Ptáte se, proč je tak moc důležitým milníkem právě rychlost 482 km/h? Většina z nás by se nejspíš hnala rovnou za kulatou pětistovkou, v zahraničí však mají rychlost mnohdy uváděnou v mílích a našich 482 kilometrů za hodinu je u nich krásných 300 mil za hodinu.
Tomuto magickému číslu se dosud nejvíce přiblížil Koenigsegg s modelem Agera RS, který stanovil nový rychlostní rekord v hodnotě 277.87 mph (446.97 km/h) a rovnou přitom překonal několik rekordů ještě z předválečných let. Dalším významným hráčem má být Hennesey s modelem Venom F5, jehož motor jsme vám nedávno ukazovali.
Slavná Bugatti, která s honbou za maximální rychlost začala, se údajně závodu účastnit nebude, neboť nemá pro Chiron ty správné pneumatiky, které by mu umožnily dostat ze sebe maximum. Všichni ale tiše doufáme, že technici z Molsheimu nakonec s řešením dříve či později přijdou.
Koncem minulého měsíce se však do souboje přidal nový soutěžící z týmu SSC North America, který na akci Pebble Beach představil svůj nový model Tuatara, který vychází z již téměř zapomenutého stejnojmenného konceptu, který byl představen již v roce 2011.
Ačkoliv se SSC North America bude muset postavit proti schopným a zkušeným soupeřům, lidem v automobilce rozhodně nechybí sebevědomí a odvážně prohlašují, že Tuatara je vůbec jediným vozem, který má šanci rychlostní hranici 300 mp/h pokořit.
Jerod Shelby, šéf automobilky, prohlásil v rozhovoru pro Top Gear: „Díky znalostem které mám o našich soupeřích si myslím, že jsem ta jediná společnost, která bude schopná dosáhnout této rychlosti a to hlavně díky výkonu, který náš stroj má."
Ačkoliv finální verze modelu Tuatara ještě stále není hotová, lidé z SSC North America již nyní odvážně prohlašují, že již v současnosti má stroj koeficient odporu vzduchu 0.279, což je méně, než jaký byl plán.Na voze je potřeba udělat ještě moře práce, včetně dalšího snižování odporu a přidávání dalšího výkonu. Jerod navíc zmínil, že vůz má být vybaven i demontovatelnou částí střechy a později by se mohl objevit v nabídce jako model Targa.
Co se motoru týče, pod kapotou je ukryta 5.9 litrová twin-turbo V8, která se standardním palivem poskytuje výkon 1350 koní a 1750 koní po natankování E85. Motor se navíc natankovanému palivu přizpůsobuje zcela automaticky. A pokud byste nádrž z poloviny naplnili benzínem a z poloviny E85, dostanete se na výkon cca 1500 koní.
SSC North America navíc spolupracuje s italskou společností AutoMac, se kterou se snaží vyvinout speciální typ sedmistupňové manuální převodovky, kterou automobilka popisuje jako „plně hydraulický robotický systém, který nabídne tři jízdní režimy: komfort, sport a track."
Produkce bude omezena na pouhých 100 kusů, přičemž první by měly k zájemcům dorazit již v začátkem příštího léta. Nyní je však ještě příliš brzy na to, abychom mohli odhadovat, zda automobilka svého cíl dosáhne. Jedním z největších problémů by totiž mohlo být sehnat správnou směs pneumatik, které divokou jízdu přežijí. I tak je ale potřeba smeknout klobouk před tím, jak Tuatara vypadá.