Již v minulém roce Elon Musk naznačil, že nová Tesla Roadster by mohla být osazena manévrovacími motory od jeho vesmírné společnosti Space X, díky kterým by se měla výrazně zlepšit manévrovatelnost a dynamika. Zní to sice dost neobvykle, ale proč ne. Později však dodal, že by tato technologie mohla Roadsteru umožnit dokonce i krátký let, což už jsme vesměs všichni brali jako velký úlet. Nyní se však zdá, že svá slova myslel naprosto vážně.
Elon Musk bývá často označován za jednoho z největších vizionářů posledních let, takže už by nás od něj nemělo nic překvapit. Jeho poslední příspěvky na Twitteru ohledně nové Tesly Roadster však vyvolaly všeobecný údiv.
Na svém profilu totiž Musk sdílel jednoduchou animaci, na které je vidět vznášející se futuristicky upravený DeLorean z filmu „Návrat do budoucnosti." Obrázek pak doplnil citací „Nová Tesla Roadster bude vlastně dělat něco podobného." A tím spustil lavinu dotazů, na které neváhal odpovídat. A ve svých odpovědích prozradil další zajímavosti.
Například návrh technického provedení celého systému se objevil v reakci na komentář od známého YouTubera Marquese Brownlee. Ten původní příspěvek okomentoval slovy „Mám takový pocit, že si neděláš legraci," načež Musk odpověděl následovně: „Nedělám. Použijeme "motory se stlačeným plynem" a vysoce stlačený kyslík v kompozitních nádržích na místě zadních dvou sedadel." V dalším komentáři navíc dodal, že akcelerace bude omezena limity lidského těla.
Manjot Singh se následně zeptal, zda bude nový roadster schopen zvládnout sprint na 1/4 míle (cca 400 metrů) pod 8 sekund. Odpověď Muska zněla „Žádný problém," načež ještě dodal „vertikálně nebo horizontálně?"
Dalším zajímavý dotaz položil Ole Sveberg, kterého zajímalo, zda bude tato novinka legální, tedy použitelná na silnicích. Muskova odpověď byla poněkud lišácká, ale trefná „Nemyslím si, že by zákony počítaly s touto situací. Takže pravděpodobně ano, nějakou dobu."
The new Roadster will actually do something like this https://t.co/fIsTAYa4x8
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
I’m not. Will use SpaceX cold gas thruster system with ultra high pressure air in a composite over-wrapped pressure vessel in place of the 2 rear seats.
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Plus, you can basically accelerate at the limit of human endurance
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Vertically or horizontally?
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
I don’t think the law fully anticipated this situation. So probably yes for a while.
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Jak se tedy zná, Elon Musk se rozhodl překonávat další limity a tabu, která nejspíš povedou i k vytváření nových zákonů. Ještě v minulém roce přitom v jednom z rozhovorů pronesl, že se mu myšlenka létajících automobilů příliš nelíbí a raději by preferoval přenesení automobilové dopravy pod zem. Nezbývá tedy než si počkat, kdy a čím nás Tesla Roadster překvapí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?