Stane se vodík palivem budoucnosti? Ve světě už pohání další těžké stroje

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. září 2018, 12:55 Google+

Toyota v souladu se svojí vizí společnosti bez uhlíkové stopy podporuje nasazení svých technologií vodíkových palivových článků mimo samotné osobní automobily - ať už se jedná o těžká nákladní vozidla, menší dodávky, vysokozdvižné vozíky nebo autobusy. Systém palivových článků Toyota bude nyní nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku. Tato firma představí na podzim 2019 svůj první městský autobus na vodík.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém palivových článků Toyota bude nyní nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku

Systém palivových článků Toyota bude nyní nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku | foto: Toyota

Sdílejte článek

V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.

„Dodávky našich systémů firmě Caetanobus dokazují široké možnosti praktického využití i ekologických přínosů vodíku na cestě ke společnosti bez emisí. Nesmírně nás těší vyhlídka na vznik prvních autobusů našeho dlouhodobého automobilového partnera v evropských městech.

Vodíkové autobusy předčí jiné bezemisní autobusy několika významnými výhodami, jako je delší dojezdová vzdálenost nebo kratší doba tankování. Díky těmto přednostem lze vodíkové autobusy provozovat na delších trasách a s vyšší mírou využití,“ uvedl Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

José Ramos, prezident holdingu Salvador Caetano Indústria, k tomu dodává: „Jsme velice hrdí na to, že jsme první firmou v Evropě, která bude těžit z výhod předních technologií palivových článků od Toyoty, a již se těšíme, až potvrdíme naše špičkové schopnosti v oblasti vývoje a výroby autobusů. Jsme přesvědčeni, že vodík je pro bezemisní autobusy skvělým řešením.“

Vytisknout

Diskuze: Stane se vodík palivem budoucnosti? Ve světě už pohání další těžké stroje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Češi začínají hledat úspory, tahle volba nemusí být šťastnou

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

on-line prodej

Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

Ford Mustang Mach-E

TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Volkswagen ID.4 GTX

Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

Drako Dragon

Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Praga Bohema, český supersport s výkonem 700 koní

Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

Toyota Prius páté generace

Legenda se vrací: Toyota Prius páté generace

Toyota

Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

DS 7 Crossback Louvre

TEST: DS 7 Louvre – stylové SUV, které upoutá jak designem, tak skvělým komfortem

Tesla Model X

Tesla svolává téměř 30 000 vozů Model X

Geely GE11

Základ pro polské elektromobily Izera dodá čínská Geely

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Za každou cenu, nový zákon zvýhodní nízkoemisní vozidla

Modernizovaný Jaguar XJ6 vznikl za spolupráce specializovaného oddělení Jaguar Classic a bubeníka kapely Iron Maiden

Šéf Jaguar Land Rover odstoupí z funkce

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Od 1. října zákaz manipulace s tachometrem, hrozí až půl milionu pokuta! Čekalo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

  2. Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

  3. Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

  4. TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

  5. S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

  6. Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud