Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak se stal středem pozornosti v kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb 2018“ v americkém státě Colorado. Francouzský jezdec za volantem prvního zcela elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen stanovil nejlepší čas ze všech účastníků: 3:16,083 minuty.
Trojnásobný vítěz závodu do vrchu Pikes Peak tak byl o 11,049 sekundy rychlejší než druhý Simone Faggioli s vozem Norma M20 SF PKP, poháněným spalovacím motorem. „Byl to pro nás velmi dobrý den,“ řekl Dumas. „I.D. R Pikes Peak je zkrátka neuvěřitelný, takové zrychlení a výkony jsem v závodním voze ještě nikdy nezažil. S každým ujetým kilometrem cítím, že se s tímto vozem více a více sžívám,“ hodnotil své zkušenosti francouzský jezdec.
Také Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, byl po kvalifikaci spokojený: „Velký kompliment celému týmu. Včera jsme absolvovali ještě jeden důležitý test. Poznatky z něho nám pomohly k další optimalizaci nastavení závodního vozu I.D. R Pikes Peak. Díky tomu byl dnes vůz skvěle připraven a jeho čas hovoří sám za sebe. Ale byla to jen kvalifikace. Před závodem jsme optimističtí, ale musíme mít neustále na paměti, že máme jen jeden jediný pokus.“
V kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ čekal každého účastníka pouze první úsek trati o délce 8,3 kilometru z celkových 19,99 kilometru, které musí závodní jezdci překonat v samotném závodě. Dosažený čas určuje pořadí na startu v závodě.
Jako první vyjede na trať nejrychlejší jezdec z kvalifikace, jímž se stal v letošním roce Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak.
Pokus týmu Volkswagen o překonání rekordu pro elektromobily, který má v současnosti hodnotu 8:57,118 minuty, se uskuteční v neděli 24. června. Od 8 h místního času (16 h letního středoevropského času) se na trať postupně vydá 24 přihlášených motocyklů. Poté bude následovat 62 automobilů v šesti různých kategoriích. Se startem Romaina Dumase se počítá kolem 10 h místního času (18 h letního středoevropského času).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.