Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak se stal středem pozornosti v kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb 2018“ v americkém státě Colorado. Francouzský jezdec za volantem prvního zcela elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen stanovil nejlepší čas ze všech účastníků: 3:16,083 minuty.
Trojnásobný vítěz závodu do vrchu Pikes Peak tak byl o 11,049 sekundy rychlejší než druhý Simone Faggioli s vozem Norma M20 SF PKP, poháněným spalovacím motorem. „Byl to pro nás velmi dobrý den,“ řekl Dumas. „I.D. R Pikes Peak je zkrátka neuvěřitelný, takové zrychlení a výkony jsem v závodním voze ještě nikdy nezažil. S každým ujetým kilometrem cítím, že se s tímto vozem více a více sžívám,“ hodnotil své zkušenosti francouzský jezdec.
Také Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, byl po kvalifikaci spokojený: „Velký kompliment celému týmu. Včera jsme absolvovali ještě jeden důležitý test. Poznatky z něho nám pomohly k další optimalizaci nastavení závodního vozu I.D. R Pikes Peak. Díky tomu byl dnes vůz skvěle připraven a jeho čas hovoří sám za sebe. Ale byla to jen kvalifikace. Před závodem jsme optimističtí, ale musíme mít neustále na paměti, že máme jen jeden jediný pokus.“
V kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ čekal každého účastníka pouze první úsek trati o délce 8,3 kilometru z celkových 19,99 kilometru, které musí závodní jezdci překonat v samotném závodě. Dosažený čas určuje pořadí na startu v závodě.
Jako první vyjede na trať nejrychlejší jezdec z kvalifikace, jímž se stal v letošním roce Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak.
Pokus týmu Volkswagen o překonání rekordu pro elektromobily, který má v současnosti hodnotu 8:57,118 minuty, se uskuteční v neděli 24. června. Od 8 h místního času (16 h letního středoevropského času) se na trať postupně vydá 24 přihlášených motocyklů. Poté bude následovat 62 automobilů v šesti různých kategoriích. Se startem Romaina Dumase se počítá kolem 10 h místního času (18 h letního středoevropského času).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.