Sympatická Honda E slibuje novou platformu a skvělé jízdní vlastnosti

Honda E Prototype
Honda E Prototype, foto: Honda
-jka , AutoRoad.cz 13. června 2019 19:23
Sdílej:

Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda, vůz Honda E, je prvním vozem této značky, který je postaven na platformě vytvořené speciálně pro elektromobily. Ta je od základu nově navržena s cílem zajistit vozu vynikající dynamické jízdní vlastnosti a skvělou ovladatelnost malého vozu v městském prostředí.

Platforma vozu Honda E byla vyvinuta se zaměřením na mimořádný jízdní zážitek. Akumulátor je umístěn nízko pod podlahou a uprostřed mezi nápravami, takže rozložení hmotnosti je v poměru 50:50 a nízké těžiště zajišťuje optimální ovládání a stabilitu. Vysokootáčkový elektromotor pohání zadní nápravu a usnadňuje tak přesné řízení vozu dokonce i při prudkém zrychlení. Platforma poskytuje pohodlí při jízdě a také hbité ovládání vozu. Nezávislé zavěšení čtyř kol přináší mimořádně vynikající stabilitu za všech podmínek, pohodlnou jízdu a citlivé řízení. Prvky zavěšení jsou vyrobeny z hliníku s cílem snížit hmotnost a optimalizovat tak nejen výkon ale také úspornost provozu. Kompaktní rozměry a krátké převisy dodávají vozu Honda E hbitost malých vozů nové generace, díky které je jízda v městském provozu pohodlná a manévrování v těsných prostorech bezproblémové.

Lithium-iontový vysokokapacitní akumulátor o výkonu 35,5 kWh lze dobíjet buď pomocí přípojky typu 2 a střídavým proudem, nebo rychlonabíječkou CCS2 se stejnosměrným proudem, což umožňuje nepřetržité používání a zároveň vnáší do dobíjení flexibilitu. Funkce rychlého dobíjení, kdy lze akumulátor za 30 minut dobít do stavu 80 %, ve spojení s celkovým dojezdem přes 200 km přináší výjimečnou použitelnost tohoto moderního hnacího ústrojí, které řeší požadavky vyplývající z nutnosti každodenního dojíždění.

Nabíjecí port vozu Honda E je navržen s důrazem na jednoduchost a použitelnost. Je začleněn do kapoty a pro řidiče ho osvětlují prvky LED, které jsou viditelné skrze skleněný panel a zároveň řidiče informují o stavu dobíjeného akumulátoru. Umístění dobíjecího portu umožňuje snadný přístup zepředu nebo z libovolné strany. Displeje na dvojité dotykové obrazovce uvnitř vozu zobrazují aktuální stav nabití akumulátoru, zatímco grafické zobrazení hnacího ústrojí signalizuje aktuální tok energie a stav regenerace a dobíjení.

K udržení optimální teploty je akumulátor chlazen vodou, čímž se maximalizuje účinnost akumulátoru a dobíjení a zároveň se minimalizují jeho rozměry a hmotnost, takže nezabírá místo v kabině. Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je klíčovou součástí nejnovějšího závazku značky v oblasti elektrifikace, kdy si vytkla za cíl, že do roku 2025 budou všechny její vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrifikovanou technologií. Sériová výroba prvního akumulátorového elektromobilu pro evropský trh, který byl představen v prototypové podobě na ženevském autosalonu v roce 2019, bude zahájena v průběhu tohoto roku. O vůz již projevilo v Evropě zájem 31 000 zákazníků. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.