Společnost Hyundai Motor Group pracuje na technologii, která umožní budoucím uživatelům elektromobilů Hyundai a Kia nastavit si výkon a parametry vozu přesně podle svých potřeb. A jediné, co k tomu budou potřebovat, bude chytrý telefon nebo tablet. Svůj vůz tak vlastně budou moci mít kdekoliv s sebou.
S nástupem elektromobilů se automobilkám otevřela celá řada nových možností, které by u tradičních motorizací byly nemyslitelné. Skvělým příkladem je třeba technologie označovaná „Smartphone-Electric Vehicle Paring Based Performance Adjustment Technology," která má v budoucnu umožnit propojení elektromobilů s chytrým zařízením řidiče, prostřednictvím kterého má být možné ovlivnit nastavení celého vozu,
V současné fázi vývoje si však řidič může nastavit pouze sedm parametrů, jak dodává web Carscoops, který na novinky upozornil. V nabídce však nechybí třeba nastavení maximálního točivého momentu, nastavení akcelerace či brzdění, účinnost rekuperativního brzdění, citlivost řízení nebo množství energie spotřebované klimatizací / topením.
Podle Hyundai se jedná o první technologii, která umožní řidičům používat specifická nastavení jakéhokoliv elektromobilu jen po jednoduchém stažení jejich profilu ze serveru. To se hodí nejen v případě, kdy se o auto dělíte s někým z domácnosti, ale hlavně v budoucnosti, které by mělo dominovat sdílení automobilů. Novinku by také mohli ocenit rodiče, kteří budou poprvé svěřovat svůj vůz potomkům s čerstvým řidičákem a rovnou jim zatrhnou prudké akcelerace a zjišťování maximální rychlosti.
Aplikace pro telefon, pomocí které bude možné změny provádět, by současně měla být schopná optimalizovat nastavení vozu v závislosti na vzdálenosti do cílové destinace a zbývající energii v akumulátorech. A pokud si budete chtít za volantem trochu užít, měla by být aplikace schopná doporučit vhodné nastavené pro sportovní jízdu.
Svůj profil s ideálním nastavením vozu pak budou moci řidiči i sdílet mezi sebou a zkoušet nastavení ostatních řidičů. K dispozici by pak měly být i profily přímo od Hyundai, jejichž parametry budou vycházet z podmínek panujících na silnicích.
Tato nevšední technologická novinka by se měla objevit u nových elektromobilů z nabídky Hyundai a Kia, společnost však odmítla uvést konkrétní modely. Do roku 2025 má však v úmyslu nabídnout až 23 elektromobilů a tak se dá předpokládat, že při premiéře jednoho z nich nám bude představena i tato unikátní technologie.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?