Tesla Model 3 má pořádný problém. V zásadní věci je lepší i stará Lada

Tesla Model 3 si na okruhu nevedla vůbec špatně, ale nakonec ji zradily brzdy
Tesla Model 3 si na okruhu nevedla vůbec špatně, ale nakonec ji zradily brzdy, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. května 2018 12:38 | akt. 22. května 2018 14:46
Sdílej:

Tesla Model 3 měla být lidovým elektromobilem, který dostane Teslu konečně do zelených čísel, místo toho se však stává modelem, který automobilku dostává spíše jen do dalších potíží. Po jeho posledním testování organizací Consumer Reports totiž byly odhaleny závažné nedostatky, kvůli kterým vůz nemohl dostat doporučení.

Odborníci z Consumer Reports podrobili Model 3 řadě testů, na jejichž základě nakonec vůz svým čtenářům nemohou doporučit. Největší problémy přitom prý způsobovalo komplikované ovládání příslušenství a překvapivě dlouhá brzdná dráha.

Ovládání může být samozřejmě jen o zvyku, ovšem zmínka o brzdné dráze opět vyvolala bouřlivé debaty. Podle Consumer Reports trvalo zastavení z rychlosti cca km/h zhruba 46.3 metru, což má být vůbec nejhorší výsledek ze všech testovaných vozidel. Dokonce i obrovský a těžký pick-up Ford F-150 zvládl zastavit na vzdálenosti o 2.1 metru kratší. Vrcholným srovnáním pak může být Lada Niva 4x4, která podle testů LEADING CAR zastavila z rychlosti 100 km/h na vzdálenosti 38.1 metru.

Tesla na výsledky testů samozřejmě reagovala a ve svém prohlášení uvedla, že Model 3 během jejích testů dokázal zastavit na vzdálenosti 40.05 metru. Consumer Reports sice potvrdil, že během prvního pokusu zastavila Tesla na vzdálenosti 39.6 metru, ovšem tyto hodnoty se již nepovedlo zopakovat ani po odstavení vozu na celou noc. Testeři si dokonce zajistili druhou Teslu Model 3, aby vyloučili, že se nejedná o problém jen jediného vozu.

Magazín pro srovnání uvedl, že délka brzdné dráhy Modelu 3 přesahuje průměr této kategorie vozidel o cca 6.4 metru a zároveň o 7.6 metru přesahuje i výsledky mnohem většího a těžšího elektrického SUV Tesla Model X.

Consumer Reports dokonce cituje recenzi z Car and Driver, která také hovoří o nekonzistenci výkonu brzd. Na zprávy však rychle zareagoval na Twitteru i Elon Musk, předseda představenstva Tesly. Podle jeho slov jsou výsledky zvláštní, neboť Model 3 byl designován pro co nejlepší brzdnou dráhu, což ostatně potvrdily i testy. Pokud by však mezi jednotlivými modely existovaly rozdíly, Tesla je prý odhalí.

Very strange. Model 3 is designed to have super good stopping distance & others reviewers have confirmed this. If there is vehicle variability, we will figure it out & address. May just be a question of firmware tuning, in which case can be solved by an OTA software update.

— Elon Musk (@elonmusk) 22. května 2018

Později Musk dodal, že pokud budou objeveny nějaké problémy, pravděpodobně půjde o chybu software, kterou během pár dnů opraví bezdrátová aktualizace. Současně Musk dodal, že testeři z Consumer Reports měli k dispozici jen předprodukční verzi. Varianta prodávaná veřejnosti však byla ještě před uvedením na trh podstatně modifikována.

V současné chvíli toho tedy ve výsledku moc nevíme, což ovšem není u Tesly žádná novinka. Pokud by však elektromobily měly mít skutečné problémy s brzdami, pak má Tesla pořádný průšvih, který by mohl samozřejmě odehnat tisíce potencionálních zájemců.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.