Tesla Model 3 měla být lidovým elektromobilem, který dostane Teslu konečně do zelených čísel, místo toho se však stává modelem, který automobilku dostává spíše jen do dalších potíží. Po jeho posledním testování organizací Consumer Reports totiž byly odhaleny závažné nedostatky, kvůli kterým vůz nemohl dostat doporučení.
Odborníci z Consumer Reports podrobili Model 3 řadě testů, na jejichž základě nakonec vůz svým čtenářům nemohou doporučit. Největší problémy přitom prý způsobovalo komplikované ovládání příslušenství a překvapivě dlouhá brzdná dráha.
Ovládání může být samozřejmě jen o zvyku, ovšem zmínka o brzdné dráze opět vyvolala bouřlivé debaty. Podle Consumer Reports trvalo zastavení z rychlosti cca km/h zhruba 46.3 metru, což má být vůbec nejhorší výsledek ze všech testovaných vozidel. Dokonce i obrovský a těžký pick-up Ford F-150 zvládl zastavit na vzdálenosti o 2.1 metru kratší. Vrcholným srovnáním pak může být Lada Niva 4x4, která podle testů LEADING CAR zastavila z rychlosti 100 km/h na vzdálenosti 38.1 metru.
Tesla na výsledky testů samozřejmě reagovala a ve svém prohlášení uvedla, že Model 3 během jejích testů dokázal zastavit na vzdálenosti 40.05 metru. Consumer Reports sice potvrdil, že během prvního pokusu zastavila Tesla na vzdálenosti 39.6 metru, ovšem tyto hodnoty se již nepovedlo zopakovat ani po odstavení vozu na celou noc. Testeři si dokonce zajistili druhou Teslu Model 3, aby vyloučili, že se nejedná o problém jen jediného vozu.
Magazín pro srovnání uvedl, že délka brzdné dráhy Modelu 3 přesahuje průměr této kategorie vozidel o cca 6.4 metru a zároveň o 7.6 metru přesahuje i výsledky mnohem většího a těžšího elektrického SUV Tesla Model X.
Consumer Reports dokonce cituje recenzi z Car and Driver, která také hovoří o nekonzistenci výkonu brzd. Na zprávy však rychle zareagoval na Twitteru i Elon Musk, předseda představenstva Tesly. Podle jeho slov jsou výsledky zvláštní, neboť Model 3 byl designován pro co nejlepší brzdnou dráhu, což ostatně potvrdily i testy. Pokud by však mezi jednotlivými modely existovaly rozdíly, Tesla je prý odhalí.
Very strange. Model 3 is designed to have super good stopping distance & others reviewers have confirmed this. If there is vehicle variability, we will figure it out & address. May just be a question of firmware tuning, in which case can be solved by an OTA software update.
— Elon Musk (@elonmusk) 22. května 2018
Později Musk dodal, že pokud budou objeveny nějaké problémy, pravděpodobně půjde o chybu software, kterou během pár dnů opraví bezdrátová aktualizace. Současně Musk dodal, že testeři z Consumer Reports měli k dispozici jen předprodukční verzi. Varianta prodávaná veřejnosti však byla ještě před uvedením na trh podstatně modifikována.
V současné chvíli toho tedy ve výsledku moc nevíme, což ovšem není u Tesly žádná novinka. Pokud by však elektromobily měly mít skutečné problémy s brzdami, pak má Tesla pořádný průšvih, který by mohl samozřejmě odehnat tisíce potencionálních zájemců.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.