Budoucnost, ve které se budou policisté prohánět čistě elektrickými automobily, je ještě dost vzdálená. V některých koutech světa už ale policisté pomalu přecházejí na vozidla s hybridním pohonem, která by mohla být pro policejní službu obrovským přínosem. Minimálně alespoň jejich výrazně nižší provozní náklady, které umožní investovat peníze z rozpočtu na další věci.
Americká policie má ve svém vozovém parku řadu různých vozidel, včetně praktických SUV Ford Police Interceptor Ultility. Pod nic neříkajícím názvem se ve skutečnosti ukrývá známá řada vozidel Ford Explorer, které však automobilka upravuje speciálně pro nasazení u policejních sborů. A to má samozřejmě svá pozitiva i negativa.
Díky různým úpravám mohou policisté vůz využívat k nejširšímu spektru úkonů a současně v něm mohou převážet velké množství techniky a vybavení. To se však podepisuje na vyšší hmotnosti a s tím spojené spotřebě. A ta byla u minulé generace skutečně závratná.
Jak uvádí Jalopnik s odkazem na Ford, minulá generace Ford Police Interceptor Ultility měla spotřebu 17 MPG, což je cca 13.8 litru na 100 kilometrů. Nová generace těchto služebních vozidel však může být osazena hybridním pohonným systémem, který vykazuje spotřebu 24 MPG, což je cca 9.8 l/100 km.
Na evropské poměry se to zdá být stále hodně, ovšem na poměry panující za oceánem to jsou více než přijatelná čísla, která se mohou měřit i s běžnými crossovery na trhu. Policejní speciál přitom nese vybavení a techniku, jejíž hmotnost se pohybuje okolo 770 kilogramů.
Podle údajů automobilky Ford tak dokáže policejní hybrid ušetřit až 993 galonů (3 758.9 litrů) paliva během volnoběhu a 343 galonů (1 298.4 litrů) paliva během jízdy. Ročně tak může jeden vůz ušetřit až 1 276 galonů (4 830.2 litrů) paliva. Tato čísla vychází z předpokladů 4.9 hodiny chodu na volnoběh během osmihodinové směny, při dvou směnách za den a to každý den v roce. Při odhadované ceně 2.50 dolaru za galon paliva tak může hybrid ušetřit 3 190 dolarů (71 395 Kč) ročně.
Policejní hybrid přitom nevyniká jen úsporností. Jak jsme psali již během minulého roku, během testování Michigan State Police se nové hybridní vozy Ford Police Interceptor Ultility ukázaly být i pořádně rychlými a pro náročnou službu u policie naprosto vyhovujícími.
Automobilka sice stále nezveřejnila konkrétní technické parametry ani technickou specifikaci služebního Utility, přesto mají být vozy podle webu Jalopnik dostupné s 3.0 litrovým motorem EcoBoost, 3.3 litrovým šestiválcem, 3.3 nebo 3.3 litrovým V6 doplněným o hybridní jednotku s pohonem všech kol. Všechny motory však zůstanou spojeny s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?