Společnost Hyundai Motor Group pracuje na technologii, která umožní budoucím uživatelům elektromobilů Hyundai a Kia nastavit si výkon a parametry vozu přesně podle svých potřeb. A jediné, co k tomu budou potřebovat, bude chytrý telefon nebo tablet. Svůj vůz tak vlastně budou moci mít kdekoliv s sebou.
S nástupem elektromobilů se automobilkám otevřela celá řada nových možností, které by u tradičních motorizací byly nemyslitelné. Skvělým příkladem je třeba technologie označovaná „Smartphone-Electric Vehicle Paring Based Performance Adjustment Technology," která má v budoucnu umožnit propojení elektromobilů s chytrým zařízením řidiče, prostřednictvím kterého má být možné ovlivnit nastavení celého vozu,
V současné fázi vývoje si však řidič může nastavit pouze sedm parametrů, jak dodává web Carscoops, který na novinky upozornil. V nabídce však nechybí třeba nastavení maximálního točivého momentu, nastavení akcelerace či brzdění, účinnost rekuperativního brzdění, citlivost řízení nebo množství energie spotřebované klimatizací / topením.
Podle Hyundai se jedná o první technologii, která umožní řidičům používat specifická nastavení jakéhokoliv elektromobilu jen po jednoduchém stažení jejich profilu ze serveru. To se hodí nejen v případě, kdy se o auto dělíte s někým z domácnosti, ale hlavně v budoucnosti, které by mělo dominovat sdílení automobilů. Novinku by také mohli ocenit rodiče, kteří budou poprvé svěřovat svůj vůz potomkům s čerstvým řidičákem a rovnou jim zatrhnou prudké akcelerace a zjišťování maximální rychlosti.
Aplikace pro telefon, pomocí které bude možné změny provádět, by současně měla být schopná optimalizovat nastavení vozu v závislosti na vzdálenosti do cílové destinace a zbývající energii v akumulátorech. A pokud si budete chtít za volantem trochu užít, měla by být aplikace schopná doporučit vhodné nastavené pro sportovní jízdu.
Svůj profil s ideálním nastavením vozu pak budou moci řidiči i sdílet mezi sebou a zkoušet nastavení ostatních řidičů. K dispozici by pak měly být i profily přímo od Hyundai, jejichž parametry budou vycházet z podmínek panujících na silnicích.
Tato nevšední technologická novinka by se měla objevit u nových elektromobilů z nabídky Hyundai a Kia, společnost však odmítla uvést konkrétní modely. Do roku 2025 má však v úmyslu nabídnout až 23 elektromobilů a tak se dá předpokládat, že při premiéře jednoho z nich nám bude představena i tato unikátní technologie.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?