Toyota zdarma poskytne bezmála 24 tisíc patentů na technologie elektrifikace vozidel. A to včetně několika aktuálních patentových přihlášek. Zároveň nabídne i zpoplatněnou technickou podporu dalším výrobcům, kteří vyvíjejí a prodávají elektrifikovaná vozidla s využitím elektromotorů, baterií, jednotek řízení energie (PCU), elektronických řídicích jednotek (ECU) a dalších technologií elektrifikace.
Udělením patentů bez nároku na odměnu a poskytováním technické podpory k vlastním technologiím chce Toyota pomoct ještě více rozšířit elektrifikovaná vozidla po celém světě. V rámci toho chce přispět k naplnění cílů v oblasti klimatických změn, a to na straně vlád i automobilek.
„Soudě podle vysokého počtu dotazů na naše systémy elektrifikace vozidel ze strany firem, které chápou nutnost popularizace hybridních i jiných technologií elektrifikovaných vozidel, jsme přesvědčeni o tom, že nastala správná chvíle ke spolupráci,“ uvedl Šigeki Teraši, člen představenstva a výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation.
„Pokud bude počet elektrifikovaných vozidel v příštích 10 letech významně růst, stanou se standardem, a my doufáme, že v tomto procesu sehrajeme podpůrnou roli.“
Technologie z hybridů
Bezplatně poskytované patenty představují vyspělé technologie elektrifikovaných vozidel, především technologie uplatňované ve vozidlech s hybridním elektrickým pohonem (HEV), které pomohly Toyotě zvýšit výkon, zmenšit rozměry a dosáhnout nižších nákladů.
Patenty se konkrétně týkají komponent a systémů, jako například elektromotorů, jednotek řízení energie (PCU) a řídicích systémů. Jedná se o klíčové technologie, které lze uplatnit při vývoji elektrifikovaných vozidel nejrůznějšího typu, jako například vozidel s hybridním elektrickým pohonem, plug-in hybridů (PHEV) a vozidel poháněných palivovými články (FCEV).
Toyota dohromady nabídne cca 23 740 patentů udělených v průběhu více než 20 let vývoje technologií elektrifikovaných aut. Podporované období začíná s okamžitou platností a bude trvat až do konce roku 2030. V případě zájmu o uzavření smlouvy o podpoře se lze obrátit na Toyotu a projednat konkrétní podmínky licencování.
Toyota od ledna 2015 nabízí 5680 patentů na svá vozidla poháněná palivovými články (FCEV). Nyní Toyota přidává cca 2590 patentů souvisejících s elektromotory, 2020 patentů na jednotky řízení energie (PCU), 7550 patentů týkajících se systémového řízení, 1320 patentů na převodovky, 2200 patentů na systémy nabíjení, resp. 2380 patentů na palivové články (celkový počet patentů souvisejících s palivovými články tak dosahuje 8060).
Toyota poradí ostatním automobilkám
Poradenství od Toyoty bude zahrnovat např. pomoc ostatním automobilkám k dosažení co nejlepších parametrů vyvíjených vozidel co do spotřeby paliva, výkonu a tichého chodu. Služby se budou poskytovat na smluvním základě. Další podrobnosti budou poskytnuty zainteresovaným stranám.
Toyota chce podnítit vývoj a tržní prosazování elektrifikovaných vozidel po celém světě, což je otázka, kterou Toyota dlouhodobě považuje za svoji strategickou prioritu. Ekologická vozidla podle automobilky napomohou v boji s klimatickými změnami pouze v případě co nejširšího prosazení a snižování emisí CO2.
V roce 2015 stanovila Toyota své cíle v oblasti snižování vlastních emisí a nastolila program Toyota Environmental Challenge 2050, jenž zahrnuje skupinu dlouhodobých akčních cílů zaměřených na trvalou udržitelnost, včetně snižování emisí CO2 vozidel a výrobních provozů Toyoty; v roce 2017 oznámila Toyota svůj obchodní plán prudkého růstu elektrifikovaných vozidel za období do konce roku 2030.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?