Společnosti Toyota Motor Corporation a Suzuki Motor Corporation oznámily uzavření dohody o zvážení konkrétní spolupráce v nových oblastech. Mají v úmyslu spojit silné stránky Toyoty v oblasti technologií elektrifikace se silnými stránkami Suzuki na poli kompaktních vozidel. Kromě toho obě společnosti zvažují další rozvoj v nových oblastech, například při společné výrobě a masové popularizaci elektrifikovaných vozidel.
„Co se týče elektrifikace vozidel, u níž lze očekávat další posilování, je role hybridních technologií vnímána na mnoha trzích jako klíčová. Mají-li elektrifikovaná vozidla přispět ke zlepšení životního prostředí na Zemi, je nezbytné jejich masové přijetí. Prostřednictvím naší nové dohody očekáváme širší využití hybridních technologií, nejen v Indii a Evropě, ale po celém světě."
Toyota a Suzuki zůstávají konkurenty, ale společně chtějí přispět k udržitelné mobilní společnosti.
„Současně věříme, že rozšíření naší obchodní partnerské spolupráce se Suzuki nám napomůže získat konkurenční výhodu, kterou budeme potřebovat k prosazení se v tomto období hluboké transformace, která nastává jednou za století. Máme v úmyslu posílit konkurenceschopnost obou našich společností prostřednictvím našich silných stránek a učením se jeden od druhého,“ říká Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota.
„Loni v květnu, kdy jsme oznámili rozsah naší spolupráce, jsem říkal, že budeme usilovat o celosvětový úspěch. Mezitím naše partnerská spolupráce prodělala další posun, a tak dnes mohu s potěšením oznámit stav naší partnerské spolupráce v celosvětovém měřítku, včetně Evropy a Afriky."
„Kromě toho oceňujeme laskavou nabídku ze strany Toyoty, která nám umožní využívat jejich hybridní technologii. Budeme i nadále postupovat s maximálním nasazením,“ říká Osamu Suzuki, předseda představenstva automobilky Suzuki.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.