Toyota zdarma poskytne bezmála 24 tisíc patentů na technologie elektrifikace vozidel. A to včetně několika aktuálních patentových přihlášek. Zároveň nabídne i zpoplatněnou technickou podporu dalším výrobcům, kteří vyvíjejí a prodávají elektrifikovaná vozidla s využitím elektromotorů, baterií, jednotek řízení energie (PCU), elektronických řídicích jednotek (ECU) a dalších technologií elektrifikace.
Udělením patentů bez nároku na odměnu a poskytováním technické podpory k vlastním technologiím chce Toyota pomoct ještě více rozšířit elektrifikovaná vozidla po celém světě. V rámci toho chce přispět k naplnění cílů v oblasti klimatických změn, a to na straně vlád i automobilek.
„Soudě podle vysokého počtu dotazů na naše systémy elektrifikace vozidel ze strany firem, které chápou nutnost popularizace hybridních i jiných technologií elektrifikovaných vozidel, jsme přesvědčeni o tom, že nastala správná chvíle ke spolupráci,“ uvedl Šigeki Teraši, člen představenstva a výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation.
„Pokud bude počet elektrifikovaných vozidel v příštích 10 letech významně růst, stanou se standardem, a my doufáme, že v tomto procesu sehrajeme podpůrnou roli.“
Technologie z hybridů
Bezplatně poskytované patenty představují vyspělé technologie elektrifikovaných vozidel, především technologie uplatňované ve vozidlech s hybridním elektrickým pohonem (HEV), které pomohly Toyotě zvýšit výkon, zmenšit rozměry a dosáhnout nižších nákladů.
Patenty se konkrétně týkají komponent a systémů, jako například elektromotorů, jednotek řízení energie (PCU) a řídicích systémů. Jedná se o klíčové technologie, které lze uplatnit při vývoji elektrifikovaných vozidel nejrůznějšího typu, jako například vozidel s hybridním elektrickým pohonem, plug-in hybridů (PHEV) a vozidel poháněných palivovými články (FCEV).
Toyota dohromady nabídne cca 23 740 patentů udělených v průběhu více než 20 let vývoje technologií elektrifikovaných aut. Podporované období začíná s okamžitou platností a bude trvat až do konce roku 2030. V případě zájmu o uzavření smlouvy o podpoře se lze obrátit na Toyotu a projednat konkrétní podmínky licencování.
Toyota od ledna 2015 nabízí 5680 patentů na svá vozidla poháněná palivovými články (FCEV). Nyní Toyota přidává cca 2590 patentů souvisejících s elektromotory, 2020 patentů na jednotky řízení energie (PCU), 7550 patentů týkajících se systémového řízení, 1320 patentů na převodovky, 2200 patentů na systémy nabíjení, resp. 2380 patentů na palivové články (celkový počet patentů souvisejících s palivovými články tak dosahuje 8060).
Toyota poradí ostatním automobilkám
Poradenství od Toyoty bude zahrnovat např. pomoc ostatním automobilkám k dosažení co nejlepších parametrů vyvíjených vozidel co do spotřeby paliva, výkonu a tichého chodu. Služby se budou poskytovat na smluvním základě. Další podrobnosti budou poskytnuty zainteresovaným stranám.
Toyota chce podnítit vývoj a tržní prosazování elektrifikovaných vozidel po celém světě, což je otázka, kterou Toyota dlouhodobě považuje za svoji strategickou prioritu. Ekologická vozidla podle automobilky napomohou v boji s klimatickými změnami pouze v případě co nejširšího prosazení a snižování emisí CO2.
V roce 2015 stanovila Toyota své cíle v oblasti snižování vlastních emisí a nastolila program Toyota Environmental Challenge 2050, jenž zahrnuje skupinu dlouhodobých akčních cílů zaměřených na trvalou udržitelnost, včetně snižování emisí CO2 vozidel a výrobních provozů Toyoty; v roce 2017 oznámila Toyota svůj obchodní plán prudkého růstu elektrifikovaných vozidel za období do konce roku 2030.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.