Společnost Bosch plánuje pro nadcházející roky řadu novinek, které by měly přinést velké změny. Kromě prací na omezení emisí y vývoji automatického nouzového brzdění, které by mělo ochránit například cyklisty, totiž Bosch pracuje i na nových chytrých systémech automatického řízení, které budou schopny uzpůsobit styl jízdy podle počasí. Informace navíc nebudou čerpány jen z předpovědí, ale také od ostatních řidičů.
Vývoj systémů automatického řízení se stal v posledních letech tématem, na kterém pracují snad všechny technologické společnosti světa. Mezi nimi nechybí ani technologický gigant Bosch, který nedávno oznámil práce na systému předpovědí stavu silnic, který má posunout systém autonomního řízení opět o kousek dál.
Bosch se při práci na tomto systému spojil s finskou meteorologickou společností Foreca, která je považována za jednoho z předních světových dodavatelů informací o počasí. S pomocí jejích odborníků chce pak Bosch poskytovat předpovědi vztahující se přímo ke stavu silnic.
„Spojením zkušeností společností Bosch a Foreca můžeme dosáhnout nové éry předpovídání stavu silnic. Na rozdíl od tradičních předpovědí počasí v médiích bude služba Bosch brát v úvahu více pravděpodobných scénářů," uvedl Petri Marjava ze společnosti Foreca.
Služba předpovědi počasí na silnicích společnosti Bosch by mohla být spuštěna již v roce 2020. V prvních letech bude informace pro předpovědi sbírat pouze z dat o počasí, ovšem později, s rozvojem autonomního řízení a systémů komunikace mezi vozidly, se počítá i s využitím dat od ostatních automobilů.
Již v současnosti je vyžadováno, aby autonomní vozidla na 4. úrovni byla schopna rozeznat typ silnice, maximální rychlost a přírodní podmínky. Bosch ovšem předpokládá, že by se časem mohl přidat i požadavek an schopnost předvídat stav silnic. Pokud by tedy například pršelo, vůz by automaticky snížil rychlost aby předešel aquaplaningu.
Nahrazení dat od meteorologických společností přímo daty z jiných automobilů se dá očekávat až v době, kdy se stanou autonomní auta běžnější. Poté by mohla být data sbírána pomocí různých senzorů na palubě automobilu, následně budou odeslána na servery jednotlivých automobilek a ty poté odešlo relevantní data přímo do společnosti Bosch.
Výsledkem by tedy mohly být opět o něco bezpečnější silnice.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.