ID.3 má za sebou úspěšný start při testech bezpečnosti. Pět získaných hvězd je nejlepší hodnocení, jakého lze v testech bezpečnosti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) dosáhnout. Zkušební technici udělili prvnímu modelu na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily vynikající hodnocení ve všech kritériích – v oblastech asistenčních systémů i ochrany dospělých cestujících, dětí a zranitelných účastníků silničního provozu.
„Je to skvělý úspěch pro celý náš tým ID.,“ říká Dr. Frank Welsch, vedoucí vývoje značky Volkswagen. „Vysoká úroveň bezpečnosti našich vozidel je pro nás vždy velmi důležitá, a proto je od začátku vývoje součástí koncepce platformy MEB. ID.3 to výmluvně dokazuje svými 5 hvězdami.“
Hodnocení ochrany dospělých cestujících vychází mimo jiné z čelních a bočních nárazových testů a z testů ochrany proti poranění krční páteře při nárazu zezadu. Na základě těchto nárazových testů a posouzení bezpečnostních opatření pro rychlou a bezpečnou záchranu cestujících a jejich vyproštění z havarovaného vozidla byla modelu ID.3 přiznána 87% míra ochrany řidiče a cestujících. Děti jsou chráněny dokonce z 89 %.
Toto hodnocení vychází ze tří důležitých aspektů: Komisaři se kromě ochrany, kterou zajišťují dětské zádržné systémy při čelním nebo bočním nárazu, zaměřovali také na možnosti montáže dětských sedaček různých velikostí a výbav, které vozidlo nabízí pro bezpečnou přepravu dětí.
Kromě ochrany cestujících ve vozidlech zkoumá Euro NCAP také účinnost ochrany, poskytované systémy automatického nouzového brzdění (AEB) zranitelným účastníkům silničního provozu – chodcům a cyklistům – při hrozící kolizi. Zkušební technici kladou důraz rovněž na ostatní sériově dodávané asistenční systémy. Pozitivně hodnocena byla skutečnost, že ID.3 má ve všech verzích výbavy sériově asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro nouzové brzdění „Front Assist“.
Poprvé ve voze značky Volkswagen nalézá v modelu ID.3 uplatnění tzv. centrální airbag mezi předními sedadly. Tento airbag zabraňuje například při bočních kolizích možnému kontaktu hlav řidiče a spolujezdce vpředu.
Volkswagen nabízí na přání další asistenční systémy nejvyšší úrovně. Jedním z nich je adaptivní tempomat ACC s předvídavým rozpoznáváním nejvyšší povolené rychlosti. „Travel Assist“ umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 160 km/h. K bezpečné, komfortní jízdě přispívá rovněž asistent pro jízdu v dopravní koloně spolu s asistentem pro sledování slepého úhlu, asistentem pro couvání z parkovacího místa, asistentem pro stav nouze „Emergency Assist“ a parkovacím asistentem „Park Assist“.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).