Automobilka Lexus pracuje na silnějším hybridním pohonu s motorem V6 se dvěma turbodmychadly do své limuzíny LS. Firma zvažuje i rozšíření nabídky pohonných jednotek o plug-in hybrid, elektrický a vodíkový pohon. Australskému portálu GoAuto to prozradil šéf inženýrů Lexusu LS.
Toshio Asahi, hlavní inženýr Lexusu LS, sdělil magazínu GoAuto, že mezi pohonnými jednotkami, o nichž se uvažuje pro nyní již pátou generaci LS, jsou kromě plug-in hybridu i čistě elektrický pohon a vůz na vodíkové palivové články.
Asahi také řekl, že inženýři Lexusu pracují na ještě silnější hybridní jednotce. Podle britského časopisu Car Magazine má používat šestiválcový vidlicový motor se dvěma turbodmychadly.
GoAuto připomíná, že výrobu automobilu na vodíkové palivové články avizovali zástupci Lexusu již během premiéry koncepčního modelu LF-FC na tokijském autosalonu v roce 2015, kdy prohlásili, že k tomu dojde “rychleji, než by se dalo očekávat”. Japonský koncern také plánuje “vodíkovou ofenzívu” na Olympijských hrách v Tokiu v roce 2020, kde vystupuje jako oficiální partner her.
V současné době je Lexus LS 500 vybaven 3,5 litrovým benzínovým motorem V6 o výkonu 309 kW (421 koní) s točivým momentem 600 Nm, který pohání zadní kola desetirychlostní automatickou převodovkou.
Hybridní verze Lexus LS 500h má novou jednotku Multi Stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorem V6, jenž spolupracuje s elektromotorem. Celkový výkon této soustavy činí 264 kW, což vozu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.