Sympatická Honda E slibuje novou platformu a skvělé jízdní vlastnosti

-jka / AutoRoad.cz, 13. června 2019, 19:23 Google+

Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda, vůz Honda E, je prvním vozem této značky, který je postaven na platformě vytvořené speciálně pro elektromobily. Ta je od základu nově navržena s cílem zajistit vozu vynikající dynamické jízdní vlastnosti a skvělou ovladatelnost malého vozu v městském prostředí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda E Prototype

Honda E Prototype | foto: Honda

Sdílejte článek

Platforma vozu Honda E byla vyvinuta se zaměřením na mimořádný jízdní zážitek. Akumulátor je umístěn nízko pod podlahou a uprostřed mezi nápravami, takže rozložení hmotnosti je v poměru 50:50 a nízké těžiště zajišťuje optimální ovládání a stabilitu. Vysokootáčkový elektromotor pohání zadní nápravu a usnadňuje tak přesné řízení vozu dokonce i při prudkém zrychlení. Platforma poskytuje pohodlí při jízdě a také hbité ovládání vozu. Nezávislé zavěšení čtyř kol přináší mimořádně vynikající stabilitu za všech podmínek, pohodlnou jízdu a citlivé řízení. Prvky zavěšení jsou vyrobeny z hliníku s cílem snížit hmotnost a optimalizovat tak nejen výkon ale také úspornost provozu. Kompaktní rozměry a krátké převisy dodávají vozu Honda E hbitost malých vozů nové generace, díky které je jízda v městském provozu pohodlná a manévrování v těsných prostorech bezproblémové.

Lithium-iontový vysokokapacitní akumulátor o výkonu 35,5 kWh lze dobíjet buď pomocí přípojky typu 2 a střídavým proudem, nebo rychlonabíječkou CCS2 se stejnosměrným proudem, což umožňuje nepřetržité používání a zároveň vnáší do dobíjení flexibilitu. Funkce rychlého dobíjení, kdy lze akumulátor za 30 minut dobít do stavu 80 %, ve spojení s celkovým dojezdem přes 200 km přináší výjimečnou použitelnost tohoto moderního hnacího ústrojí, které řeší požadavky vyplývající z nutnosti každodenního dojíždění.

2019 HONDA e Prototype - official video (2:05) | zdroj: youtube.com

Nabíjecí port vozu Honda E je navržen s důrazem na jednoduchost a použitelnost. Je začleněn do kapoty a pro řidiče ho osvětlují prvky LED, které jsou viditelné skrze skleněný panel a zároveň řidiče informují o stavu dobíjeného akumulátoru. Umístění dobíjecího portu umožňuje snadný přístup zepředu nebo z libovolné strany. Displeje na dvojité dotykové obrazovce uvnitř vozu zobrazují aktuální stav nabití akumulátoru, zatímco grafické zobrazení hnacího ústrojí signalizuje aktuální tok energie a stav regenerace a dobíjení.

K udržení optimální teploty je akumulátor chlazen vodou, čímž se maximalizuje účinnost akumulátoru a dobíjení a zároveň se minimalizují jeho rozměry a hmotnost, takže nezabírá místo v kabině. Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je klíčovou součástí nejnovějšího závazku značky v oblasti elektrifikace, kdy si vytkla za cíl, že do roku 2025 budou všechny její vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrifikovanou technologií. Sériová výroba prvního akumulátorového elektromobilu pro evropský trh, který byl představen v prototypové podobě na ženevském autosalonu v roce 2019, bude zahájena v průběhu tohoto roku. O vůz již projevilo v Evropě zájem 31 000 zákazníků. 

Vytisknout

Diskuze: Sympatická Honda E slibuje novou platformu a skvělé jízdní vlastnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai

Vodíková auta mají problém, čerpací stanice v Norsku explodovala

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud