Společnosti Toyota Motor Corporation a Suzuki Motor Corporation oznámily uzavření dohody o zvážení konkrétní spolupráce v nových oblastech. Mají v úmyslu spojit silné stránky Toyoty v oblasti technologií elektrifikace se silnými stránkami Suzuki na poli kompaktních vozidel. Kromě toho obě společnosti zvažují další rozvoj v nových oblastech, například při společné výrobě a masové popularizaci elektrifikovaných vozidel.
„Co se týče elektrifikace vozidel, u níž lze očekávat další posilování, je role hybridních technologií vnímána na mnoha trzích jako klíčová. Mají-li elektrifikovaná vozidla přispět ke zlepšení životního prostředí na Zemi, je nezbytné jejich masové přijetí. Prostřednictvím naší nové dohody očekáváme širší využití hybridních technologií, nejen v Indii a Evropě, ale po celém světě."
Toyota a Suzuki zůstávají konkurenty, ale společně chtějí přispět k udržitelné mobilní společnosti.
„Současně věříme, že rozšíření naší obchodní partnerské spolupráce se Suzuki nám napomůže získat konkurenční výhodu, kterou budeme potřebovat k prosazení se v tomto období hluboké transformace, která nastává jednou za století. Máme v úmyslu posílit konkurenceschopnost obou našich společností prostřednictvím našich silných stránek a učením se jeden od druhého,“ říká Akio Toyoda, prezident automobilky Toyota.
„Loni v květnu, kdy jsme oznámili rozsah naší spolupráce, jsem říkal, že budeme usilovat o celosvětový úspěch. Mezitím naše partnerská spolupráce prodělala další posun, a tak dnes mohu s potěšením oznámit stav naší partnerské spolupráce v celosvětovém měřítku, včetně Evropy a Afriky."
„Kromě toho oceňujeme laskavou nabídku ze strany Toyoty, která nám umožní využívat jejich hybridní technologii. Budeme i nadále postupovat s maximálním nasazením,“ říká Osamu Suzuki, předseda představenstva automobilky Suzuki.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.