Jediné auto schopné pokořit 482 km/h? Tuatara se má zapsat do dějin

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. září 2018, 15:39 Aktualizováno 9.9.2018, 09:25 Google+

Ačkoliv si většina řidičů vystačí s maximální rychlostí lehce překračující dálniční limity, ve světě prémiových automobilek v současnosti zuří tichý závod o to, kdo jako první pokoří hranici 482 km/h. Nejznámějšími účastníky tohoto závodu jsou Koenigseg a Hennessey, přičemž většina z nás počítá i s aktivní účastní Bugatti. Nyní však ze stínu vystoupila ještě jedna automobilka, která má být údajně tou jedinou, která tento ambiciozní cíl pokoří.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SSC Tuatara

SSC Tuatara | foto: SSC

Sdílejte článek

Ptáte se, proč je tak moc důležitým milníkem právě rychlost 482 km/h? Většina z nás by se nejspíš hnala rovnou za kulatou pětistovkou, v zahraničí však mají rychlost mnohdy uváděnou v mílích a našich 482 kilometrů za hodinu je u nich krásných 300 mil za hodinu.

Tomuto magickému číslu se dosud nejvíce přiblížil Koenigsegg s modelem Agera RS, který stanovil nový rychlostní rekord v hodnotě 277.87 mph (446.97 km/h) a rovnou přitom překonal několik rekordů ještě z předválečných let. Dalším významným hráčem má být Hennesey s modelem Venom F5, jehož motor jsme vám nedávno ukazovali.

Slavná Bugatti, která s honbou za maximální rychlost začala, se údajně závodu účastnit nebude, neboť nemá pro Chiron ty správné pneumatiky, které by mu umožnily dostat ze sebe maximum. Všichni ale tiše doufáme, že technici z Molsheimu nakonec s řešením dříve či později přijdou.

Koncem minulého měsíce se však do souboje přidal nový soutěžící z týmu SSC North America, který na akci Pebble Beach představil svůj nový model Tuatara, který vychází z již téměř zapomenutého stejnojmenného konceptu, který byl představen již v roce 2011.

Ačkoliv se SSC North America bude muset postavit proti schopným a zkušeným soupeřům, lidem v automobilce rozhodně nechybí sebevědomí a odvážně prohlašují, že Tuatara je vůbec jediným vozem, který má šanci rychlostní hranici 300 mp/h pokořit.

Jerod Shelby, šéf automobilky, prohlásil v rozhovoru pro Top Gear: „Díky znalostem které mám o našich soupeřích si myslím, že jsem ta jediná společnost, která bude schopná dosáhnout této rychlosti a to hlavně díky výkonu, který náš stroj má."

zdroj: facebook

Ačkoliv finální verze modelu Tuatara ještě stále není hotová, lidé z SSC North America již nyní odvážně prohlašují, že již v současnosti má stroj koeficient odporu vzduchu 0.279, což je méně, než jaký byl plán.Na voze je potřeba udělat ještě moře práce, včetně dalšího snižování odporu a přidávání dalšího výkonu. Jerod navíc zmínil, že vůz má být vybaven i demontovatelnou částí střechy a později by se mohl objevit v nabídce jako model Targa.

Co se motoru týče, pod kapotou je ukryta 5.9 litrová twin-turbo V8, která se standardním palivem poskytuje výkon 1350 koní a 1750 koní po natankování E85. Motor se navíc natankovanému palivu přizpůsobuje zcela automaticky. A pokud byste nádrž z poloviny naplnili benzínem a z poloviny E85, dostanete se na výkon cca 1500 koní.

SSC North America navíc spolupracuje s italskou společností AutoMac, se kterou se snaží vyvinout speciální typ sedmistupňové manuální převodovky, kterou automobilka popisuje jako „plně hydraulický robotický systém, který nabídne tři jízdní režimy: komfort, sport a track."

zdroj: facebook

Produkce bude omezena na pouhých 100 kusů, přičemž první by měly k zájemcům dorazit již v začátkem příštího léta. Nyní je však ještě příliš brzy na to, abychom mohli odhadovat, zda automobilka svého cíl dosáhne. Jedním z největších problémů by totiž mohlo být sehnat správnou směs pneumatik, které divokou jízdu přežijí. I tak je ale potřeba smeknout klobouk před tím, jak Tuatara vypadá.

Vytisknout

Diskuze: Jediné auto schopné pokořit 482 km/h? Tuatara se má zapsat do dějin

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Češi začínají hledat úspory, tahle volba nemusí být šťastnou

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

on-line prodej

Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

Ford Mustang Mach-E

TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Volkswagen ID.4 GTX

Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

Drako Dragon

Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Praga Bohema, český supersport s výkonem 700 koní

Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

Toyota Prius páté generace

Legenda se vrací: Toyota Prius páté generace

Toyota

Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

DS 7 Crossback Louvre

TEST: DS 7 Louvre – stylové SUV, které upoutá jak designem, tak skvělým komfortem

Tesla Model X

Tesla svolává téměř 30 000 vozů Model X

Geely GE11

Základ pro polské elektromobily Izera dodá čínská Geely

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Za každou cenu, nový zákon zvýhodní nízkoemisní vozidla

Modernizovaný Jaguar XJ6 vznikl za spolupráce specializovaného oddělení Jaguar Classic a bubeníka kapely Iron Maiden

Šéf Jaguar Land Rover odstoupí z funkce

reklama

Doporučujeme

SPZ

Nechcete platit za auto, se kterým nejezdíte? Máte tuhle možnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

  2. Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

  3. Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

  4. TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

  5. S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

  6. Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud