Značka Audi vyslala na konci ledna technický prototyp svého prvního výhradně elektricky poháněného SUV na legendární sjezdovku Streif. V tradičním závodě ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ na ní bojují o vítězství nejlepší lyžaři světa. Nyní však úsek „Mausefalle“, který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, vyjel nahoru speciálně vybavený prototyp Audi e-tron.
„Již v uplynulém roce jsme extrémními akcemi s modelem Audi e-tron ukázali, jak se elektrické SUV osvědčuje ve zkouškách ohněm. Prototyp Audi e-tron zvládl největší výzvy na Pikes Peaku, na solné pláni v Namibii nebo v berlínské vysokonapěťové zkušebně,“ říká Peter Oberndorfer, vedoucí komunikace v oblasti produkt a technologie. „Při senzačním výjezdu po ‚Mausefalle‘ jsme znovu zkoumali limity a ukázali, co je technicky realizovatelné s technologií quattro v elektromobilu.“
„Mausefalle“ je se sklonem až 85 procent nejstrmějším úsekem proslulé sjezdovky Streif v Kitzbühelu. Pro jeho zdolání využil technický prototyp Audi e-tron speciální pohon quattro se dvěma elektromotory na zadní nápravě a jedním elektromotorem na přední nápravě. Technický prototyp díky tomu dosahuje celkového nejvyššího výkonu až 370 kW a točivého momentu na kolech 8920 N.m.
Tím byl zaručen dostatečný výkon pro mimořádné stoupání. Technici Audi navíc přizpůsobili speciálním podmínkám na sjezdovce Streif software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily 19“ pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto zkušební jízdu.
„Zdolání 85procentního stoupání zní na první pohled nemožně,“ říká Mattias Ekström, který seděl za volantem technického prototypu Audi e-tron. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem,“ vysvětluje mistr světa v rallycrossu a dvounásobný mistr DTM, který řadí tento zážitek mezi své nejvýjimečnější zkušenosti.
Technický prototyp Audi e-tron byl pro nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti vybaven ochranným rámem pro případ převrácení a závodním sedadlem s šestibodovým bezpečnostním pásem. Samotné vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.
Silným partnerem značky Audi v tomto projektu byl rakouský výrobce nápojů Red Bull. Obě společnosti jsou mnohaletými partnery tradičního závodu ve sjezdovém lyžování „Hahnenkamm-Rennen“ a tuto akci realizovaly společnými silami. Technický prototyp Audi e-tron reprezentoval tuto spolupráci také vizuálně speciálními lepicími fóliemi.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.