Elon Musk se v nedávném rozhovoru rozpovídal o nové generaci sportovního elektromobilu Tesla Roadster, který by měl být podle jeho očekávání „nejrychlejším sportovním vozem v každém směru." Musk navíc prozradil, proč je dosažení tohoto cíle velice důležitým bodem nejen pro Teslu, ale i pro celkovou elektrifikaci automobilů.
Nová generace Tesla Roadsteru, kterou Elon Musk představil již téměř před rokem, vyrazila svými parametry dech snad všem milovníkům motorismu a rychlé jízdy. Elektrický sporťák by měl akcelerovat z 0 na 97 km/h během 1.9 sekundy, vzdálenost 1/4 míle (402) by měl pokořit za 8.8 sekundy a jeho maximální rychlost má přesahovat hranici 402 km/h.
O tom, že elektromobily nabízí skvělé možnosti akcelerace, všichni dobře víme, ovšem stejně tak je dobře známým faktem, že největším limitem je jejich dojezd. Tento problém se však nového Tesla Roadsteru týkat nemá, neboť jeho baterie o kapacitě 200 kWh by měly nabídnout dojezd okolo 965 kilometrů na jedno nabití.
„Máme novou generace Tesla Roadsteru, který bude nejrychlejším sportovním vozem v každém směru," uvedl Musk během rozhovoru pro Recode. „Nejlepší akcelerace, nejvyšší maximální rychlost, nejlepší ovladatelnost. Je důležité mít elektrický sportovní vůz, který bude rychlejší než benzínové. Pomůže to totiž vyřešit ten „Haló efekt," který dnes benzínové vozy mají. Víte, myslím si, že je důležité ukázat, že elektrický pohon je ten nejlepší."
Představení parametrů nové generace Tesly Roadster vyvolalo v mnoha lidech údiv a nadšení, ovšem od zkušených odborníků napříč průmyslem přišly spíše vlažné a skeptické reakce. Christian von Koenigsegg, zakladatel a šéf stejnojmenné automobilky, ale nakonec před několika týdny uznal, že nevídané parametry nového Tesla Roadsteru jsou skutečně dosažitelné. Poté ale samozřejmě dodal, že Koenigsegg je připraven se Tesle postavit a pracuje na modelu, který bude dosahovat minimálně stejných parametrů.
Kromě Koenigseggu má však Tesla ještě jednoho vážného konkurenta, který je slavný italský designový dům Pininfarina. Ten se pustil do vývoje vlastního elektrického sporťáku s označením PF0, který slibuje podobné parametry akcelerace i podobnou maximální rychlost, která by měla překonat hranici 402 km/h.
Je však otázkou, zda to bude na Teslu stačit. Jak ostatně Elon Musk dříve zavtipkoval, nejextrémnější varianta Roadsteru by mohla dostat i malé raketové motory, které by měly pomáhat s ovladatelností a akcelerací. Dokud se ale jeden z těchto vozů neobjeví na závodní dráze, nebo na letištní ranveji, jedná se stále jen o spekulace.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?