Tesla Model 3 měla být lidovým elektromobilem, který dostane Teslu konečně do zelených čísel, místo toho se však stává modelem, který automobilku dostává spíše jen do dalších potíží. Po jeho posledním testování organizací Consumer Reports totiž byly odhaleny závažné nedostatky, kvůli kterým vůz nemohl dostat doporučení.
Odborníci z Consumer Reports podrobili Model 3 řadě testů, na jejichž základě nakonec vůz svým čtenářům nemohou doporučit. Největší problémy přitom prý způsobovalo komplikované ovládání příslušenství a překvapivě dlouhá brzdná dráha.
Ovládání může být samozřejmě jen o zvyku, ovšem zmínka o brzdné dráze opět vyvolala bouřlivé debaty. Podle Consumer Reports trvalo zastavení z rychlosti cca km/h zhruba 46.3 metru, což má být vůbec nejhorší výsledek ze všech testovaných vozidel. Dokonce i obrovský a těžký pick-up Ford F-150 zvládl zastavit na vzdálenosti o 2.1 metru kratší. Vrcholným srovnáním pak může být Lada Niva 4x4, která podle testů LEADING CAR zastavila z rychlosti 100 km/h na vzdálenosti 38.1 metru.
Tesla na výsledky testů samozřejmě reagovala a ve svém prohlášení uvedla, že Model 3 během jejích testů dokázal zastavit na vzdálenosti 40.05 metru. Consumer Reports sice potvrdil, že během prvního pokusu zastavila Tesla na vzdálenosti 39.6 metru, ovšem tyto hodnoty se již nepovedlo zopakovat ani po odstavení vozu na celou noc. Testeři si dokonce zajistili druhou Teslu Model 3, aby vyloučili, že se nejedná o problém jen jediného vozu.
Magazín pro srovnání uvedl, že délka brzdné dráhy Modelu 3 přesahuje průměr této kategorie vozidel o cca 6.4 metru a zároveň o 7.6 metru přesahuje i výsledky mnohem většího a těžšího elektrického SUV Tesla Model X.
Consumer Reports dokonce cituje recenzi z Car and Driver, která také hovoří o nekonzistenci výkonu brzd. Na zprávy však rychle zareagoval na Twitteru i Elon Musk, předseda představenstva Tesly. Podle jeho slov jsou výsledky zvláštní, neboť Model 3 byl designován pro co nejlepší brzdnou dráhu, což ostatně potvrdily i testy. Pokud by však mezi jednotlivými modely existovaly rozdíly, Tesla je prý odhalí.
Very strange. Model 3 is designed to have super good stopping distance & others reviewers have confirmed this. If there is vehicle variability, we will figure it out & address. May just be a question of firmware tuning, in which case can be solved by an OTA software update.
— Elon Musk (@elonmusk) 22. května 2018
Později Musk dodal, že pokud budou objeveny nějaké problémy, pravděpodobně půjde o chybu software, kterou během pár dnů opraví bezdrátová aktualizace. Současně Musk dodal, že testeři z Consumer Reports měli k dispozici jen předprodukční verzi. Varianta prodávaná veřejnosti však byla ještě před uvedením na trh podstatně modifikována.
V současné chvíli toho tedy ve výsledku moc nevíme, což ovšem není u Tesly žádná novinka. Pokud by však elektromobily měly mít skutečné problémy s brzdami, pak má Tesla pořádný průšvih, který by mohl samozřejmě odehnat tisíce potencionálních zájemců.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.