Hlavní cíl: vyvinout technologie pro asistenční systémy, vysoce automatizované řízení na dálnicích a automatizované parkování (vše až do úrovně SAE 4) +++ Uvedení na trh v sériových vozech v roce 2024 +++ Obě společnosti budou technologie implementovat ve svých sériových vozech nezávisle na sobě +++ Do spolupráce se zapojí více než 1200 vývojových specialistů v Unterschleissheimu a Sindelfingenu.
BMW Group a Daimler AG zahajují svou spolupráci na systémech pro automatizovanou jízdu: zástupci obou společností dnes podepsali dohodu o dlouhodobé strategické spolupráci, která se zaměří na společný vývoj nové generace technologií pro asistenční systémy, automatizovanou jízdu na dálnicích a automatizované parkování (vše do úrovně SAE 4). Dále jsou plánována další jednání s cílem rozšířit spolupráci na vyšší úroveň automatizace v městských oblastech a centrech měst. Tím se jasně ukazuje dlouhodobost této spolupráce, která se rozšíří o škálovatelnou platformu pro automatizované řízení. Tato spolupráce přitom není uzavřená, ale je naopak otevřena i dalším výrobcům a technologickým partnerům, výsledky budou zpřístupněny dalším výrobcům na základě licence.
Hlavním cílem spolupráce je rychlé uvedení technologie na trh, které by se mělo od roku 2024 uplatnit v osobních vozech určených pro běžné zákazníky. Obě společnosti budou tyto technologie implementovat nezávisle na sobě. Ve rámci kooperace bude spolupracovat více než 1200 odborníků, často ve smíšených týmech. Vývojové týmy budou sídlit především v BMW Group Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu nedaleko Mnichova a současně ve vývojovém centru Mercedes-Benz Technology Centre (MTC) v Sindelfingenu a Daimler Testing and Technology Centre v Immendingenu. Společné úsilí se zaměří na rozvoj škálovatelné architektury pro asistenční systémy, včetně senzorů, společné datové centrum pro ukládání, správu a zpracování dat, stejně jako vývoj funkcí a softwaru.
Pro automatizovanou jízdu je bezpečnost na prvním místě
Ve spolupráci se společnostmi Aptiv, Audi, Baidu, Continental, Fiat Chrysler, HERE, Infineon, Intel a Volkswagen vydaly BMW Group a Daimler dokument s názvem „Safety First for Automated Driving“ (Pro automatizovanou jízdu je bezpečnost na prvním místě). Kromě pokrytí všech příslušných bezpečnostních aspektů pro automatizované řízení úrovně SAE 3/4 dokument zavádí systém sledovatelnosti, který sahá od primárního cíle, kterým je to, že systémy budou bezpečnější než průměrný řidič, až po jednotlivé bezpečnostní cíle konkrétních součástí. Dokument byl publikován 2. července 2019.
Autonomní jízda u BMW Group
BMW Group pracuje na systémech vysoce automatizované jízdy od roku 2006 a vytvořilo univerzální platformu propojující specialisty na jednotlivé dílčí technologie, dodavatele a výrobce originálních dílů. V roce 2017 byl uveden do provozu kampus pro autonomní jízdu Autonomous Driving Campus v Unterschleissheimu severně od Mnichova, což vedlo ve spolupráci s partnery k industrializaci a rozšíření technologie. V kampusu se využívá nejnovější software ke zrychlení vývoje celé platformy a vytvoření nových standardů pro celé odvětví. Po celém světě jezdí více než 70 vozidel testujících nejnovější technologie. Sbírají data, která pomáhají systémům učit se s využitím umělé inteligence a získané zkušenosti ověřovat v simulacích i v testech v rámci úrovní 2 až 5 na silnicích. Generace technologií automatizované jízdy, která je nyní ve vývoji, se v sériové výrobě jako úroveň 3 objeví ve voze BMW iNEXT, v němž bude v rámci pilotního projektu umožněna také úroveň 4.
Autonomní jízda u Daimler AG.
Daimler AG pracuje na mnoha projektech zaměřených na úroveň autonomní jízdy 3, ale také na úrovně 4 a 5. Jako dlouhodobý lídr v oblasti aktivních bezpečnostních systémů si Daimler již od počátku programuje své systémy ve většině případů sám. V roce 2019 spustí v rámci spolupráce se společností Bosch v San José v Silicon Valley první pilotní projekt automatických vozů (úroveň 4/5) v městském prostředí. To bude další milník v rámci existující vzájemné spolupráce mezi oběma partnery, která bude podle plánu pokračovat. Začátkem následujícího desetiletí uvede Daimler na trh nejen vozidla s úrovní automatizované jízdy 3, ale také plně automatizovaná vozidla úrovní 4/5. Daimler je se svými škálovatelnými řešeními jedinou společností na světě, která systémy autonomní jízdy aplikuje do širokého spektra vozidel od osobních a užitkových vozů po autobusy a nákladní vozidla.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.