Elon Musk se v nedávném rozhovoru rozpovídal o nové generaci sportovního elektromobilu Tesla Roadster, který by měl být podle jeho očekávání „nejrychlejším sportovním vozem v každém směru." Musk navíc prozradil, proč je dosažení tohoto cíle velice důležitým bodem nejen pro Teslu, ale i pro celkovou elektrifikaci automobilů.
Nová generace Tesla Roadsteru, kterou Elon Musk představil již téměř před rokem, vyrazila svými parametry dech snad všem milovníkům motorismu a rychlé jízdy. Elektrický sporťák by měl akcelerovat z 0 na 97 km/h během 1.9 sekundy, vzdálenost 1/4 míle (402) by měl pokořit za 8.8 sekundy a jeho maximální rychlost má přesahovat hranici 402 km/h.
O tom, že elektromobily nabízí skvělé možnosti akcelerace, všichni dobře víme, ovšem stejně tak je dobře známým faktem, že největším limitem je jejich dojezd. Tento problém se však nového Tesla Roadsteru týkat nemá, neboť jeho baterie o kapacitě 200 kWh by měly nabídnout dojezd okolo 965 kilometrů na jedno nabití.
„Máme novou generace Tesla Roadsteru, který bude nejrychlejším sportovním vozem v každém směru," uvedl Musk během rozhovoru pro Recode. „Nejlepší akcelerace, nejvyšší maximální rychlost, nejlepší ovladatelnost. Je důležité mít elektrický sportovní vůz, který bude rychlejší než benzínové. Pomůže to totiž vyřešit ten „Haló efekt," který dnes benzínové vozy mají. Víte, myslím si, že je důležité ukázat, že elektrický pohon je ten nejlepší."
Představení parametrů nové generace Tesly Roadster vyvolalo v mnoha lidech údiv a nadšení, ovšem od zkušených odborníků napříč průmyslem přišly spíše vlažné a skeptické reakce. Christian von Koenigsegg, zakladatel a šéf stejnojmenné automobilky, ale nakonec před několika týdny uznal, že nevídané parametry nového Tesla Roadsteru jsou skutečně dosažitelné. Poté ale samozřejmě dodal, že Koenigsegg je připraven se Tesle postavit a pracuje na modelu, který bude dosahovat minimálně stejných parametrů.
Kromě Koenigseggu má však Tesla ještě jednoho vážného konkurenta, který je slavný italský designový dům Pininfarina. Ten se pustil do vývoje vlastního elektrického sporťáku s označením PF0, který slibuje podobné parametry akcelerace i podobnou maximální rychlost, která by měla překonat hranici 402 km/h.
Je však otázkou, zda to bude na Teslu stačit. Jak ostatně Elon Musk dříve zavtipkoval, nejextrémnější varianta Roadsteru by mohla dostat i malé raketové motory, které by měly pomáhat s ovladatelností a akcelerací. Dokud se ale jeden z těchto vozů neobjeví na závodní dráze, nebo na letištní ranveji, jedná se stále jen o spekulace.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?