Chorvatská společnost Rimac Automobili, která se zabývá vývojem a výrobou elektrických supersportů, slaví pořádný úspěch. Výrobce úchvatných strojů Concept_One a nedávno představeného modelu C_Two totiž zaujal automobilka Porsche natolik, že se rozhodla do slibné chorvatské společnosti zainvestovat. A tak koupila rovnou 10% podíl.
Automobilka Rimac je mezi milovníky elektromobilů a budoucnosti sportovních automobilů dobře známou společností, která představila pravděpodobně vůbec první elektrický supersport Concept:One (ano, to je ten stroj, ve kterém vážně havaroval Richard Hammond). Na ženevském autosalonu se pak společnost prezentovala novým modelem C_Two, který nabídne téměř 2000 elektrických koní, akceleraci z 0 na 97 km/h za 1.85 sekundy a maximální rychlost 412 km/h.
Automobilka Porsche už má na svědomí také několik projektů ze světa elektrifikace, ovšem řekněme si na rovinu, že schopnostem chorvatských modelů se nevyrovná ani jinak úchvatné Porsche 918 Spyder. Koupí desetiprocentního podílu v Rimacu se tak automobilka může pokusit získat pomoc místních expertů s vývojem nové generace elektrických sporťáků, jakým má být například model Taycan, kterému předcházel koncept Mission E.
„Vývojem čistě elektrických dvoumístných supersportů jako Concept One či C_Two, stejně jako vývojem jejich hlavních komponentů, prokázala společnost Rimac působivé schopnosti na poli elektromobility, pronesl Lutz Meschke, šéf oddělení financí a technologií automobilky Porsche. „Cítíme, že myšlenky a přístup Rimacu jsou velice slibné, i proto doufáme ve spolupráci ve formě partnerského vývoje."
„Toto partnerství je nyní pro Rimac důležitým krokem na cestě stát se významným dodavatelem komponentů a systémů v odvětvích průmyslu jako jsou elektrifikace, konektivita či na poli pokročilých asistenčních systémů," dodal Mate Rimac, zakladatel a předseda představenstva stejnojmenné společnosti. Ta má v současnosti okolo 400 zaměstnanců, sídlí poblíž Záhřebu a kromě automobilů vyrábí i elektro-kola pod značkou Greyp Bikes.
Tato spolupráce by se navíc brzy mohla rozrůst i o další automobilky z koncernu Volkswagen. Web CarScoops navíc poznamenává, že bude velice zajímavé sledovat, jak spojení s Porsche ovlivní Rimac během jeho dalších kroků. Chorvatská automobilka chce totiž mimo jiné pomoci společnosti Automobili Pininfarina s vývojem vlastního elektrického supersportu a celou paletou elektrických crossoverů, které by však mohly konkurovat právě Porsche.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?