Revoluce v automobilovém průmyslu přichází. Kvůli počítačovým hrám

AutoRoad.cz, 26. června 2019, 17:31 Google+

Automobilový průmysl čeká jedna z největších změn od vzniku první výrobní linky. Tvrdí to Tim McDonough z americké společnosti Unity Technologies, která tvoří platformy pro počítačové hry, ale své nástroje také ochotně poskytuje výrobcům aut. Výsledky této spolupráce od základu změní celou řadu oborů – od projektování až po prodej aut.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Ačkoli oddělení věnující se motorismu vzniklo v Unity Technologies teprve loni v květnu, spolupráce s automobilovými značkami trvá už déle než tři roky. Unity má rozhodně co nabídnout. Její 3D platformu využívá mnoho špičkových her pro počítače, herní konzole i mobilní zařízení. Unity intenzivně investuje do rozvoje rozšířené i virtuální reality, přičemž obě technologie nacházejí široké uplatnění rovněž v automobilovém průmyslu.

img-responsive

Toyota | foto: Toyota

Vývoj autonomního řízení

Potenciálu produktů Unity si už všimli největší producenti automobilů, včetně Toyoty, Lexusu, Volkswagenu, Audi či Volva. “V Toyotě využíváme Unity pro vývoj nástrojů virtuální a rozšířené reality, abychom zvýšili efektivitu a kvalitu projektování stylistiky a technických prvků ve vozech, ale i při školení zaměstnanců,” říká Koichi Kayano, projektový manažer z oddělení Operation Improvement Department Toyoty.

Řešení vytvořená Unity umožňují i vývoj virtuálního prostředí pro autonomní vozy a testování jejich fungování, aniž by musely vyjíždět na skutečné silnice. Využití virtuální reality také výrobcům aut umožňuje proškolit zaměstnance továren a mechaniky. Díky brýlím pro virtuální realitu se noví zaměstnanci naučí složit nebo opravit virtuální automobil, tedy aniž by blokovali servis nebo výrobní linku, navíc v bezpečných podmínkách a bez generování dalších, zbytečných nákladů.

img-responsive

Toyota | foto: Toyota

Virtuální Lexus

První auto, na kterém se zkoušel také marketingový potenciál nástrojů a virtuální reality Unity, byl Lexus LC 500. 3D model v plné velikosti, jenž vytvořila agentura Team One, zahrnoval dokonce i pohonnou soustavu, podvozek i ty nejmenší detaily sportovního Lexusu, například spoje dílů karoserie, odstíny laku, barvy a texturu čalounění. Navíc s možností barvu laku, čalounění interiéru nebo vzor poklic změnit, a samozřejmě šlo i usednout dovnitř virtuálního vozu. „V automobilovém průmyslu pracuji 15 let a po tom, co jsem viděl za poslední půlrok, jsem dospěl k přesvědčení, že přichází revoluce,“ řekl tehdy David Telfer, National Manager oddělení Digital and Social v Lexusu. „Model Unity skutečně změnil naše myšlení o marketingu,“ dodal.

Loni vznikl také konfigurátor nového crossoveru značky Lexus, modelu UX. Umožňuje zobrazit auto na ulici, změnit barvu laku nebo verzi výbavy, a dokonce si i vyzkoušet fungování některých prvků uvnitř vozu, včetně třeba centrálního displeje. Konfigurátor je vybaven také analytickými nástroji, které sledují chování uživatelů.

img-responsive

Toyota | foto: Toyota

Benefity pro zákazníky

Využití virtuální reality v konfigurátorech automobilů je stále populárnější. Firma Rewind ve spolupráci s HP a Intelem vytvořila 3D program Salesdrive, který umožňuje v reálném čase zformovat virtuální model nového vozu v plné velikosti. Prodejce může auto popisovat zákazníkům a současně přidávat prvky výbavy, například úchyty na kolo. Díky Salesdrive lze vidět třeba i to, kolik místa v kufru zabere kočárek nebo jak vypadají zadní sedadla s dětskou autosedačkou.

Řešení dodaná Unity odstartovala revoluci také v projektování automobilů. „Díky síle technologie real time 3D, čili samé podstaty toho, co je Unity, mohou automobiloví designéři tvořit rychlostí myšlenky. Měnit, upravovat své modely a tyto změny vidět v reálném čase,“ popisuje Clive Downie, Chief Marketing Officer Unity Technologies. Díky platformě si navíc inženýři mohou také ověřit, jak uvidí interiér vozu jeho uživatelé. Projektant může navrhnout vůz, nasadit si brýle na sledování virtuální reality a potom auto obejít kolem dokola nebo usednout na sedadlo řidiče. 

img-responsive

Toyota | foto: Toyota

“Kdysi vypadal proces takhle: původní nápad, série skic, a tak dále až po finální vůz. Nyní se vše odehrává v jediném momentu. Přibližujeme se k ideální situaci, kdy budeme moci Unity použít k vytvoření auta od začátku do konce,“ dodává Beau Cameron, Immersive Reality Studio Lead v Team One.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Revoluce v automobilovém průmyslu přichází. Kvůli počítačovým hrám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Suzuki

SUV Suzuki dostali zcela novou pohonnou jednotku

Mercedes-AMG GLE 63s Coupe

Mercedes-AMG GLE 63s Coupé pro rok 2021

GAZ M20 Poběda

Krásně upravený GAZ M20 "Paběda"

Hyundai ukázal první fotografie nového modelu i30, jež odhalují výraznější design sportovní verze N

Hyundai na autosalonu v Ženevě představí nové generace i20 a i30

BMW M340d

Spojení hospodárnosti a výkonu: nové BMW M340d xDrive Sedan a nové BMW M340d xDrive Touring

Šperkařská firma nabízí unikátní klíče pro Koenigsegg Regera

Nejoriginálnější automobilové klíče, které byste chtěli mít doma?

Toyota Hilux

Toyoty Hilux pokořily nejstudenější místo na světě

Hot rod

Stylový Hot rod založený na Moskviči 401

Pozor na extrémně levné povinné ručení

Pozor na extrémně levné povinné ručení! V případě nehody vás může dostat i do dluhů

aston martin vantage

Aston Martin Vantage Roadster, James Bond by měl radost

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi Eclipse Cross

Prestižní ocenění z Ruska? Cenu získalo Mitsubishi Eclipse Cross

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen Caddy s prodlouženou zárukou na 2+2 roky/1 000 000 km

  2. MANAŽEŘI SI VYBRALI. Souhlasíte s jejich volbou nejlepšího auta i vy?

  3. Umělá Laura ze Škodovky boduje! Dokonce na mezinárodní úrovni

  4. Aston Martin Vantage Roadster, James Bond by měl radost

  5. Stylový Hot rod založený na Moskviči 401

  6. Pojďte se zdarma podívat na výstavu luxusních vozů v srdci Prahy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud