Ani tento týden si nemůžeme odpustit malé okénko do země, která je spíše životním stylem, jehož hranice vymezuje jen lidská fantazie. A právě fantazie je silnou zbraní ruského automobilového YouTube kanálu Garage 54, který nás pravidelně zásobuje pořádnou dávkou těžko uvěřitelných kousků. Tentokrát ale zapomeňme na staré žigulíky, dnes to bude o budoucnosti.
Největším boomem současnosti jsou sice létající auta, ovšem řada automobilek již nahlas mluví o době aut létajících a čas od čase se objeví i nějaké ty koncepty. Jedna z japonských automobilek však zašla tak daleko, že chce ze svého létajícího automobilu zažehnout olympijský oheň. To už se ale příliš vzdalujeme tématu.
Pokud se totiž o něco pokouší hlavní protagonista ruského YouTube kanálu Garage 54, můžete si být zatraceně jisti, že si nezvolí žádné konvenční možnosti. A tak zatím co ostatní při stavbě létajících automobilů sázejí na skládající křídla, maskované motory nebo stroje ve stylu dronů, ruský kutil přišel s nápadem využít prastarou "techniku" horkovzdušných balonů.
Pro svůj experiment si zvolil automobil Oka, který se již dříve v jeho videích objevil. V tomto případě však vůz přišel o všechny zbytečnosti, včetně interiéru, veškeré techniky a části střechy. Do vyříznutého otvoru se pak nastěhovala dvojice hořáků, které mají vůz do vzduchu dostat a pak ho tam i udržet.
Volbu vozu nešlo podcenit, neboť nosná kapacita balonu není příliš velká - v tomto případě se jednalo zhruba o 250 až 300 kilogramů. Automobil ale přišel o většinu svého vybavení, takže se de-facto jednalo jen o velmi netradiční koš, který byl k hořákům a balonu připevněn dvěma nosnými popruhy. Bláznivé, ale typicky ruské.
Samotné plnění balonu vzduchem a horkým vzduchem probíhalo stejně jako u klasického balonového létání. K balonu se přistavil obrovský ventilátor a vůz bylo potřeba přiklopit na bok. Po zhruba hodině byl ale vůz připraven ke vzlétnutí a horkovzdušný balon s ním navzdory několika silným chlapům okolo slušně cloumal. Vůz byl proto ukotven k zemi několika lany a pilot poté začal pořádně topit.
Během chvíle se balón odlepil od země a dosáhl slušné výšky. Jak dlouho se ve vzduchu udržel netušíme, nicméně již dříve padly názory, že s použitou sestavou by se mohlo jednat o 20 minut až hodinu - v závislosti na počasí a povětrnostních podmínkách.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.