Není to tak dávno, co se výkonem za hranicí 600 koní chlubily pouze ty exkluzivní sportovní stroje. V posledních letech jsme však svědky těžko pochopitelného závodu, kdy se automobilky předhánějí v souboji o nejvýkonnější či nejrychlejší SUV. A dalším z premiantů se zřejmě brzy stane Porsche Cayenne.
Jak totiž v rozhovoru pro motoristický magazín Evo potvrdil Oliver Blume, šéf značky Porsche, model Cayenne se brzy dočká modelu Turbo S E-hybrid. A jak už asi tušíte, pod jeho kapotu se nastěhuje stejná pohonná jednotka, jakou nabízí absurdně rychlé Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
Pokud by motor zůstal naladěn na stejný výkon, dočkali bychom se pod kapotou prémiového SUVčka 680 koní. Lamborghini Urus, které si zatím ještě stále drží pozici nejvýkonnějšího SUV v koncernu Volkswagen, přitom disponuje výkonem o 40 koní nižším.
Ve světě výkonných SUV však ani 680 koní na vrchol nestačí. Ten totiž už nějaký ten pátek okupuje Jeep Grand Cherokee Trackhawk, který má pod kapotou motor V8 z modelů Hellcat. A ten zůstal naladěn na původních 707 koní. Pokud bychom se však podívali mimo trh nových sériových vozidel, není problém se setkat ani s SUVčky o výkonu přes 1000 koní. Skvělým příkladem je třeba české Bureko 6x6.
Zpátky ale k modelu Cayenne. V současnosti nejvýkonnější provedení prémiového SUV nabízí výkon 661 koní, což rozhodně není málo. Web The Drive, který na rozhovor pro magazín Evo upozornil, přidává srovnání třeba s Ferrari 488 GTB, tedy ryze sportovním modelem s V8 pod kapotou, který nabídne "jen" 661 koní.
Pod kapotu modelu Cayenne by se možná dal umístit i výkonnější motor, nicméně i hybridní V8 je skvělou zprávou. Pokud se jí totiž povedlo umístit do modelu Cayenne na platformě MLB Evo, nabízí se možnost, že se podobný motor objeví i pod kapotou připravované Audi RS7 pro modelový rok 2020.
Kdy konkrétně se nejvýkonnějšího modelu Porsche Cayenne S E-Turbo dočkáme zatím nikdo neprozradil, podle magazínu Evo je však možné, že to bude někdy před koncem roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.