Toyota v souladu se svojí vizí společnosti bez uhlíkové stopy podporuje nasazení svých technologií vodíkových palivových článků mimo samotné osobní automobily - ať už se jedná o těžká nákladní vozidla, menší dodávky, vysokozdvižné vozíky nebo autobusy. Systém palivových článků Toyota bude nyní nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku. Tato firma představí na podzim 2019 svůj první městský autobus na vodík.
V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.
„Dodávky našich systémů firmě Caetanobus dokazují široké možnosti praktického využití i ekologických přínosů vodíku na cestě ke společnosti bez emisí. Nesmírně nás těší vyhlídka na vznik prvních autobusů našeho dlouhodobého automobilového partnera v evropských městech.
Vodíkové autobusy předčí jiné bezemisní autobusy několika významnými výhodami, jako je delší dojezdová vzdálenost nebo kratší doba tankování. Díky těmto přednostem lze vodíkové autobusy provozovat na delších trasách a s vyšší mírou využití,“ uvedl Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.
José Ramos, prezident holdingu Salvador Caetano Indústria, k tomu dodává: „Jsme velice hrdí na to, že jsme první firmou v Evropě, která bude těžit z výhod předních technologií palivových článků od Toyoty, a již se těšíme, až potvrdíme naše špičkové schopnosti v oblasti vývoje a výroby autobusů. Jsme přesvědčeni, že vodík je pro bezemisní autobusy skvělým řešením.“
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.