Tesla Model 3 měla být lidovým elektromobilem, který dostane Teslu konečně do zelených čísel, místo toho se však stává modelem, který automobilku dostává spíše jen do dalších potíží. Po jeho posledním testování organizací Consumer Reports totiž byly odhaleny závažné nedostatky, kvůli kterým vůz nemohl dostat doporučení.
Odborníci z Consumer Reports podrobili Model 3 řadě testů, na jejichž základě nakonec vůz svým čtenářům nemohou doporučit. Největší problémy přitom prý způsobovalo komplikované ovládání příslušenství a překvapivě dlouhá brzdná dráha.
Ovládání může být samozřejmě jen o zvyku, ovšem zmínka o brzdné dráze opět vyvolala bouřlivé debaty. Podle Consumer Reports trvalo zastavení z rychlosti cca km/h zhruba 46.3 metru, což má být vůbec nejhorší výsledek ze všech testovaných vozidel. Dokonce i obrovský a těžký pick-up Ford F-150 zvládl zastavit na vzdálenosti o 2.1 metru kratší. Vrcholným srovnáním pak může být Lada Niva 4x4, která podle testů LEADING CAR zastavila z rychlosti 100 km/h na vzdálenosti 38.1 metru.
Tesla na výsledky testů samozřejmě reagovala a ve svém prohlášení uvedla, že Model 3 během jejích testů dokázal zastavit na vzdálenosti 40.05 metru. Consumer Reports sice potvrdil, že během prvního pokusu zastavila Tesla na vzdálenosti 39.6 metru, ovšem tyto hodnoty se již nepovedlo zopakovat ani po odstavení vozu na celou noc. Testeři si dokonce zajistili druhou Teslu Model 3, aby vyloučili, že se nejedná o problém jen jediného vozu.
Magazín pro srovnání uvedl, že délka brzdné dráhy Modelu 3 přesahuje průměr této kategorie vozidel o cca 6.4 metru a zároveň o 7.6 metru přesahuje i výsledky mnohem většího a těžšího elektrického SUV Tesla Model X.
Consumer Reports dokonce cituje recenzi z Car and Driver, která také hovoří o nekonzistenci výkonu brzd. Na zprávy však rychle zareagoval na Twitteru i Elon Musk, předseda představenstva Tesly. Podle jeho slov jsou výsledky zvláštní, neboť Model 3 byl designován pro co nejlepší brzdnou dráhu, což ostatně potvrdily i testy. Pokud by však mezi jednotlivými modely existovaly rozdíly, Tesla je prý odhalí.
Very strange. Model 3 is designed to have super good stopping distance & others reviewers have confirmed this. If there is vehicle variability, we will figure it out & address. May just be a question of firmware tuning, in which case can be solved by an OTA software update.
— Elon Musk (@elonmusk) 22. května 2018
Později Musk dodal, že pokud budou objeveny nějaké problémy, pravděpodobně půjde o chybu software, kterou během pár dnů opraví bezdrátová aktualizace. Současně Musk dodal, že testeři z Consumer Reports měli k dispozici jen předprodukční verzi. Varianta prodávaná veřejnosti však byla ještě před uvedením na trh podstatně modifikována.
V současné chvíli toho tedy ve výsledku moc nevíme, což ovšem není u Tesly žádná novinka. Pokud by však elektromobily měly mít skutečné problémy s brzdami, pak má Tesla pořádný průšvih, který by mohl samozřejmě odehnat tisíce potencionálních zájemců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.