ID.3 má za sebou úspěšný start při testech bezpečnosti. Pět získaných hvězd je nejlepší hodnocení, jakého lze v testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) dosáhnout. Zkušební technici udělili prvnímu modelu na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily vynikající hodnocení ve všech kritériích – v oblastech asistenčních systémů i ochrany dospělých cestujících, dětí a zranitelných účastníků silničního provozu.
„Je to skvělý úspěch pro celý náš tým ID.,“ říká Dr. Frank Welsch, vedoucí vývoje značky Volkswagen. „Vysoká úroveň bezpečnosti našich vozidel je pro nás vždy velmi důležitá, a proto je od začátku vývoje součástí koncepce platformy MEB. ID.3 to výmluvně dokazuje svými 5 hvězdami.“
Hodnocení ochrany dospělých cestujících vychází mimo jiné z čelních a bočních nárazových testů a z testů ochrany proti poranění krční páteře při nárazu zezadu. Na základě těchto nárazových testů a posouzení bezpečnostních opatření pro rychlou a bezpečnou záchranu cestujících a jejich vyproštění z havarovaného vozidla byla modelu ID.3 přiznána 87% míra ochrany řidiče a cestujících. Děti jsou chráněny dokonce z 89 %.
Toto hodnocení vychází ze tří důležitých aspektů: Komisaři se kromě ochrany, kterou zajišťují dětské zádržné systémy při čelním nebo bočním nárazu, zaměřovali také na možnosti montáže dětských sedaček různých velikostí a výbav, které vozidlo nabízí pro bezpečnou přepravu dětí.
Kromě ochrany cestujících ve vozidlech zkoumá Euro NCAP také účinnost ochrany, poskytované systémy automatického nouzového brzdění (AEB) zranitelným účastníkům silničního provozu – chodcům a cyklistům – při hrozící kolizi. Zkušební technici kladou důraz rovněž na ostatní sériově dodávané asistenční systémy. Pozitivně hodnocena byla skutečnost, že ID.3 má ve všech verzích výbavy sériově asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro nouzové brzdění „Front Assist“.
Poprvé ve voze značky Volkswagen nalézá v modelu ID.3 uplatnění tzv. centrální airbag mezi předními sedadly. Tento airbag zabraňuje například při bočních kolizích možnému kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu.
Volkswagen nabízí na přání další asistenční systémy nejvyšší úrovně. Jedním z nich je adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním nejvyšší povolené rychlosti. „Travel Assist“ umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 160 km/h. K bezpečné, komfortní jízdě přispívá rovněž asistent pro jízdu v dopravní koloně spolu s asistentem pro sledování slepého úhlu, asistentem pro couvání z parkovacího místa, asistentem pro stav nouze „Emergency Assist“ a parkovacím asistentem „Park Assist“.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!