Společnost Hyundai Motor Group pracuje na technologii, která umožní budoucím uživatelům elektromobilů Hyundai a Kia nastavit si výkon a parametry vozu přesně podle svých potřeb. A jediné, co k tomu budou potřebovat, bude chytrý telefon nebo tablet. Svůj vůz tak vlastně budou moci mít kdekoliv s sebou.
S nástupem elektromobilů se automobilkám otevřela celá řada nových možností, které by u tradičních motorizací byly nemyslitelné. Skvělým příkladem je třeba technologie označovaná „Smartphone-Electric Vehicle Paring Based Performance Adjustment Technology," která má v budoucnu umožnit propojení elektromobilů s chytrým zařízením řidiče, prostřednictvím kterého má být možné ovlivnit nastavení celého vozu,
V současné fázi vývoje si však řidič může nastavit pouze sedm parametrů, jak dodává web Carscoops, který na novinky upozornil. V nabídce však nechybí třeba nastavení maximálního točivého momentu, nastavení akcelerace či brzdění, účinnost rekuperativního brzdění, citlivost řízení nebo množství energie spotřebované klimatizací / topením.
Podle Hyundai se jedná o první technologii, která umožní řidičům používat specifická nastavení jakéhokoliv elektromobilu jen po jednoduchém stažení jejich profilu ze serveru. To se hodí nejen v případě, kdy se o auto dělíte s někým z domácnosti, ale hlavně v budoucnosti, které by mělo dominovat sdílení automobilů. Novinku by také mohli ocenit rodiče, kteří budou poprvé svěřovat svůj vůz potomkům s čerstvým řidičákem a rovnou jim zatrhnou prudké akcelerace a zjišťování maximální rychlosti.
Aplikace pro telefon, pomocí které bude možné změny provádět, by současně měla být schopná optimalizovat nastavení vozu v závislosti na vzdálenosti do cílové destinace a zbývající energii v akumulátorech. A pokud si budete chtít za volantem trochu užít, měla by být aplikace schopná doporučit vhodné nastavené pro sportovní jízdu.
Svůj profil s ideálním nastavením vozu pak budou moci řidiči i sdílet mezi sebou a zkoušet nastavení ostatních řidičů. K dispozici by pak měly být i profily přímo od Hyundai, jejichž parametry budou vycházet z podmínek panujících na silnicích.
Tato nevšední technologická novinka by se měla objevit u nových elektromobilů z nabídky Hyundai a Kia, společnost však odmítla uvést konkrétní modely. Do roku 2025 má však v úmyslu nabídnout až 23 elektromobilů a tak se dá předpokládat, že při premiéře jednoho z nich nám bude představena i tato unikátní technologie.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?