V dřívějších dobách mohl být mechanikem téměř každý, kdo rozuměl motorům a měl cit pro techniku. Dnes už se ale mechanici neobejdou bez znalostí elektroniky, speciálních programů a samozřejmě speciálního vzdělání. Společnost Porsche však šla ještě dál a v současnosti učí své mechaniky pracovat s tzv. rozšířenou realitou, která by jim měla podstatně urychlit a zjednodušit práci.
Systém označovaný Tech Live Look, který automobilka v současnosti zavádí do praxe, by měl podle všeho urychlit čas potřebný k opravám až o 40 %, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Technika přitom kombinuje pouze speciální brýle s kamerou a displejem, díky kterým se na náročných opravách mohou podílet dva mechanici vzdálení tisíce kilometrů.
Zoufalý technik, který si už neví rady, tak pouze zkontaktuje experta v sídle Porsche Cars North America (PCNA), nasadí si speciální brýle a v podstatě zahájí videohovor. Brýle pak přenáší k expertovi v sídle společnosti přesně to, co vidí mechanik. Ten má navíc volné obě ruce, což mu zásadně ulehčí práci.
Brýle, které jsou vybaveny kamerou, mikrofonem a sluchátky však mají ještě jednu skrytou vlastnost: miniaturní displej. Na ten může odborník z centra společnosti posílat mechanikovi nákresy, upravené fotky nebo rovnou části servisní příručky. Mechanik tak nemusí nikam odbíhat a může se v klidu věnovat své práci.
Porsche odstartovalo tento ambiciozní program již v roce 2017, ovšem až v tomto a následujícím roce se má speciální vybavení postupně rozšiřovat do všech 189 poboček Porsche na území USA.
„Tech Live Look je vítaným typem digitálních inovací Porsche, neboť zvyšuje kvalitu servisu, který můžeme zákazníkům poskytnout," cituje web CarScoops prezidenta Porsche Cars North Americam kterým je Klaus Zellmer.
„Díky rychlejšímu řešení problémů se mohou zákazníci našich dealerů rychleji vrátit za volant svých strojů. Díky komunikaci mezi techniky a experty současně roste kvalita a efektivita poskytovaného servisu."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?