Automobily s výkonem přesahujícím hranici 1 000 koní jsou velice specifickou součástí trhu, která se navzdory relativně úzké cílové skupině neustále rozrůstá. Jedním z dalších zástupců by se brzy mohla stát i automobilka Apollo, která však proti konkurenci zaujímá zcela odlišný postoj. Rovných 1000 koní chce totiž vydolovat z 6.3 litrového atmosferického motoru V12, který má točit až 11 000 otáček!
Apollo Intensa Emozione je fascinující kus techniky, který již v současnosti nabízí 780 koní vydolovaných z atmosferického 6.3 litrového motoru V12. Podle zástupců automobilky je však možné s dalším vývojem motoru dosáhnout výkonu podstatně vyššího. A bez přeplňování.
„Prováděli jsme několik studií proveditelnosti a v podstatě bychom mohli s dalším vývojem motoru dosáhnout výkonu až 1 000 koní, tedy pokud by o to zákazníci stáli a byli ochotni si připlatit," poznamenal Ryan Berris, generální ředitel automobilky Apollo Automobili, ve videu zveřejněném na YouTube kanálu Carfection. „Motor by se vytáčel přes 11 000 ot./min. a kompresní poměr by byl 16.5:1."
Proč ale automobilka nenabídla extrémní výkon hned od začátku produkce? „780 až 800 koní je víc než dost, zvláště vezmeme li v potaz velice nízkou váhu vozu," uvedl v rozhovoru Berris. Apollo se zkrátka snaží stavět vozy podle starého receptu, kde se sází spíše na emoce, ovladatelnost, zvuk a charakter, než na suchá čísla.
Kromě toho prozradil Berris několik informací o designu vozu, designu křídla nebo o výfukovém systému, který může být konfigurován podle použití na okruhu nebo v klasickém provozu. K tomu ostatně může být přizpůsoben celý vůz. Jen pro zajímavost se však sluší zmínit, že jen koncovka výfuku, která je z kusu titanu, stojí víc, než nové BMW M4.
Za pozornost navíc stojí i interiér vozu, který byl podobně jako exteriér inspirován organickými tvary. Pozice řidiče je navíc vyráběna přímo podle klienta, který je nejprve naskenován. Sedačka je totiž součástí monokoku a nedá se dále nastavovat. Majitelé vozu se tak nejspíš budou muset vyhýbat váhovým výkyvům.
Celkově vzato je Apollo Intensa Emozione výjimečným vozem, čemuž bohužel odpovídá i jeho cenovka pohybující se kolem dvou milionů liber, tedy cca 57.7 milionu korun.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?