Není to tak dávno, co se výkonem za hranicí 600 koní chlubily pouze ty exkluzivní sportovní stroje. V posledních letech jsme však svědky těžko pochopitelného závodu, kdy se automobilky předhánějí v souboji o nejvýkonnější či nejrychlejší SUV. A dalším z premiantů se zřejmě brzy stane Porsche Cayenne.
Jak totiž v rozhovoru pro motoristický magazín Evo potvrdil Oliver Blume, šéf značky Porsche, model Cayenne se brzy dočká modelu Turbo S E-hybrid. A jak už asi tušíte, pod jeho kapotu se nastěhuje stejná pohonná jednotka, jakou nabízí absurdně rychlé Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
Pokud by motor zůstal naladěn na stejný výkon, dočkali bychom se pod kapotou prémiového SUVčka 680 koní. Lamborghini Urus, které si zatím ještě stále drží pozici nejvýkonnějšího SUV v koncernu Volkswagen, přitom disponuje výkonem o 40 koní nižším.
Ve světě výkonných SUV však ani 680 koní na vrchol nestačí. Ten totiž už nějaký ten pátek okupuje Jeep Grand Cherokee Trackhawk, který má pod kapotou motor V8 z modelů Hellcat. A ten zůstal naladěn na původních 707 koní. Pokud bychom se však podívali mimo trh nových sériových vozidel, není problém se setkat ani s SUVčky o výkonu přes 1000 koní. Skvělým příkladem je třeba české Bureko 6x6.
Zpátky ale k modelu Cayenne. V současnosti nejvýkonnější provedení prémiového SUV nabízí výkon 661 koní, což rozhodně není málo. Web The Drive, který na rozhovor pro magazín Evo upozornil, přidává srovnání třeba s Ferrari 488 GTB, tedy ryze sportovním modelem s V8 pod kapotou, který nabídne "jen" 661 koní.
Pod kapotu modelu Cayenne by se možná dal umístit i výkonnější motor, nicméně i hybridní V8 je skvělou zprávou. Pokud se jí totiž povedlo umístit do modelu Cayenne na platformě MLB Evo, nabízí se možnost, že se podobný motor objeví i pod kapotou připravované Audi RS7 pro modelový rok 2020.
Kdy konkrétně se nejvýkonnějšího modelu Porsche Cayenne S E-Turbo dočkáme zatím nikdo neprozradil, podle magazínu Evo je však možné, že to bude někdy před koncem roku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?