Automobilka Lexus pracuje na silnějším hybridním pohonu s motorem V6 se dvěma turbodmychadly do své limuzíny LS. Firma zvažuje i rozšíření nabídky pohonných jednotek o plug-in hybrid, elektrický a vodíkový pohon. Australskému portálu GoAuto to prozradil šéf inženýrů Lexusu LS.
Toshio Asahi, hlavní inženýr Lexusu LS, sdělil magazínu GoAuto, že mezi pohonnými jednotkami, o nichž se uvažuje pro nyní již pátou generaci LS, jsou kromě plug-in hybridu i čistě elektrický pohon a vůz na vodíkové palivové články.
Asahi také řekl, že inženýři Lexusu pracují na ještě silnější hybridní jednotce. Podle britského časopisu Car Magazine má používat šestiválcový vidlicový motor se dvěma turbodmychadly.
GoAuto připomíná, že výrobu automobilu na vodíkové palivové články avizovali zástupci Lexusu již během premiéry koncepčního modelu LF-FC na tokijském autosalonu v roce 2015, kdy prohlásili, že k tomu dojde “rychleji, než by se dalo očekávat”. Japonský koncern také plánuje “vodíkovou ofenzívu” na Olympijských hrách v Tokiu v roce 2020, kde vystupuje jako oficiální partner her.
V současné době je Lexus LS 500 vybaven 3,5 litrovým benzínovým motorem V6 o výkonu 309 kW (421 koní) s točivým momentem 600 Nm, který pohání zadní kola desetirychlostní automatickou převodovkou.
Hybridní verze Lexus LS 500h má novou jednotku Multi Stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorem V6, jenž spolupracuje s elektromotorem. Celkový výkon této soustavy činí 264 kW, což vozu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.