Automobily s výkonem přesahujícím hranici 1 000 koní jsou velice specifickou součástí trhu, která se navzdory relativně úzké cílové skupině neustále rozrůstá. Jedním z dalších zástupců by se brzy mohla stát i automobilka Apollo, která však proti konkurenci zaujímá zcela odlišný postoj. Rovných 1000 koní chce totiž vydolovat z 6.3 litrového atmosferického motoru V12, který má točit až 11 000 otáček!
Apollo Intensa Emozione je fascinující kus techniky, který již v současnosti nabízí 780 koní vydolovaných z atmosferického 6.3 litrového motoru V12. Podle zástupců automobilky je však možné s dalším vývojem motoru dosáhnout výkonu podstatně vyššího. A bez přeplňování.
„Prováděli jsme několik studií proveditelnosti a v podstatě bychom mohli s dalším vývojem motoru dosáhnout výkonu až 1 000 koní, tedy pokud by o to zákazníci stáli a byli ochotni si připlatit," poznamenal Ryan Berris, generální ředitel automobilky Apollo Automobili, ve videu zveřejněném na YouTube kanálu Carfection. „Motor by se vytáčel přes 11 000 ot./min. a kompresní poměr by byl 16.5:1."
Proč ale automobilka nenabídla extrémní výkon hned od začátku produkce? „780 až 800 koní je víc než dost, zvláště vezmeme li v potaz velice nízkou váhu vozu," uvedl v rozhovoru Berris. Apollo se zkrátka snaží stavět vozy podle starého receptu, kde se sází spíše na emoce, ovladatelnost, zvuk a charakter, než na suchá čísla.
Kromě toho prozradil Berris několik informací o designu vozu, designu křídla nebo o výfukovém systému, který může být konfigurován podle použití na okruhu nebo v klasickém provozu. K tomu ostatně může být přizpůsoben celý vůz. Jen pro zajímavost se však sluší zmínit, že jen koncovka výfuku, která je z kusu titanu, stojí víc, než nové BMW M4.
Za pozornost navíc stojí i interiér vozu, který byl podobně jako exteriér inspirován organickými tvary. Pozice řidiče je navíc vyráběna přímo podle klienta, který je nejprve naskenován. Sedačka je totiž součástí monokoku a nedá se dále nastavovat. Majitelé vozu se tak nejspíš budou muset vyhýbat váhovým výkyvům.
Celkově vzato je Apollo Intensa Emozione výjimečným vozem, čemuž bohužel odpovídá i jeho cenovka pohybující se kolem dvou milionů liber, tedy cca 57.7 milionu korun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).