Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak se stal středem pozornosti v kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb 2018“ v americkém státě Colorado. Francouzský jezdec za volantem prvního zcela elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen stanovil nejlepší čas ze všech účastníků: 3:16,083 minuty.
Trojnásobný vítěz závodu do vrchu Pikes Peak tak byl o 11,049 sekundy rychlejší než druhý Simone Faggioli s vozem Norma M20 SF PKP, poháněným spalovacím motorem. „Byl to pro nás velmi dobrý den,“ řekl Dumas. „I.D. R Pikes Peak je zkrátka neuvěřitelný, takové zrychlení a výkony jsem v závodním voze ještě nikdy nezažil. S každým ujetým kilometrem cítím, že se s tímto vozem více a více sžívám,“ hodnotil své zkušenosti francouzský jezdec.
Také Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, byl po kvalifikaci spokojený: „Velký kompliment celému týmu. Včera jsme absolvovali ještě jeden důležitý test. Poznatky z něho nám pomohly k další optimalizaci nastavení závodního vozu I.D. R Pikes Peak. Díky tomu byl dnes vůz skvěle připraven a jeho čas hovoří sám za sebe. Ale byla to jen kvalifikace. Před závodem jsme optimističtí, ale musíme mít neustále na paměti, že máme jen jeden jediný pokus.“
V kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ čekal každého účastníka pouze první úsek trati o délce 8,3 kilometru z celkových 19,99 kilometru, které musí závodní jezdci překonat v samotném závodě. Dosažený čas určuje pořadí na startu v závodě.
Jako první vyjede na trať nejrychlejší jezdec z kvalifikace, jímž se stal v letošním roce Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak.
Pokus týmu Volkswagen o překonání rekordu pro elektromobily, který má v současnosti hodnotu 8:57,118 minuty, se uskuteční v neděli 24. června. Od 8 h místního času (16 h letního středoevropského času) se na trať postupně vydá 24 přihlášených motocyklů. Poté bude následovat 62 automobilů v šesti různých kategoriích. Se startem Romaina Dumase se počítá kolem 10 h místního času (18 h letního středoevropského času).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.