Nové nabíjecí stanice, o které informoval britský web Auto Express, by měla být schopna nabídnout dojezd až 100 kilometrů a to během pouhých 3 minut. U některých elektromobilů pak bude stačit k téměř plnému doplnění baterie pouhých 15 minut, což by mělo řidičům elektromobilů výrazně usnadnit život.
Nabájecí systém FastCharge s výkonem 450 kW, na jehož vývoji se podílely automobilky BMW a Porsche, je zatím pouze prototypem. V budoucnosti by se však tyto nabíječky mohly stát těmi nejrychlejšími na trhu a brzy by mohly učinit nabíjení elektromobilů stejně rychlé, jako tankování benzínu do nádrže.
Při plném výkonu 450 kW dokázala nabíječka doplnit baterie testovacího BMW i3 (údajně osazeného větší baterií), z 10 procent na 80 procent kapacity během pouhých 15 minut. Při dobíjení výzkumného elektromobilu Porsche bylo možná již po 3 minutách urazit vzdálenost 100 kilometrů.
Někdo může namítat, že se v případě BMW nejednalo o "plné" dobíjení, tento test však odrážel reálné provozování elektromobilů. Většina automobilek totiž nedoporučuje dobíjet vozy na plných 100 %. Zároveň většina majitelů elektromobilů málokdy nechá spadnout nabití baterií pod 10 %.
AutoExpress uvádí pro srovnání několik dnes běžných možností nabíjení, které jsou však oproti systému FastCharge skutečně pomalé. Například domácí nabíječky, tzv. "Wallboxy," poskytují jen 3.6 až 22 kW, takže nabíjení obvykle trvá celou noc. Většina veřejných nabíjecích stanic nabídne 50 kW a Tesla Supercharger okolo 120 kW.
Nabíjení elektrického Nissanu Leaf z veřejné nabíječky o výkonu 50 kW tak potrvá z 20 % na 80 % okolo hodiny, zatímco nabíječky Tesla zvládne totéž za cca 40 minut.
Nové nabíječky FastCharge by tak mohly znamenat další velký krok ve světě elektromobility, nesmíme však zapomínat, že určitá omezení mají i samotné elektromobily. Například nová Audi e-tron zvládne přijímat pouze 150 kW. Chystané elektrické Porsche Taycan by si pak mělo poradit až s 350 kW. Systém FastCharge by však měl být schopen automaticky rozeznat možnosti dobíjeného elektromobilu a podle toho přizpůsobit svůj výkon.
Na vývoji se kromě BMW a Porsche podílely také společnosti Siemens, Allego a Phoenix Contact E-Mobility. Nemalo měrou také přispělo německé ministerstvo dopravy, které do projektu investovalo v přepočtu okolo 200 milionů korun.