Automobily s výkonem přesahujícím hranici 1 000 koní jsou velice specifickou součástí trhu, která se navzdory relativně úzké cílové skupině neustále rozrůstá. Jedním z dalších zástupců by se brzy mohla stát i automobilka Apollo, která však proti konkurenci zaujímá zcela odlišný postoj. Rovných 1000 koní chce totiž vydolovat z 6.3 litrového atmosferického motoru V12, který má točit až 11 000 otáček!
Apollo Intensa Emozione je fascinující kus techniky, který již v současnosti nabízí 780 koní vydolovaných z atmosferického 6.3 litrového motoru V12. Podle zástupců automobilky je však možné s dalším vývojem motoru dosáhnout výkonu podstatně vyššího. A bez přeplňování.
„Prováděli jsme několik studií proveditelnosti a v podstatě bychom mohli s dalším vývojem motoru dosáhnout výkonu až 1 000 koní, tedy pokud by o to zákazníci stáli a byli ochotni si připlatit," poznamenal Ryan Berris, generální ředitel automobilky Apollo Automobili, ve videu zveřejněném na YouTube kanálu Carfection. „Motor by se vytáčel přes 11 000 ot./min. a kompresní poměr by byl 16.5:1."
Proč ale automobilka nenabídla extrémní výkon hned od začátku produkce? „780 až 800 koní je víc než dost, zvláště vezmeme li v potaz velice nízkou váhu vozu," uvedl v rozhovoru Berris. Apollo se zkrátka snaží stavět vozy podle starého receptu, kde se sází spíše na emoce, ovladatelnost, zvuk a charakter, než na suchá čísla.
Kromě toho prozradil Berris několik informací o designu vozu, designu křídla nebo o výfukovém systému, který může být konfigurován podle použití na okruhu nebo v klasickém provozu. K tomu ostatně může být přizpůsoben celý vůz. Jen pro zajímavost se však sluší zmínit, že jen koncovka výfuku, která je z kusu titanu, stojí víc, než nové BMW M4.
Za pozornost navíc stojí i interiér vozu, který byl podobně jako exteriér inspirován organickými tvary. Pozice řidiče je navíc vyráběna přímo podle klienta, který je nejprve naskenován. Sedačka je totiž součástí monokoku a nedá se dále nastavovat. Majitelé vozu se tak nejspíš budou muset vyhýbat váhovým výkyvům.
Celkově vzato je Apollo Intensa Emozione výjimečným vozem, čemuž bohužel odpovídá i jeho cenovka pohybující se kolem dvou milionů liber, tedy cca 57.7 milionu korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.