Není to tak dávno, co se výkonem za hranicí 600 koní chlubily pouze ty exkluzivní sportovní stroje. V posledních letech jsme však svědky těžko pochopitelného závodu, kdy se automobilky předhánějí v souboji o nejvýkonnější či nejrychlejší SUV. A dalším z premiantů se zřejmě brzy stane Porsche Cayenne.
Jak totiž v rozhovoru pro motoristický magazín Evo potvrdil Oliver Blume, šéf značky Porsche, model Cayenne se brzy dočká modelu Turbo S E-hybrid. A jak už asi tušíte, pod jeho kapotu se nastěhuje stejná pohonná jednotka, jakou nabízí absurdně rychlé Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
Pokud by motor zůstal naladěn na stejný výkon, dočkali bychom se pod kapotou prémiového SUVčka 680 koní. Lamborghini Urus, které si zatím ještě stále drží pozici nejvýkonnějšího SUV v koncernu Volkswagen, přitom disponuje výkonem o 40 koní nižším.
Ve světě výkonných SUV však ani 680 koní na vrchol nestačí. Ten totiž už nějaký ten pátek okupuje Jeep Grand Cherokee Trackhawk, který má pod kapotou motor V8 z modelů Hellcat. A ten zůstal naladěn na původních 707 koní. Pokud bychom se však podívali mimo trh nových sériových vozidel, není problém se setkat ani s SUVčky o výkonu přes 1000 koní. Skvělým příkladem je třeba české Bureko 6x6.
Zpátky ale k modelu Cayenne. V současnosti nejvýkonnější provedení prémiového SUV nabízí výkon 661 koní, což rozhodně není málo. Web The Drive, který na rozhovor pro magazín Evo upozornil, přidává srovnání třeba s Ferrari 488 GTB, tedy ryze sportovním modelem s V8 pod kapotou, který nabídne "jen" 661 koní.
Pod kapotu modelu Cayenne by se možná dal umístit i výkonnější motor, nicméně i hybridní V8 je skvělou zprávou. Pokud se jí totiž povedlo umístit do modelu Cayenne na platformě MLB Evo, nabízí se možnost, že se podobný motor objeví i pod kapotou připravované Audi RS7 pro modelový rok 2020.
Kdy konkrétně se nejvýkonnějšího modelu Porsche Cayenne S E-Turbo dočkáme zatím nikdo neprozradil, podle magazínu Evo je však možné, že to bude někdy před koncem roku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.