Dieselové motory jsou kvůli svým emisím v posledních měsících na pranýři a zájem o ně pomalu upadá. Společnost Bosch však dnes oznámila převratný objev, díky kterému by se mohly diesely opět rychle vrátit do módy. Emise upravenych modelů budou totiž téměř zanedbatelné!
Přelomový bod v boji se škodlivými emisemi dieselových motorů, který dnes oznámila společnost Bosch, by měl znamenat skutečnou revoluci. S novou technologií totiž bude možné omezit emise až o 90 %, čímž bez problému splní i teprve plánované restrikce.
V současnosti nesmí automobily produkovat více než 168 mg/km NOx, ovšem v roce 2020 by měl být tento limit omezen na 120 mg/km během testů v reálném prostředí a 80 mg/km během testů v laboratořích. Nová technologie vyvinutá společností Bosch však dokázala omezit emise Volkswagenu Golf s naftovým motorem na pouhých kombinovaných 13 mg/km NOx a to během nejnovějších RDE testů.
Oznámení převratného objevu se na výroční tiskové konferenci zúčastnil i generální ředitel společnosti Bosch, dr. Volkmar Denner, který řekl: „Pro dieselové motory existuje budoucnost. Dnes chceme jednou provždy zastavit debaty o zániku dieselové technologie." Denner poté dodal, že společnost „posouvá hranice toho, co je technicky proveditelné."
Dokonce i během jízdy v městské zástavbě, kde jsou obvykle emise podstatně vyšší, se společnosti Bosch podařilo udržet emise okolo 40 mg/km NOx, což je stále zhruba o třetinu méně, než jaký bude limit od roku 2020. Podle Dennera tak diesel zůstane možností pro městskou přepravu.
Nová technologie pracuje s recirkulací výfukových zplodin a využívá také upravená turbodmychadla. Vše je plně účinné již od prvního nastartování, bez ohledu na teplotu motoru, rychlost nebo jízdní styl. Účinnost se nemění ani při prudké akceleraci.
Podle webu Autoexpress dostali novináři, kteří byli odhalení novinky přítomni, možnost svézt se upraveným automobilem po Stuttgartu a jeho okolí. Emise NOx se údajně po celou dobu držely pod hodnotou 40 mg/kg a to i při jízdě hustým městským provozem.
Ačkoliv nový systém nemůže být dosazen na stará vozidla, jeho komponenty jsou plně kompatibilní s již existujícími technologiemi a navíc už by měly být i dostupné. Automobilky by tak už nyní mohly začít zahrnovat tuto technologii do svých plánů a budoucích projektů.
Denner navíc slíbil, že tím novinky v oblasti redukce nebezpečných zplodin zdaleka nekončí. Bosch údajně pracuje na systému umělé inteligence, díky kterému by mělo dojít k ještě výraznějšímu omezení. „Pevně věříme, že naftové motory budou hrát důležitou roli i v budoucnosti dopravy," dodal.
Elektromobily mají podle Dennera důležitou roli v oblasti přepravy budoucnosti, ovšem dokud se na trhu nestanou masovou záležitostí, pak budou lidé stále potřebovat velice efektivní spalovací motory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.