Nový Touareg přichází na trh s mnoha inovacemi, které usnadní řidiči řešení nebezpečných situací. Nový Touareg je například jako první model značky Volkswagen nabízen s asistentem nočního vidění „Night Vision“. Termovizní kamera (infračervená kamera), integrovaná do přídě, zaznamenává infračervené záření, vydávané živými bytostmi. Jakmile kamera rozpozná osoby nebo zvířata, upozorní asistent v rámci systémových omezení řidiče. Tím se sníží riziko ohrožení chodců či cyklistů zejména při jízdě na neosvětlených silnicích mimo město.
Funkce systému podrobně: Infračervená kamera zaznamenává ve vzdálenosti 10 až 130 metrů před vozem např. neskloněné, nezakryté chodce, cyklisty a vetší divoká zvířata. Jakmile se dostanou do definovaného koridoru, nebo – to se týká lidí – by mohli vzhledem k svému pohybu do tohoto koridoru vstoupit, je na tuto skutečnost upozorněn řidič na displeji digitálního panelu přístrojů „Digital Cockpit“.
Mimo rizikový koridor jsou osoby a zvířata na černobílém obrazu asistenta nočního vidění označeni žlutě. Jakmile překročí stanovené hranice na vozovce, změní označení barvu na červenou. Displej přejde v nebezpečné situaci a při rychlosti jízdy více než 50 km/h automaticky do tohoto režimu dokonce i tehdy, pokud není na panelu přístrojů „Digital Cockpit“ aktivováno zobrazování systému „Night Vision“, a červeně vyznačí příslušné osoby nebo zvířata.
Při jízdě rychlostí nižší než 50 km/h se bez aktivního zobrazování rozsvítí červený výstražný ukazatel na panelu přístrojů. Zároveň je řidič upozorněn také na průhledovém displeji (červené výstražné upozornění), dodávaném na přání, a zvukovým signálem. Kromě toho se brzdová soustava připraví na případné brzdění, aby mohla okamžitě poskytnout nejvyšší brzdný výkon.
Pokud je Touareg vybaven novými, interaktivními „světlomety IQ.Light – Matrix LED“, jsou osoby v potenciálně rizikové oblasti při rychlosti jízdy více než 60 km/h mimo město navíc krátce bodově osvětleny, aby je řidič lépe viděl a byl na jejich přítomnost upozorněn, aniž by došlo k oslnění příslušných osob.
Tato funkce označovacího světla je exkluzivně nabízena ve spojení se systémem „Night Vision“. Díky kombinaci systému „Night Vision“ a „světlometů IQ.Light – Matrix LED“ lze výrazně dříve rozpoznávat nebezpečné situace a minimalizovat riziko nehody.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?