochrany proti poranění krční páteře při nárazu zezadu. Na základě těchto nárazových testů a posouzení bezpečnostních opatření pro rychlou a bezpečnou záchranu cestujících a jejich vyproštění z havarovaného vozidla byla modelu ID.3 přiznána 87% míra ochrany řidiče a cestujících. Děti jsou chráněny dokonce z 89 %.

Toto hodnocení vychází ze tří důležitých aspektů: Komisaři se kromě ochrany, kterou zajišťují dětské zádržné systémy při čelním nebo bočním nárazu, zaměřovali také na možnosti montáže dětských sedaček různých velikostí a výbav, které vozidlo nabízí pro bezpečnou přepravu dětí.

Kromě ochrany cestujících ve vozidlech zkoumá Euro NCAP také účinnost ochrany, poskytované systémy automatického nouzového brzdění (AEB) zranitelným účastníkům silničního provozu – chodcům a cyklistům – při hrozící kolizi. Zkušební technici kladou důraz rovněž na ostatní sériově dodávané asistenční systémy. Pozitivně hodnocena byla skutečnost, že ID.3 má ve všech verzích výbavy sériově asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro nouzové brzdění „Front Assist“.

Poprvé ve voze značky Volkswagen nalézá v modelu ID.3 uplatnění tzv. centrální airbag mezi předními sedadly. Tento airbag zabraňuje například při bočních kolizích možnému kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu.

img-responsive

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd | foto: Volkswagen

Volkswagen nabízí na přání další asistenční systémy nejvyšší úrovně. Jedním z nich je adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním nejvyšší povolené rychlosti. „Travel Assist“ umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 160 km/h. K bezpečné, komfortní jízdě přispívá rovněž asistent pro jízdu v dopravní koloně spolu s asistentem pro sledování slepého úhlu, asistentem pro couvání z parkovacího místa, asistentem pro stav nouze „Emergency Assist“ a parkovacím asistentem „Park Assist“.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud