Hlavní cíl: vyvinout technologie pro asistenční systémy, vysoce automatizované řízení na dálnicích a automatizované parkování (vše až do úrovně SAE 4) +++ Uvedení na trh v sériových vozech v roce 2024 +++ Obě společnosti budou technologie implementovat ve svých sériových vozech nezávisle na sobě +++ Do spolupráce se zapojí více než 1200 vývojových specialistů v Unterschleissheimu a Sindelfingenu.
BMW Group a Daimler AG zahajují svou spolupráci na systémech pro automatizovanou jízdu: zástupci obou společností dnes podepsali dohodu o dlouhodobé strategické spolupráci, která se zaměří na společný vývoj nové generace technologií pro asistenční systémy, automatizovanou jízdu na dálnicích a automatizované parkování (vše do úrovně SAE 4). Dále jsou plánována další jednání s cílem rozšířit spolupráci na vyšší úroveň automatizace v městských oblastech a centrech měst. Tím se jasně ukazuje dlouhodobost této spolupráce, která se rozšíří o škálovatelnou platformu pro automatizované řízení. Tato spolupráce přitom není uzavřená, ale je naopak otevřena i dalším výrobcům a technologickým partnerům, výsledky budou zpřístupněny dalším výrobcům na základě licence.
Hlavním cílem spolupráce je rychlé uvedení technologie na trh, které by se mělo od roku 2024 uplatnit v osobních vozech určených pro běžné zákazníky. Obě společnosti budou tyto technologie implementovat nezávisle na sobě. Ve rámci kooperace bude spolupracovat více než 1200 odborníků, často ve smíšených týmech. Vývojové týmy budou sídlit především v BMW Group Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu nedaleko Mnichova a současně ve vývojovém centru Mercedes-Benz Technology Centre (MTC) v Sindelfingenu a Daimler Testing and Technology Centre v Immendingenu. Společné úsilí se zaměří na rozvoj škálovatelné architektury pro asistenční systémy, včetně senzorů, společné datové centrum pro ukládání, správu a zpracování dat, stejně jako vývoj funkcí a softwaru.
Pro automatizovanou jízdu je bezpečnost na prvním místě
Ve spolupráci se společnostmi Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel a Volkswagen vydaly BMW Group a Daimler dokument s názvem „Safety First for Automated Driving“ (Pro automatizovanou jízdu je bezpečnost na prvním místě). Kromě pokrytí všech příslušných bezpečnostních aspektů pro automatizované řízení úrovně SAE 3/4 dokument zavádí systém sledovatelnosti, který sahá od primárního cíle, kterým je to, že systémy budou bezpečnější než průměrný řidič, až po jednotlivé bezpečnostní cíle konkrétních součástí. Dokument byl publikován 2. července 2019.
Autonomní jízda u BMW Group
BMW Group pracuje na systémech vysoce automatizované jízdy od roku 2006 a vytvořilo univerzální platformu propojující specialisty na jednotlivé dílčí technologie, dodavatele a výrobce originálních dílů. V roce 2017 byl uveden do provozu kampus pro autonomní jízdu Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu severně od Mnichova, což vedlo ve spolupráci s partnery k industrializaci a rozšíření technologie. V kampusu se využívá nejnovější software ke zrychlení vývoje celé platformy a vytvoření nových standardů pro celé odvětví. Po celém světě jezdí více než 70 vozidel testujících nejnovější technologie. Sbírají data, která pomáhají systémům učit se s využitím umělé inteligence a získané zkušenosti ověřovat v simulacích i v testech v rámci úrovní 2 až 5 na silnicích. Generace technologií automatizované jízdy, která je nyní ve vývoji, se v sériové výrobě jako úroveň 3 objeví ve voze BMW iNEXT, v němž bude v rámci pilotního projektu umožněna také úroveň 4.
Autonomní jízda u Daimler AG.
Daimler AG pracuje na mnoha projektech zaměřených na úroveň autonomní jízdy 3, ale také na úrovně 4 a 5. Jako dlouhodobý lídr v oblasti aktivních bezpečnostních systémů si Daimler již od počátku programuje své systémy ve většině případů sám. V roce 2019 spustí v rámci spolupráce se společností Bosch v San José v Silicon Valley první pilotní projekt automatických vozů (úroveň 4/5) v městském prostředí. To bude další milník v rámci existující vzájemné spolupráce mezi oběma partnery, která bude podle plánu pokračovat. Začátkem následujícího desetiletí uvede Daimler na trh nejen vozidla s úrovní automatizované jízdy 3, ale také plně automatizovaná vozidla úrovní 4/5. Daimler je se svými škálovatelnými řešeními jedinou společností na světě, která systémy autonomní jízdy aplikuje do širokého spektra vozidel od osobních a užitkových vozů po autobusy a nákladní vozidla.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?