Představte si svět, ve kterém si automechanik nasadí speciální brýle a díky nim během chvilky zjistí, co je s vaším vozem v nepořádku a jak to napravit. Přesně takové využití rozšířené reality nyní testuje Lexus.
Zatím jde jen o pilotní projekt použitý při servisování vozů. V tuto chvíli se testuje v červnu na pěti největších evropských trzích – v Itálii, Španělsku, Francii, Anglii a Německu – a potrvá až do konce prosince. Pokud se osvědčí, hodlá ho japonská automobilka dále rozvíjet a používat. Například by se takto mohly prezentovat nové modely potenciálním kupcům, anebo rychleji vyřizovat náhrady škod.
Celý systém stojí na brýlích HMT-1 od firmy RealWear. Díky nim může mechanik navázat vizuální i hlasové spojení s dalšími lidmi, takže bude moci v reálném čase konzultovat opravy s majitelem vozu, ale i s odborníky, například z technického centra automobilky, nezávisle na tom, že je vzdálené třeba tisíc kilometrů.
Jak to funguje?
Obraz z vestavěné kamery se přenáší v reálném čase pomocí bezdrátové sítě nebo Bluetooth rozhraní a lze jej zobrazit na displeji počítače nebo tabletu kdekoli na světě. Pracovník servisu tak má možnost ukázat zákazníkovi podvozek automobilu, aniž by s ním majitel musel ulehnout pod auto na zvedáku. Zákazník navíc může vidět totéž co automechanik, a přitom v klidu sedět u kávy v místnosti pro hosty servisu. V brýlích jde snadno zobrazit každý detail opravovaného vozu, z jakéhokoli úhlu. Přímo na displej lze posílat potřebná schémata, která se zobrazí v zorném poli mechanika.
Brýle HMT-1 tvoří miniaturní tablet se systémem Android, umístěný na pohyblivém rameni v zorném poli uživatele. Je vybavený kamerou, mikrofonem a reproduktorem, a také hlasovým ovládáním. Zařízení firma RealWear vyrobila pro průmyslové účely, je proto odolné vůči vodě, prachu a nárazu – zvládne i pád z výšky nebo na beton.
„Pokud zákazník přichází třeba s problémem, který má vliv na bezpečnost, obvykle to vyžaduje konzultaci experta z naší evropské centrály. Za této situace nové řešení eliminuje potřebu příjezdu konzultanta, protože pomocí brýlí s rozšířenou realitou může vše vyřídit konzultací na dálku, rychle a účinně,” popisuje hlavní výhody systému rozšířené reality Jens Brech, ředitel oddělení poprodejního servisu Toyota Deutschland GmbH.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?