Ačkoliv si většina řidičů vystačí s maximální rychlostí lehce překračující dálniční limity, ve světě prémiových automobilek v současnosti zuří tichý závod o to, kdo jako první pokoří hranici 482 km/h. Nejznámějšími účastníky tohoto závodu jsou Koenigseg a Hennessey, přičemž většina z nás počítá i s aktivní účastní Bugatti. Nyní však ze stínu vystoupila ještě jedna automobilka, která má být údajně tou jedinou, která tento ambiciozní cíl pokoří.
Ptáte se, proč je tak moc důležitým milníkem právě rychlost 482 km/h? Většina z nás by se nejspíš hnala rovnou za kulatou pětistovkou, v zahraničí však mají rychlost mnohdy uváděnou v mílích a našich 482 kilometrů za hodinu je u nich krásných 300 mil za hodinu.
Tomuto magickému číslu se dosud nejvíce přiblížil Koenigsegg s modelem Agera RS, který stanovil nový rychlostní rekord v hodnotě 277.87 mph (446.97 km/h) a rovnou přitom překonal několik rekordů ještě z předválečných let. Dalším významným hráčem má být Hennesey s modelem Venom F5, jehož motor jsme vám nedávno ukazovali.
Slavná Bugatti, která s honbou za maximální rychlost začala, se údajně závodu účastnit nebude, neboť nemá pro Chiron ty správné pneumatiky, které by mu umožnily dostat ze sebe maximum. Všichni ale tiše doufáme, že technici z Molsheimu nakonec s řešením dříve či později přijdou.
Koncem minulého měsíce se však do souboje přidal nový soutěžící z týmu SSC North America, který na akci Pebble Beach představil svůj nový model Tuatara, který vychází z již téměř zapomenutého stejnojmenného konceptu, který byl představen již v roce 2011.
Ačkoliv se SSC North America bude muset postavit proti schopným a zkušeným soupeřům, lidem v automobilce rozhodně nechybí sebevědomí a odvážně prohlašují, že Tuatara je vůbec jediným vozem, který má šanci rychlostní hranici 300 mp/h pokořit.
Jerod Shelby, šéf automobilky, prohlásil v rozhovoru pro Top Gear: „Díky znalostem které mám o našich soupeřích si myslím, že jsem ta jediná společnost, která bude schopná dosáhnout této rychlosti a to hlavně díky výkonu, který náš stroj má."
Ačkoliv finální verze modelu Tuatara ještě stále není hotová, lidé z SSC North America již nyní odvážně prohlašují, že již v současnosti má stroj koeficient odporu vzduchu 0.279, což je méně, než jaký byl plán.Na voze je potřeba udělat ještě moře práce, včetně dalšího snižování odporu a přidávání dalšího výkonu. Jerod navíc zmínil, že vůz má být vybaven i demontovatelnou částí střechy a později by se mohl objevit v nabídce jako model Targa.
Co se motoru týče, pod kapotou je ukryta 5.9 litrová twin-turbo V8, která se standardním palivem poskytuje výkon 1350 koní a 1750 koní po natankování E85. Motor se navíc natankovanému palivu přizpůsobuje zcela automaticky. A pokud byste nádrž z poloviny naplnili benzínem a z poloviny E85, dostanete se na výkon cca 1500 koní.
SSC North America navíc spolupracuje s italskou společností AutoMac, se kterou se snaží vyvinout speciální typ sedmistupňové manuální převodovky, kterou automobilka popisuje jako „plně hydraulický robotický systém, který nabídne tři jízdní režimy: komfort, sport a track."
Produkce bude omezena na pouhých 100 kusů, přičemž první by měly k zájemcům dorazit již v začátkem příštího léta. Nyní je však ještě příliš brzy na to, abychom mohli odhadovat, zda automobilka svého cíl dosáhne. Jedním z největších problémů by totiž mohlo být sehnat správnou směs pneumatik, které divokou jízdu přežijí. I tak je ale potřeba smeknout klobouk před tím, jak Tuatara vypadá.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.