Ani tento týden si nemůžeme odpustit malé okénko do země, která je spíše životním stylem, jehož hranice vymezuje jen lidská fantazie. A právě fantazie je silnou zbraní ruského automobilového YouTube kanálu Garage 54, který nás pravidelně zásobuje pořádnou dávkou těžko uvěřitelných kousků. Tentokrát ale zapomeňme na staré žigulíky, dnes to bude o budoucnosti.
Největším boomem současnosti jsou sice létající auta, ovšem řada automobilek již nahlas mluví o době aut létajících a čas od čase se objeví i nějaké ty koncepty. Jedna z japonských automobilek však zašla tak daleko, že chce ze svého létajícího automobilu zažehnout olympijský oheň. To už se ale příliš vzdalujeme tématu.
Pokud se totiž o něco pokouší hlavní protagonista ruského YouTube kanálu Garage 54, můžete si být zatraceně jisti, že si nezvolí žádné konvenční možnosti. A tak zatím co ostatní při stavbě létajících automobilů sázejí na skládající křídla, maskované motory nebo stroje ve stylu dronů, ruský kutil přišel s nápadem využít prastarou "techniku" horkovzdušných balonů.
Pro svůj experiment si zvolil automobil Oka, který se již dříve v jeho videích objevil. V tomto případě však vůz přišel o všechny zbytečnosti, včetně interiéru, veškeré techniky a části střechy. Do vyříznutého otvoru se pak nastěhovala dvojice hořáků, které mají vůz do vzduchu dostat a pak ho tam i udržet.
Volbu vozu nešlo podcenit, neboť nosná kapacita balonu není příliš velká - v tomto případě se jednalo zhruba o 250 až 300 kilogramů. Automobil ale přišel o většinu svého vybavení, takže se de-facto jednalo jen o velmi netradiční koš, který byl k hořákům a balonu připevněn dvěma nosnými popruhy. Bláznivé, ale typicky ruské.
Samotné plnění balonu vzduchem a horkým vzduchem probíhalo stejně jako u klasického balonového létání. K balonu se přistavil obrovský ventilátor a vůz bylo potřeba přiklopit na bok. Po zhruba hodině byl ale vůz připraven ke vzlétnutí a horkovzdušný balon s ním navzdory několika silným chlapům okolo slušně cloumal. Vůz byl proto ukotven k zemi několika lany a pilot poté začal pořádně topit.
Během chvíle se balón odlepil od země a dosáhl slušné výšky. Jak dlouho se ve vzduchu udržel netušíme, nicméně již dříve padly názory, že s použitou sestavou by se mohlo jednat o 20 minut až hodinu - v závislosti na počasí a povětrnostních podmínkách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?