Společnosti Toyota Motor Corporation a Suzuki Motor Corporation oznámily uzavření dohody o zvážení konkrétní spolupráce v nových oblastech. Mají v úmyslu spojit silné stránky Toyoty v oblasti technologií elektrifikace se silnými stránkami Suzuki na poli kompaktních vozidel. Kromě toho obě společnosti zvažují další rozvoj v nových oblastech, například při společné výrobě a masové popularizaci elektrifikovaných vozidel.
„Co se týče elektrifikace vozidel, u níž lze očekávat další posilování, je role hybridních technologií vnímána na mnoha trzích jako klíčová. Mají-li elektrifikovaná vozidla přispět ke zlepšení životního prostředí na Zemi, je nezbytné jejich masové přijetí. Prostřednictvím naší nové dohody očekáváme širší využití hybridních technologií, nejen v Indii a Evropě, ale po celém světě."
Toyota a Suzuki zůstávají konkurenty, ale společně chtějí přispět k udržitelné mobilní společnosti.
„Současně věříme, že rozšíření naší obchodní partnerské spolupráce se Suzuki nám napomůže získat konkurenční výhodu, kterou budeme potřebovat k prosazení se v tomto období hluboké transformace, která nastává jednou za století. Máme v úmyslu posílit konkurenceschopnost obou našich společností prostřednictvím našich silných stránek a učením se jeden od druhého,“ říká Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota.
„Loni v květnu, kdy jsme oznámili rozsah naší spolupráce, jsem říkal, že budeme usilovat o celosvětový úspěch. Mezitím naše partnerská spolupráce prodělala další posun, a tak dnes mohu s potěšením oznámit stav naší partnerské spolupráce v celosvětovém měřítku, včetně Evropy a Afriky."
„Kromě toho oceňujeme laskavou nabídku ze strany Toyoty, která nám umožní využívat jejich hybridní technologii. Budeme i nadále postupovat s maximálním nasazením,“ říká Osamu Suzuki, předseda představenstva automobilky Suzuki.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?