Společnost Hyundai Motor Group pracuje na technologii, která umožní budoucím uživatelům elektromobilů Hyundai a Kia nastavit si výkon a parametry vozu přesně podle svých potřeb. A jediné, co k tomu budou potřebovat, bude chytrý telefon nebo tablet. Svůj vůz tak vlastně budou moci mít kdekoliv s sebou.
S nástupem elektromobilů se automobilkám otevřela celá řada nových možností, které by u tradičních motorizací byly nemyslitelné. Skvělým příkladem je třeba technologie označovaná „Smartphone-Electric Vehicle Paring Based Performance Adjustment Technology," která má v budoucnu umožnit propojení elektromobilů s chytrým zařízením řidiče, prostřednictvím kterého má být možné ovlivnit nastavení celého vozu,
V současné fázi vývoje si však řidič může nastavit pouze sedm parametrů, jak dodává web Carscoops, který na novinky upozornil. V nabídce však nechybí třeba nastavení maximálního točivého momentu, nastavení akcelerace či brzdění, účinnost rekuperativního brzdění, citlivost řízení nebo množství energie spotřebované klimatizací / topením.
Podle Hyundai se jedná o první technologii, která umožní řidičům používat specifická nastavení jakéhokoliv elektromobilu jen po jednoduchém stažení jejich profilu ze serveru. To se hodí nejen v případě, kdy se o auto dělíte s někým z domácnosti, ale hlavně v budoucnosti, které by mělo dominovat sdílení automobilů. Novinku by také mohli ocenit rodiče, kteří budou poprvé svěřovat svůj vůz potomkům s čerstvým řidičákem a rovnou jim zatrhnou prudké akcelerace a zjišťování maximální rychlosti.
Aplikace pro telefon, pomocí které bude možné změny provádět, by současně měla být schopná optimalizovat nastavení vozu v závislosti na vzdálenosti do cílové destinace a zbývající energii v akumulátorech. A pokud si budete chtít za volantem trochu užít, měla by být aplikace schopná doporučit vhodné nastavené pro sportovní jízdu.
Svůj profil s ideálním nastavením vozu pak budou moci řidiči i sdílet mezi sebou a zkoušet nastavení ostatních řidičů. K dispozici by pak měly být i profily přímo od Hyundai, jejichž parametry budou vycházet z podmínek panujících na silnicích.
Tato nevšední technologická novinka by se měla objevit u nových elektromobilů z nabídky Hyundai a Kia, společnost však odmítla uvést konkrétní modely. Do roku 2025 má však v úmyslu nabídnout až 23 elektromobilů a tak se dá předpokládat, že při premiéře jednoho z nich nám bude představena i tato unikátní technologie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.