Společnost Bosch plánuje pro nadcházející roky řadu novinek, které by měly přinést velké změny. Kromě prací na omezení emisí y vývoji automatického nouzového brzdění, které by mělo ochránit například cyklisty, totiž Bosch pracuje i na nových chytrých systémech automatického řízení, které budou schopny uzpůsobit styl jízdy podle počasí. Informace navíc nebudou čerpány jen z předpovědí, ale také od ostatních řidičů.
Vývoj systémů automatického řízení se stal v posledních letech tématem, na kterém pracují snad všechny technologické společnosti světa. Mezi nimi nechybí ani technologický gigant Bosch, který nedávno oznámil práce na systému předpovědí stavu silnic, který má posunout systém autonomního řízení opět o kousek dál.
Bosch se při práci na tomto systému spojil s finskou meteorologickou společností Foreca, která je považována za jednoho z předních světových dodavatelů informací o počasí. S pomocí jejích odborníků chce pak Bosch poskytovat předpovědi vztahující se přímo ke stavu silnic.
„Spojením zkušeností společností Bosch a Foreca můžeme dosáhnout nové éry předpovídání stavu silnic. Na rozdíl od tradičních předpovědí počasí v médiích bude služba Bosch brát v úvahu více pravděpodobných scénářů," uvedl Petri Marjava ze společnosti Foreca.
Služba předpovědi počasí na silnicích společnosti Bosch by mohla být spuštěna již v roce 2020. V prvních letech bude informace pro předpovědi sbírat pouze z dat o počasí, ovšem později, s rozvojem autonomního řízení a systémů komunikace mezi vozidly, se počítá i s využitím dat od ostatních automobilů.
Již v současnosti je vyžadováno, aby autonomní vozidla na 4. úrovni byla schopna rozeznat typ silnice, maximální rychlost a přírodní podmínky. Bosch ovšem předpokládá, že by se časem mohl přidat i požadavek an schopnost předvídat stav silnic. Pokud by tedy například pršelo, vůz by automaticky snížil rychlost aby předešel aquaplaningu.
Nahrazení dat od meteorologických společností přímo daty z jiných automobilů se dá očekávat až v době, kdy se stanou autonomní auta běžnější. Poté by mohla být data sbírána pomocí různých senzorů na palubě automobilu, následně budou odeslána na servery jednotlivých automobilek a ty poté odešlo relevantní data přímo do společnosti Bosch.
Výsledkem by tedy mohly být opět o něco bezpečnější silnice.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.