Volkswagen rozšiřuje nabídku motorů pro nový Touareg, který během necelého roku na trhu získal již řadu prestižních ocenění, od pětihvězdičkového hodnocení bezpečnosti Euro NCAP až po nedávné vítězství v anketě „Auto roku 2019 v ČR“ v kategorii „Velká SUV“ podle hlasování veřejnosti. Volkswagen Touareg je nyní k dispozici také se zážehovým motorem V6 TSI a zákazníci jej mohou objednávat rovněž s vrcholným vznětovým osmiválcem V8 TDI.
„Volkswagen Touareg slaví na českém trhu velké úspěchy i ve své aktuální třetí generaci, kterou jsme doposud nabízeli se dvěma verzemi vznětového šestiválce TDI,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.
„Od dnešního dne si mohou nový Touareg objednávat také fanoušci benzinových motorů a zároveň můžeme hrdě nabídnout špičkový osmiválcový turbodiesel, jehož ohromující výkonové parametry ve spojení s pozoruhodnou hospodárností posunou zážitky z jízdy v naší vlajkové lodi na ještě vyšší úroveň.“
Volkswagen Touareg lze již objednávat se zážehovým motorem V6 TSI, který doplňuje turbodiesely 3.0 TDI V6, nabízené ve dvou výkonových verzích 170 kW (231 k) a 210 kW (286 k). Šestiválcový Touareg 3.0 TSI V6 4MOTION, jehož výroba začíná v 8. týdnu roku 2018, poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m.
Hnací síla je na vozovku přenášena prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky a vyspělého pohonu všech kol 4MOTION. Zákazníci mají na výběr výbavové linie Elegance, Atmosphere a R-Line. Základní cena modelu Touareg TSI byla stanovena na 1 739 900 Kč.
Zároveň s motorem V6 TSI do nabídky přijíždí také nový Touareg se vznětovým osmiválcem 4.0 TDI V8 4MOTION, jehož produkce startuje ve 22. týdnu. Čtyřlitrový turbodiesel ohromí nejvyšším výkonem 310 kW (421 k) a maximálním točivým momentem 900 N.m. Základní cena osmiválcového Touaregu byla stanovena na 2 294 900 Kč a jak se na vrcholný model sluší a patří, osmiválcový Touareg bude mít sériovou výbavu rozšířenou o vzduchový podvozek, sedadla ergoComfort čalouněná kůží Vienna, paket Světla a výhled, přičemž ve specifikacích Elegance a Atmosphere bude výbava V8 TDI rozšířena o 19“ kola z lehkých slitin Tirano.
Třetí generace modelové řady Volkswagen Touareg byla uvedena na trh na jaře 2018 jako nová vlajková loď značky. Všestranný automobil nabízí mimořádnou úroveň komfortu, bezpečnosti a jízdní dynamiky v silničním provozu, zároveň je však skvěle připraven i pro jízdu v náročném terénu. Touareg zároveň stanovuje nová měřítka ve svém segmentu progresivní fúzí asistenčních, komfortních, osvětlovacích, informačních a zábavních systémů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.