V dřívějších dobách mohl být mechanikem téměř každý, kdo rozuměl motorům a měl cit pro techniku. Dnes už se ale mechanici neobejdou bez znalostí elektroniky, speciálních programů a samozřejmě speciálního vzdělání. Společnost Porsche však šla ještě dál a v současnosti učí své mechaniky pracovat s tzv. rozšířenou realitou, která by jim měla podstatně urychlit a zjednodušit práci.
Systém označovaný Tech Live Look, který automobilka v současnosti zavádí do praxe, by měl podle všeho urychlit čas potřebný k opravám až o 40 %, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Technika přitom kombinuje pouze speciální brýle s kamerou a displejem, díky kterým se na náročných opravách mohou podílet dva mechanici vzdálení tisíce kilometrů.
Zoufalý technik, který si už neví rady, tak pouze zkontaktuje experta v sídle Porsche Cars North America (PCNA), nasadí si speciální brýle a v podstatě zahájí videohovor. Brýle pak přenáší k expertovi v sídle společnosti přesně to, co vidí mechanik. Ten má navíc volné obě ruce, což mu zásadně ulehčí práci.
Brýle, které jsou vybaveny kamerou, mikrofonem a sluchátky však mají ještě jednu skrytou vlastnost: miniaturní displej. Na ten může odborník z centra společnosti posílat mechanikovi nákresy, upravené fotky nebo rovnou části servisní příručky. Mechanik tak nemusí nikam odbíhat a může se v klidu věnovat své práci.
Porsche odstartovalo tento ambiciozní program již v roce 2017, ovšem až v tomto a následujícím roce se má speciální vybavení postupně rozšiřovat do všech 189 poboček Porsche na území USA.
„Tech Live Look je vítaným typem digitálních inovací Porsche, neboť zvyšuje kvalitu servisu, který můžeme zákazníkům poskytnout," cituje web CarScoops prezidenta Porsche Cars North Americam kterým je Klaus Zellmer.
„Díky rychlejšímu řešení problémů se mohou zákazníci našich dealerů rychleji vrátit za volant svých strojů. Díky komunikaci mezi techniky a experty současně roste kvalita a efektivita poskytovaného servisu."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?