Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda, vůz Honda E, je prvním vozem této značky, který je postaven na platformě vytvořené speciálně pro elektromobily. Ta je od základu nově navržena s cílem zajistit vozu vynikající dynamické jízdní vlastnosti a skvělou ovladatelnost malého vozu v městském prostředí.
Platforma vozu Honda E byla vyvinuta se zaměřením na mimořádný jízdní zážitek. Akumulátor je umístěn nízko pod podlahou a uprostřed mezi nápravami, takže rozložení hmotnosti je v poměru 50:50 a nízké těžiště zajišťuje optimální ovládání a stabilitu. Vysokootáčkový elektromotor pohání zadní nápravu a usnadňuje tak přesné řízení vozu dokonce i při prudkém zrychlení. Platforma poskytuje pohodlí při jízdě a také hbité ovládání vozu. Nezávislé zavěšení čtyř kol přináší mimořádně vynikající stabilitu za všech podmínek, pohodlnou jízdu a citlivé řízení. Prvky zavěšení jsou vyrobeny z hliníku s cílem snížit hmotnost a optimalizovat tak nejen výkon ale také úspornost provozu. Kompaktní rozměry a krátké převisy dodávají vozu Honda E hbitost malých vozů nové generace, díky které je jízda v městském provozu pohodlná a manévrování v těsných prostorech bezproblémové.
Lithium-iontový vysokokapacitní akumulátor o výkonu 35,5 kWh lze dobíjet buď pomocí přípojky typu 2 a střídavým proudem, nebo rychlonabíječkou CCS2 se stejnosměrným proudem, což umožňuje nepřetržité používání a zároveň vnáší do dobíjení flexibilitu. Funkce rychlého dobíjení, kdy lze akumulátor za 30 minut dobít do stavu 80 %, ve spojení s celkovým dojezdem přes 200 km přináší výjimečnou použitelnost tohoto moderního hnacího ústrojí, které řeší požadavky vyplývající z nutnosti každodenního dojíždění.
Nabíjecí port vozu Honda E je navržen s důrazem na jednoduchost a použitelnost. Je začleněn do kapoty a pro řidiče ho osvětlují prvky LED, které jsou viditelné skrze skleněný panel a zároveň řidiče informují o stavu dobíjeného akumulátoru. Umístění dobíjecího portu umožňuje snadný přístup zepředu nebo z libovolné strany. Displeje na dvojité dotykové obrazovce uvnitř vozu zobrazují aktuální stav nabití akumulátoru, zatímco grafické zobrazení hnacího ústrojí signalizuje aktuální tok energie a stav regenerace a dobíjení.
K udržení optimální teploty je akumulátor chlazen vodou, čímž se maximalizuje účinnost akumulátoru a dobíjení a zároveň se minimalizují jeho rozměry a hmotnost, takže nezabírá místo v kabině. Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je klíčovou součástí nejnovějšího závazku značky v oblasti elektrifikace, kdy si vytkla za cíl, že do roku 2025 budou všechny její vozy prodávané v Evropě vybaveny elektrifikovanou technologií. Sériová výroba prvního akumulátorového elektromobilu pro evropský trh, který byl představen v prototypové podobě na ženevském autosalonu v roce 2019, bude zahájena v průběhu tohoto roku. O vůz již projevilo v Evropě zájem 31 000 zákazníků.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.