Koncepční vůz Golf GTI Aurora, který Volkswagen aktuálně představuje na Setkání GTI u jezera Wörthersee, je na první pohled rychlý a hlučný, druhý pohled však odhalí jeho inovativní a progresivní charakter. Skvost ze světa high-tech je totiž viditelný až po otevření zavazadlového prostoru tohoto unikátního automobilu. V něm je uložen holografický modul, na jehož zdokonalení pracovalo oddělení inovačního vývoje společnosti Volkswagen Group Components dlouhé měsíce. Highendový audiosystém koncepčního vozu lze nyní intuitivně ovládat prostřednictvím hologramu, což je světová premiéra.
„Technologií hologramu jsme dokázali propojit reálný svět s virtuální realitou,“ říká Thomas Schmall, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components. „Téměř všichni znají hologramy z hollywoodských filmů, jako je Star Trek nebo Star Wars – a my jsme se k této realitě z filmových pláten přiblížili.“ Na rozdíl od trojrozměrných zážitků, které známe z kin, nejsou u koncepčního vozu Aurora zapotřebí žádné brýle 3D, speciální rukavice se senzory, ani joystick. Schmall k tomu dodává: „Je to jako fata morgana, tu také můžeme zřetelně vidět. Na tomto principu jsme vyvinuli ovládání spojené se zcela novými zážitky. Hologram se vznáší volně v prostoru, nad hardwarem, který je uložen v kompaktním modulu v zavazadlovém prostoru.“
Technické vysvětlení nabízí Mark Möller, šéf vývoje společnosti Volkswagen Group Components: „Vznášející se obraz vytváříme softwarovými algoritmy a vizuálními technickými moduly. Systém samočinně rozpozná, co si uživatel přeje ovládat, a jeho požadavek splní. Výsledkem je ovládání, které je intuitivní a samozřejmé.“ Podrobné informace o této technologii jsou podle Möllera firemním tajemstvím.
Základem je vlastní, patentovaná technologie. Holografická ovládací jednotka v koncepčním voze Golf GTI Aurora přitom není žádnou hračkou, i když k hraní svádí. „Holografický systém je realizovatelný pomocí již dnes dostupných komponentů, nejedná se tedy o žádnou science fiction. Další vývoj této technologie pro použití v sériově vyráběných vozech bude však ještě nějakou dobu trvat,“ říká Möller.
Holografie je technologie, která nadchne každého uživatele během několika sekund, po několika pohybech ruky. Ovládání hologramů je totiž intuitivní. Naše vidění i celý náš život je trojrozměrný, takže dokážeme zacházet s promítanými ovládacími prvky ve formátu 3D. Rychle tak vznikají interakce, které uživatel vnímá jako přirozené.
Může stisknout tlačítka pro spuštění, ukončení nebo přerušení přehrávání, která se vznášejí v prostoru, prstem vybrat album ze vznášejících se, animovaných seznamů v podobě kostky, nebo upravit hlasitost ovládacím prvkem, promítaným do prostoru. Uživatel okamžitě pochopí, jak koncept ovládání funguje, přestože ještě nikdy tuto technologii hologramů nepoužíval.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.