POTVRZENO: BMW a Daimler budou vyvíjet auta společně! Co přesně?

BMW Group a Daimler AG zahájily dlouhodobou spolupráci na vývoji systémů pro automatizovanou jízdu.
BMW Group a Daimler AG zahájily dlouhodobou spolupráci na vývoji systémů pro automatizovanou jízdu., foto: BMW
František Zakopal , AutoRoad.cz 4. července 2019 15:48
Sdílej:

Hlavní cíl: vyvinout technologie pro asistenční systémy, vysoce automatizované řízení na dálnicích a automatizované parkování (vše až do úrovně SAE 4)
 +++ Uvedení na trh v sériových vozech v roce 2024 +++ Obě společnosti budou technologie implementovat ve svých sériových vozech nezávisle na sobě +++ Do spolupráce se zapojí více než 1200 vývojových specialistů v Unterschleissheimu a Sindelfingenu.

BMW Group a Daimler AG zahajují svou spolupráci na systémech pro automatizovanou jízdu: zástupci obou společností dnes podepsali dohodu o dlouhodobé strategické spolupráci, která se zaměří na společný vývoj nové generace technologií pro asistenční systémy, automatizovanou jízdu na dálnicích a automatizované parkování (vše do úrovně SAE 4). Dále jsou plánována další jednání s cílem rozšířit spolupráci na vyšší úroveň automatizace v městských oblastech a centrech měst. Tím se jasně ukazuje dlouhodobost této spolupráce, která se rozšíří o škálovatelnou platformu pro automatizované řízení. Tato spolupráce přitom není uzavřená, ale je naopak otevřena i dalším výrobcům a technologickým partnerům, výsledky budou zpřístupněny dalším výrobcům na základě licence.

Hlavním cílem spolupráce je rychlé uvedení technologie na trh, které by se mělo od roku 2024 uplatnit v osobních vozech určených pro běžné zákazníky. Obě společnosti budou tyto technologie implementovat nezávisle na sobě. Ve rámci kooperace bude spolupracovat více než 1200 odborníků, často ve smíšených týmech. Vývojové týmy budou sídlit především v BMW Group Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu nedaleko Mnichova a současně ve vývojovém centru Mercedes-Benz Technology Centre (MTC) v Sindelfingenu a Daimler Testing and Technology Centre v Immendingenu. Společné úsilí se zaměří na rozvoj škálovatelné architektury pro asistenční systémy, včetně senzorů, společné datové centrum pro ukládání, správu a zpracování dat, stejně jako vývoj funkcí a softwaru.

Pro automatizovanou jízdu je bezpečnost na prvním místě

Ve spolupráci se společnostmi Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel a Volkswagen vydaly BMW Group a Daimler dokument s názvem „Safety First for Automated Driving“ (Pro automatizovanou jízdu je bezpečnost na prvním místě). Kromě pokrytí všech příslušných bezpečnostních aspektů pro automatizované řízení úrovně SAE 3/4 dokument zavádí systém sledovatelnosti, který sahá od primárního cíle, kterým je to, že systémy budou bezpečnější než průměrný řidič, až po jednotlivé bezpečnostní cíle konkrétních součástí. Dokument byl publikován 2. července 2019.

Autonomní jízda u BMW Group

BMW Group pracuje na systémech vysoce automatizované jízdy od roku 2006 a vytvořilo univerzální platformu propojující specialisty na jednotlivé dílčí technologie, dodavatele a výrobce originálních dílů. V roce 2017 byl uveden do provozu kampus pro autonomní jízdu Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu severně od Mnichova, což vedlo ve spolupráci s partnery k industrializaci a rozšíření technologie. V kampusu se využívá nejnovější software ke zrychlení vývoje celé platformy a vytvoření nových standardů pro celé odvětví. Po celém světě jezdí více než 70 vozidel testujících nejnovější technologie. Sbírají data, která pomáhají systémům učit se s využitím umělé inteligence a získané zkušenosti ověřovat v simulacích i v testech v rámci úrovní 2 až 5 na silnicích. Generace technologií automatizované jízdy, která je nyní ve vývoji, se v sériové výrobě jako úroveň 3 objeví ve voze BMW iNEXT, v němž bude v rámci pilotního projektu umožněna také úroveň 4.

Autonomní jízda u Daimler AG.

Daimler AG pracuje na mnoha projektech zaměřených na úroveň autonomní jízdy 3, ale také na úrovně 4 a 5. Jako dlouhodobý lídr v oblasti aktivních bezpečnostních systémů si Daimler již od počátku programuje své systémy ve většině případů sám. V roce 2019 spustí v rámci spolupráce se společností Bosch v San José v Silicon Valley první pilotní projekt automatických vozů (úroveň 4/5) v městském prostředí. To bude další milník v rámci existující vzájemné spolupráce mezi oběma partnery, která bude podle plánu pokračovat. Začátkem následujícího desetiletí uvede Daimler na trh nejen vozidla s úrovní automatizované jízdy 3, ale také plně automatizovaná vozidla úrovní 4/5. Daimler je se svými škálovatelnými řešeními jedinou společností na světě, která systémy autonomní jízdy aplikuje do širokého spektra vozidel od osobních a užitkových vozů po autobusy a nákladní vozidla.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?