Toyota se rozhodla pomoci světu s elektrifikací, zdarma poskytne téměř 24 000 patentů

Toyota Auris Touring Sports Freestyle
Toyota Auris Touring Sports Freestyle, foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. dubna 2019 14:52
Sdílej:

Toyota zdarma poskytne bezmála 24 tisíc patentů na technologie elektrifikace vozidel. A to včetně několika aktuálních patentových přihlášek. Zároveň nabídne i zpoplatněnou technickou podporu dalším výrobcům, kteří vyvíjejí a prodávají elektrifikovaná vozidla s využitím elektromotorů, baterií, jednotek řízení energie (PCU), elektronických řídicích jednotek (ECU) a dalších technologií elektrifikace.

Udělením patentů bez nároku na odměnu a poskytováním technické podpory k vlastním technologiím chce Toyota pomoct ještě více rozšířit elektrifikovaná vozidla po celém světě. V rámci toho chce přispět k naplnění cílů v oblasti klimatických změn, a to na straně vlád i automobilek.

„Soudě podle vysokého počtu dotazů na naše systémy elektrifikace vozidel ze strany firem, které chápou nutnost popularizace hybridních i jiných technologií elektrifikovaných vozidel, jsme přesvědčeni o tom, že nastala správná chvíle ke spolupráci,“ uvedl Šigeki Teraši, člen představenstva a výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation.

„Pokud bude počet elektrifikovaných vozidel v příštích 10 letech významně růst, stanou se standardem, a my doufáme, že v tomto procesu sehrajeme podpůrnou roli.“

Technologie z hybridů

Bezplatně poskytované patenty představují vyspělé technologie elektrifikovaných vozidel, především technologie uplatňované ve vozidlech s hybridním elektrickým pohonem (HEV), které pomohly Toyotě zvýšit výkon, zmenšit rozměry a dosáhnout nižších nákladů.

Patenty se konkrétně týkají komponent a systémů, jako například elektromotorů, jednotek řízení energie (PCU) a řídicích systémů. Jedná se o klíčové technologie, které lze uplatnit při vývoji elektrifikovaných vozidel nejrůznějšího typu, jako například vozidel s hybridním elektrickým pohonem, plug-in hybridů (PHEV) a vozidel poháněných palivovými články (FCEV).

Toyota dohromady nabídne cca 23 740 patentů udělených v průběhu více než 20 let vývoje technologií elektrifikovaných aut. Podporované období začíná s okamžitou platností a bude trvat až do konce roku 2030. V případě zájmu o uzavření smlouvy o podpoře se lze obrátit na Toyotu a projednat konkrétní podmínky licencování.

Toyota od ledna 2015 nabízí 5680 patentů na svá vozidla poháněná palivovými články (FCEV). Nyní Toyota přidává cca 2590 patentů souvisejících s elektromotory, 2020 patentů na jednotky řízení energie (PCU), 7550 patentů týkajících se systémového řízení, 1320 patentů na převodovky, 2200 patentů na systémy nabíjení, resp. 2380 patentů na palivové články (celkový počet patentů souvisejících s palivovými články tak dosahuje 8060).

Toyota poradí ostatním automobilkám

Poradenství od Toyoty bude zahrnovat např. pomoc ostatním automobilkám k dosažení co nejlepších parametrů vyvíjených vozidel co do spotřeby paliva, výkonu a tichého chodu. Služby se budou poskytovat na smluvním základě. Další podrobnosti budou poskytnuty zainteresovaným stranám.

Toyota chce podnítit vývoj a tržní prosazování elektrifikovaných vozidel po celém světě, což je otázka, kterou Toyota dlouhodobě považuje za svoji strategickou prioritu. Ekologická vozidla podle automobilky napomohou v boji s klimatickými změnami pouze v případě co nejširšího prosazení a snižování emisí CO2.

V roce 2015 stanovila Toyota své cíle v oblasti snižování vlastních emisí a nastolila program Toyota Environmental Challenge 2050, jenž zahrnuje skupinu dlouhodobých akčních cílů zaměřených na trvalou udržitelnost, včetně snižování emisí CO2 vozidel a výrobních provozů Toyoty; v roce 2017 oznámila Toyota svůj obchodní plán prudkého růstu elektrifikovaných vozidel za období do konce roku 2030.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.