Nový Touareg přichází na trh s mnoha inovacemi, které usnadní řidiči řešení nebezpečných situací. Nový Touareg je například jako první model značky Volkswagen nabízen s asistentem nočního vidění „Night Vision“. Termovizní kamera (infračervená kamera), integrovaná do přídě, zaznamenává infračervené záření, vydávané živými bytostmi. Jakmile kamera rozpozná osoby nebo zvířata, upozorní asistent v rámci systémových omezení řidiče. Tím se sníží riziko ohrožení chodců či cyklistů zejména při jízdě na neosvětlených silnicích mimo město.
Funkce systému podrobně: Infračervená kamera zaznamenává ve vzdálenosti 10 až 130 metrů před vozem např. neskloněné, nezakryté chodce, cyklisty a vetší divoká zvířata. Jakmile se dostanou do definovaného koridoru, nebo – to se týká lidí – by mohli vzhledem k svému pohybu do tohoto koridoru vstoupit, je na tuto skutečnost upozorněn řidič na displeji digitálního panelu přístrojů „Digital Cockpit“.
Mimo rizikový koridor jsou osoby a zvířata na černobílém obrazu asistenta nočního vidění označeni žlutě. Jakmile překročí stanovené hranice na vozovce, změní označení barvu na červenou. Displej přejde v nebezpečné situaci a při rychlosti jízdy více než 50 km/h automaticky do tohoto režimu dokonce i tehdy, pokud není na panelu přístrojů „Digital Cockpit“ aktivováno zobrazování systému „Night Vision“, a červeně vyznačí příslušné osoby nebo zvířata.
Při jízdě rychlostí nižší než 50 km/h se bez aktivního zobrazování rozsvítí červený výstražný ukazatel na panelu přístrojů. Zároveň je řidič upozorněn také na průhledovém displeji (červené výstražné upozornění), dodávaném na přání, a zvukovým signálem. Kromě toho se brzdová soustava připraví na případné brzdění, aby mohla okamžitě poskytnout nejvyšší brzdný výkon.
Pokud je Touareg vybaven novými, interaktivními „světlomety IQ.Light – Matrix LED“, jsou osoby v potenciálně rizikové oblasti při rychlosti jízdy více než 60 km/h mimo město navíc krátce bodově osvětleny, aby je řidič lépe viděl a byl na jejich přítomnost upozorněn, aniž by došlo k oslnění příslušných osob.
Tato funkce označovacího světla je exkluzivně nabízena ve spojení se systémem „Night Vision“. Díky kombinaci systému „Night Vision“ a „světlometů IQ.Light – Matrix LED“ lze výrazně dříve rozpoznávat nebezpečné situace a minimalizovat riziko nehody.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?