Dieselové motory jsou kvůli svým emisím v posledních měsících na pranýři a zájem o ně pomalu upadá. Společnost Bosch však dnes oznámila převratný objev, díky kterému by se mohly diesely opět rychle vrátit do módy. Emise upravenych modelů budou totiž téměř zanedbatelné!
Přelomový bod v boji se škodlivými emisemi dieselových motorů, který dnes oznámila společnost Bosch, by měl znamenat skutečnou revoluci. S novou technologií totiž bude možné omezit emise až o 90 %, čímž bez problému splní i teprve plánované restrikce.
V současnosti nesmí automobily produkovat více než 168 mg/km NOx, ovšem v roce 2020 by měl být tento limit omezen na 120 mg/km během testů v reálném prostředí a 80 mg/km během testů v laboratořích. Nová technologie vyvinutá společností Bosch však dokázala omezit emise Volkswagenu Golf s naftovým motorem na pouhých kombinovaných 13 mg/km NOx a to během nejnovějších RDE testů.
Oznámení převratného objevu se na výroční tiskové konferenci zúčastnil i generální ředitel společnosti Bosch, dr. Volkmar Denner, který řekl: „Pro dieselové motory existuje budoucnost. Dnes chceme jednou provždy zastavit debaty o zániku dieselové technologie." Denner poté dodal, že společnost „posouvá hranice toho, co je technicky proveditelné."
Dokonce i během jízdy v městské zástavbě, kde jsou obvykle emise podstatně vyšší, se společnosti Bosch podařilo udržet emise okolo 40 mg/km NOx, což je stále zhruba o třetinu méně, než jaký bude limit od roku 2020. Podle Dennera tak diesel zůstane možností pro městskou přepravu.
Nová technologie pracuje s recirkulací výfukových zplodin a využívá také upravená turbodmychadla. Vše je plně účinné již od prvního nastartování, bez ohledu na teplotu motoru, rychlost nebo jízdní styl. Účinnost se nemění ani při prudké akceleraci.
Podle webu Autoexpress dostali novináři, kteří byli odhalení novinky přítomni, možnost svézt se upraveným automobilem po Stuttgartu a jeho okolí. Emise NOx se údajně po celou dobu držely pod hodnotou 40 mg/kg a to i při jízdě hustým městským provozem.
Ačkoliv nový systém nemůže být dosazen na stará vozidla, jeho komponenty jsou plně kompatibilní s již existujícími technologiemi a navíc už by měly být i dostupné. Automobilky by tak už nyní mohly začít zahrnovat tuto technologii do svých plánů a budoucích projektů.
Denner navíc slíbil, že tím novinky v oblasti redukce nebezpečných zplodin zdaleka nekončí. Bosch údajně pracuje na systému umělé inteligence, díky kterému by mělo dojít k ještě výraznějšímu omezení. „Pevně věříme, že naftové motory budou hrát důležitou roli i v budoucnosti dopravy," dodal.
Elektromobily mají podle Dennera důležitou roli v oblasti přepravy budoucnosti, ovšem dokud se na trhu nestanou masovou záležitostí, pak budou lidé stále potřebovat velice efektivní spalovací motory.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?