Chorvatská společnost Rimac Automobili, která se zabývá vývojem a výrobou elektrických supersportů, slaví pořádný úspěch. Výrobce úchvatných strojů Concept_One a nedávno představeného modelu C_Two totiž zaujal automobilka Porsche natolik, že se rozhodla do slibné chorvatské společnosti zainvestovat. A tak koupila rovnou 10% podíl.
Automobilka Rimac je mezi milovníky elektromobilů a budoucnosti sportovních automobilů dobře známou společností, která představila pravděpodobně vůbec první elektrický supersport Concept:One (ano, to je ten stroj, ve kterém vážně havaroval Richard Hammond). Na ženevském autosalonu se pak společnost prezentovala novým modelem C_Two, který nabídne téměř 2000 elektrických koní, akceleraci z 0 na 97 km/h za 1.85 sekundy a maximální rychlost 412 km/h.
Automobilka Porsche už má na svědomí také několik projektů ze světa elektrifikace, ovšem řekněme si na rovinu, že schopnostem chorvatských modelů se nevyrovná ani jinak úchvatné Porsche 918 Spyder. Koupí desetiprocentního podílu v Rimacu se tak automobilka může pokusit získat pomoc místních expertů s vývojem nové generace elektrických sporťáků, jakým má být například model Taycan, kterému předcházel koncept Mission E.
„Vývojem čistě elektrických dvoumístných supersportů jako Concept One či C_Two, stejně jako vývojem jejich hlavních komponentů, prokázala společnost Rimac působivé schopnosti na poli elektromobility, pronesl Lutz Meschke, šéf oddělení financí a technologií automobilky Porsche. „Cítíme, že myšlenky a přístup Rimacu jsou velice slibné, i proto doufáme ve spolupráci ve formě partnerského vývoje."
„Toto partnerství je nyní pro Rimac důležitým krokem na cestě stát se významným dodavatelem komponentů a systémů v odvětvích průmyslu jako jsou elektrifikace, konektivita či na poli pokročilých asistenčních systémů," dodal Mate Rimac, zakladatel a předseda představenstva stejnojmenné společnosti. Ta má v současnosti okolo 400 zaměstnanců, sídlí poblíž Záhřebu a kromě automobilů vyrábí i elektro-kola pod značkou Greyp Bikes.
Tato spolupráce by se navíc brzy mohla rozrůst i o další automobilky z koncernu Volkswagen. Web CarScoops navíc poznamenává, že bude velice zajímavé sledovat, jak spojení s Porsche ovlivní Rimac během jeho dalších kroků. Chorvatská automobilka chce totiž mimo jiné pomoci společnosti Automobili Pininfarina s vývojem vlastního elektrického supersportu a celou paletou elektrických crossoverů, které by však mohly konkurovat právě Porsche.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.