Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak se stal středem pozornosti v kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb 2018“ v americkém státě Colorado. Francouzský jezdec za volantem prvního zcela elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen stanovil nejlepší čas ze všech účastníků: 3:16,083 minuty.
Trojnásobný vítěz závodu do vrchu Pikes Peak tak byl o 11,049 sekundy rychlejší než druhý Simone Faggioli s vozem Norma M20 SF PKP, poháněným spalovacím motorem. „Byl to pro nás velmi dobrý den,“ řekl Dumas. „I.D. R Pikes Peak je zkrátka neuvěřitelný, takové zrychlení a výkony jsem v závodním voze ještě nikdy nezažil. S každým ujetým kilometrem cítím, že se s tímto vozem více a více sžívám,“ hodnotil své zkušenosti francouzský jezdec.
Také Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, byl po kvalifikaci spokojený: „Velký kompliment celému týmu. Včera jsme absolvovali ještě jeden důležitý test. Poznatky z něho nám pomohly k další optimalizaci nastavení závodního vozu I.D. R Pikes Peak. Díky tomu byl dnes vůz skvěle připraven a jeho čas hovoří sám za sebe. Ale byla to jen kvalifikace. Před závodem jsme optimističtí, ale musíme mít neustále na paměti, že máme jen jeden jediný pokus.“
V kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ čekal každého účastníka pouze první úsek trati o délce 8,3 kilometru z celkových 19,99 kilometru, které musí závodní jezdci překonat v samotném závodě. Dosažený čas určuje pořadí na startu v závodě.
Jako první vyjede na trať nejrychlejší jezdec z kvalifikace, jímž se stal v letošním roce Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak.
Pokus týmu Volkswagen o překonání rekordu pro elektromobily, který má v současnosti hodnotu 8:57,118 minuty, se uskuteční v neděli 24. června. Od 8 h místního času (16 h letního středoevropského času) se na trať postupně vydá 24 přihlášených motocyklů. Poté bude následovat 62 automobilů v šesti různých kategoriích. Se startem Romaina Dumase se počítá kolem 10 h místního času (18 h letního středoevropského času).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.