Elon Musk se v nedávném rozhovoru rozpovídal o nové generaci sportovního elektromobilu Tesla Roadster, který by měl být podle jeho očekávání „nejrychlejším sportovním vozem v každém směru." Musk navíc prozradil, proč je dosažení tohoto cíle velice důležitým bodem nejen pro Teslu, ale i pro celkovou elektrifikaci automobilů.
Nová generace Tesla Roadsteru, kterou Elon Musk představil již téměř před rokem, vyrazila svými parametry dech snad všem milovníkům motorismu a rychlé jízdy. Elektrický sporťák by měl akcelerovat z 0 na 97 km/h během 1.9 sekundy, vzdálenost 1/4 míle (402) by měl pokořit za 8.8 sekundy a jeho maximální rychlost má přesahovat hranici 402 km/h.
O tom, že elektromobily nabízí skvělé možnosti akcelerace, všichni dobře víme, ovšem stejně tak je dobře známým faktem, že největším limitem je jejich dojezd. Tento problém se však nového Tesla Roadsteru týkat nemá, neboť jeho baterie o kapacitě 200 kWh by měly nabídnout dojezd okolo 965 kilometrů na jedno nabití.
„Máme novou generace Tesla Roadsteru, který bude nejrychlejším sportovním vozem v každém směru," uvedl Musk během rozhovoru pro Recode. „Nejlepší akcelerace, nejvyšší maximální rychlost, nejlepší ovladatelnost. Je důležité mít elektrický sportovní vůz, který bude rychlejší než benzínové. Pomůže to totiž vyřešit ten „Haló efekt," který dnes benzínové vozy mají. Víte, myslím si, že je důležité ukázat, že elektrický pohon je ten nejlepší."
Představení parametrů nové generace Tesly Roadster vyvolalo v mnoha lidech údiv a nadšení, ovšem od zkušených odborníků napříč průmyslem přišly spíše vlažné a skeptické reakce. Christian von Koenigsegg, zakladatel a šéf stejnojmenné automobilky, ale nakonec před několika týdny uznal, že nevídané parametry nového Tesla Roadsteru jsou skutečně dosažitelné. Poté ale samozřejmě dodal, že Koenigsegg je připraven se Tesle postavit a pracuje na modelu, který bude dosahovat minimálně stejných parametrů.
Kromě Koenigseggu má však Tesla ještě jednoho vážného konkurenta, který je slavný italský designový dům Pininfarina. Ten se pustil do vývoje vlastního elektrického sporťáku s označením PF0, který slibuje podobné parametry akcelerace i podobnou maximální rychlost, která by měla překonat hranici 402 km/h.
Je však otázkou, zda to bude na Teslu stačit. Jak ostatně Elon Musk dříve zavtipkoval, nejextrémnější varianta Roadsteru by mohla dostat i malé raketové motory, které by měly pomáhat s ovladatelností a akcelerací. Dokud se ale jeden z těchto vozů neobjeví na závodní dráze, nebo na letištní ranveji, jedná se stále jen o spekulace.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?