Koncepční vůz Golf GTI Aurora, který Volkswagen aktuálně představuje na Setkání GTI u jezera Wörthersee, je na první pohled rychlý a hlučný, druhý pohled však odhalí jeho inovativní a progresivní charakter. Skvost ze světa high-tech je totiž viditelný až po otevření zavazadlového prostoru tohoto unikátního automobilu. V něm je uložen holografický modul, na jehož zdokonalení pracovalo oddělení inovačního vývoje společnosti Volkswagen Group Components dlouhé měsíce. Highendový audiosystém koncepčního vozu lze nyní intuitivně ovládat prostřednictvím hologramu, což je světová premiéra.
„Technologií hologramu jsme dokázali propojit reálný svět s virtuální realitou,“ říká Thomas Schmall, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group Components. „Téměř všichni znají hologramy z hollywoodských filmů, jako je Star Trek nebo Star Wars – a my jsme se k této realitě z filmových pláten přiblížili.“ Na rozdíl od trojrozměrných zážitků, které známe z kin, nejsou u koncepčního vozu Aurora zapotřebí žádné brýle 3D, speciální rukavice se senzory, ani joystick. Schmall k tomu dodává: „Je to jako fata morgana, tu také můžeme zřetelně vidět. Na tomto principu jsme vyvinuli ovládání spojené se zcela novými zážitky. Hologram se vznáší volně v prostoru, nad hardwarem, který je uložen v kompaktním modulu v zavazadlovém prostoru.“
Technické vysvětlení nabízí Mark Möller, šéf vývoje společnosti Volkswagen Group Components: „Vznášející se obraz vytváříme softwarovými algoritmy a vizuálními technickými moduly. Systém samočinně rozpozná, co si uživatel přeje ovládat, a jeho požadavek splní. Výsledkem je ovládání, které je intuitivní a samozřejmé.“ Podrobné informace o této technologii jsou podle Möllera firemním tajemstvím.
Základem je vlastní, patentovaná technologie. Holografická ovládací jednotka v koncepčním voze Golf GTI Aurora přitom není žádnou hračkou, i když k hraní svádí. „Holografický systém je realizovatelný pomocí již dnes dostupných komponentů, nejedná se tedy o žádnou science fiction. Další vývoj této technologie pro použití v sériově vyráběných vozech bude však ještě nějakou dobu trvat,“ říká Möller.
Holografie je technologie, která nadchne každého uživatele během několika sekund, po několika pohybech ruky. Ovládání hologramů je totiž intuitivní. Naše vidění i celý náš život je trojrozměrný, takže dokážeme zacházet s promítanými ovládacími prvky ve formátu 3D. Rychle tak vznikají interakce, které uživatel vnímá jako přirozené.
Může stisknout tlačítka pro spuštění, ukončení nebo přerušení přehrávání, která se vznášejí v prostoru, prstem vybrat album ze vznášejících se, animovaných seznamů v podobě kostky, nebo upravit hlasitost ovládacím prvkem, promítaným do prostoru. Uživatel okamžitě pochopí, jak koncept ovládání funguje, přestože ještě nikdy tuto technologii hologramů nepoužíval.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?