Společnost Bosch plánuje pro nadcházející roky řadu novinek, které by měly přinést velké změny. Kromě prací na omezení emisí y vývoji automatického nouzového brzdění, které by mělo ochránit například cyklisty, totiž Bosch pracuje i na nových chytrých systémech automatického řízení, které budou schopny uzpůsobit styl jízdy podle počasí. Informace navíc nebudou čerpány jen z předpovědí, ale také od ostatních řidičů.
Vývoj systémů automatického řízení se stal v posledních letech tématem, na kterém pracují snad všechny technologické společnosti světa. Mezi nimi nechybí ani technologický gigant Bosch, který nedávno oznámil práce na systému předpovědí stavu silnic, který má posunout systém autonomního řízení opět o kousek dál.
Bosch se při práci na tomto systému spojil s finskou meteorologickou společností Foreca, která je považována za jednoho z předních světových dodavatelů informací o počasí. S pomocí jejích odborníků chce pak Bosch poskytovat předpovědi vztahující se přímo ke stavu silnic.
„Spojením zkušeností společností Bosch a Foreca můžeme dosáhnout nové éry předpovídání stavu silnic. Na rozdíl od tradičních předpovědí počasí v médiích bude služba Bosch brát v úvahu více pravděpodobných scénářů," uvedl Petri Marjava ze společnosti Foreca.
Služba předpovědi počasí na silnicích společnosti Bosch by mohla být spuštěna již v roce 2020. V prvních letech bude informace pro předpovědi sbírat pouze z dat o počasí, ovšem později, s rozvojem autonomního řízení a systémů komunikace mezi vozidly, se počítá i s využitím dat od ostatních automobilů.
Již v současnosti je vyžadováno, aby autonomní vozidla na 4. úrovni byla schopna rozeznat typ silnice, maximální rychlost a přírodní podmínky. Bosch ovšem předpokládá, že by se časem mohl přidat i požadavek an schopnost předvídat stav silnic. Pokud by tedy například pršelo, vůz by automaticky snížil rychlost aby předešel aquaplaningu.
Nahrazení dat od meteorologických společností přímo daty z jiných automobilů se dá očekávat až v době, kdy se stanou autonomní auta běžnější. Poté by mohla být data sbírána pomocí různých senzorů na palubě automobilu, následně budou odeslána na servery jednotlivých automobilek a ty poté odešlo relevantní data přímo do společnosti Bosch.
Výsledkem by tedy mohly být opět o něco bezpečnější silnice.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).