Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda, vůz Honda E, je prvním vozem této značky, který je postaven na platformě vytvořené speciálně pro elektromobily. Ta je od základu nově navržena s cílem zajistit vozu vynikající dynamické jízdní vlastnosti a skvělou ovladatelnost malého vozu v městském prostředí.
Platforma vozu Honda E byla vyvinuta se zaměřením na mimořádný jízdní zážitek. Akumulátor je umístěn nízko pod podlahou a uprostřed mezi nápravami, takže rozložení hmotnosti je v poměru 50:50 a nízké těžiště zajišťuje optimální ovládání a stabilitu. Vysokootáčkový elektromotor pohání zadní nápravu a usnadňuje tak přesné řízení vozu dokonce i při prudkém zrychlení. Platforma poskytuje pohodlí při jízdě a také hbité ovládání vozu. Nezávislé zavěšení čtyř kol přináší mimořádně vynikající stabilitu za všech podmínek, pohodlnou jízdu a citlivé řízení. Prvky zavěšení jsou vyrobeny z hliníku s cílem snížit hmotnost a optimalizovat tak nejen výkon ale také úspornost provozu. Kompaktní rozměry a krátké převisy dodávají vozu Honda E hbitost malých vozů nové generace, díky které je jízda v městském provozu pohodlná a manévrování v těsných prostorech bezproblémové.
Lithium-iontový vysokokapacitní akumulátor o výkonu 35,5 kWh lze dobíjet buď pomocí přípojky typu 2 a střídavým proudem, nebo rychlonabíječkou CCS2 se stejnosměrným proudem, což umožňuje nepřetržité používání a zároveň vnáší do dobíjení flexibilitu. Funkce rychlého dobíjení, kdy lze akumulátor za 30 minut dobít do stavu 80 %, ve spojení s celkovým dojezdem přes 200 km přináší výjimečnou použitelnost tohoto moderního hnacího ústrojí, které řeší požadavky vyplývající z nutnosti každodenního dojíždění.
Nabíjecí port vozu Honda E je navržen s důrazem na jednoduchost a použitelnost. Je začleněn do kapoty a pro řidiče ho osvětlují prvky LED, které jsou viditelné skrze skleněný panel a zároveň řidiče informují o stavu dobíjeného akumulátoru. Umístění dobíjecího portu umožňuje snadný přístup zepředu nebo z libovolné strany. Displeje na dvojité dotykové obrazovce uvnitř vozu zobrazují aktuální stav nabití akumulátoru, zatímco grafické zobrazení hnacího ústrojí signalizuje aktuální tok energie a stav regenerace a dobíjení.
K udržení optimální teploty je akumulátor chlazen vodou, čímž se maximalizuje účinnost akumulátoru a dobíjení a zároveň se minimalizují jeho rozměry a hmotnost, takže nezabírá místo v kabině. Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je klíčovou součástí nejnovějšího závazku značky v oblasti elektrifikace, kdy si vytkla za cíl, že do roku 2025 budou všechny její vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrifikovanou technologií. Sériová výroba prvního akumulátorového elektromobilu pro evropský trh, který byl představen v prototypové podobě na ženevském autosalonu v roce 2019, bude zahájena v průběhu tohoto roku. O vůz již projevilo v Evropě zájem 31 000 zákazníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?