Koncepční vůz Golf GTI Aurora, který Volkswagen aktuálně představuje na Setkání GTI u jezera Wörthersee, je na první pohled rychlý a hlučný, druhý pohled však odhalí jeho inovativní a progresivní charakter. Skvost ze světa high-tech je totiž viditelný až po otevření zavazadlového prostoru tohoto unikátního automobilu. V něm je uložen holografický modul, na jehož zdokonalení pracovalo oddělení inovačního vývoje společnosti Volkswagen Group Components dlouhé měsíce. Highendový audiosystém koncepčního vozu lze nyní intuitivně ovládat prostřednictvím hologramu, což je světová premiéra.
„Technologií hologramu jsme dokázali propojit reálný svět s virtuální realitou,“ říká Thomas Schmall, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components. „Téměř všichni znají hologramy z hollywoodských filmů, jako je Star Trek nebo Star Wars – a my jsme se k této realitě z filmových pláten přiblížili.“ Na rozdíl od trojrozměrných zážitků, které známe z kin, nejsou u koncepčního vozu Aurora zapotřebí žádné brýle 3D, speciální rukavice se senzory, ani joystick. Schmall k tomu dodává: „Je to jako fata morgana, tu také můžeme zřetelně vidět. Na tomto principu jsme vyvinuli ovládání spojené se zcela novými zážitky. Hologram se vznáší volně v prostoru, nad hardwarem, který je uložen v kompaktním modulu v zavazadlovém prostoru.“
Technické vysvětlení nabízí Mark Möller, šéf vývoje společnosti Volkswagen Group Components: „Vznášející se obraz vytváříme softwarovými algoritmy a vizuálními technickými moduly. Systém samočinně rozpozná, co si uživatel přeje ovládat, a jeho požadavek splní. Výsledkem je ovládání, které je intuitivní a samozřejmé.“ Podrobné informace o této technologii jsou podle Möllera firemním tajemstvím.
Základem je vlastní, patentovaná technologie. Holografická ovládací jednotka v koncepčním voze Golf GTI Aurora přitom není žádnou hračkou, i když k hraní svádí. „Holografický systém je realizovatelný pomocí již dnes dostupných komponentů, nejedná se tedy o žádnou science fiction. Další vývoj této technologie pro použití v sériově vyráběných vozech bude však ještě nějakou dobu trvat,“ říká Möller.
Holografie je technologie, která nadchne každého uživatele během několika sekund, po několika pohybech ruky. Ovládání hologramů je totiž intuitivní. Naše vidění i celý náš život je trojrozměrný, takže dokážeme zacházet s promítanými ovládacími prvky ve formátu 3D. Rychle tak vznikají interakce, které uživatel vnímá jako přirozené.
Může stisknout tlačítka pro spuštění, ukončení nebo přerušení přehrávání, která se vznášejí v prostoru, prstem vybrat album ze vznášejících se, animovaných seznamů v podobě kostky, nebo upravit hlasitost ovládacím prvkem, promítaným do prostoru. Uživatel okamžitě pochopí, jak koncept ovládání funguje, přestože ještě nikdy tuto technologii hologramů nepoužíval.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?