Dieselové motory jsou kvůli svým emisím v posledních měsících na pranýři a zájem o ně pomalu upadá. Společnost Bosch však dnes oznámila převratný objev, díky kterému by se mohly diesely opět rychle vrátit do módy. Emise upravenych modelů budou totiž téměř zanedbatelné!
Přelomový bod v boji se škodlivými emisemi dieselových motorů, který dnes oznámila společnost Bosch, by měl znamenat skutečnou revoluci. S novou technologií totiž bude možné omezit emise až o 90 %, čímž bez problému splní i teprve plánované restrikce.
V současnosti nesmí automobily produkovat více než 168 mg/km NOx, ovšem v roce 2020 by měl být tento limit omezen na 120 mg/km během testů v reálném prostředí a 80 mg/km během testů v laboratořích. Nová technologie vyvinutá společností Bosch však dokázala omezit emise Volkswagenu Golf s naftovým motorem na pouhých kombinovaných 13 mg/km NOx a to během nejnovějších RDE testů.
Oznámení převratného objevu se na výroční tiskové konferenci zúčastnil i generální ředitel společnosti Bosch, dr. Volkmar Denner, který řekl: „Pro dieselové motory existuje budoucnost. Dnes chceme jednou provždy zastavit debaty o zániku dieselové technologie." Denner poté dodal, že společnost „posouvá hranice toho, co je technicky proveditelné."
Dokonce i během jízdy v městské zástavbě, kde jsou obvykle emise podstatně vyšší, se společnosti Bosch podařilo udržet emise okolo 40 mg/km NOx, což je stále zhruba o třetinu méně, než jaký bude limit od roku 2020. Podle Dennera tak diesel zůstane možností pro městskou přepravu.
Nová technologie pracuje s recirkulací výfukových zplodin a využívá také upravená turbodmychadla. Vše je plně účinné již od prvního nastartování, bez ohledu na teplotu motoru, rychlost nebo jízdní styl. Účinnost se nemění ani při prudké akceleraci.
Podle webu Autoexpress dostali novináři, kteří byli odhalení novinky přítomni, možnost svézt se upraveným automobilem po Stuttgartu a jeho okolí. Emise NOx se údajně po celou dobu držely pod hodnotou 40 mg/kg a to i při jízdě hustým městským provozem.
Ačkoliv nový systém nemůže být dosazen na stará vozidla, jeho komponenty jsou plně kompatibilní s již existujícími technologiemi a navíc už by měly být i dostupné. Automobilky by tak už nyní mohly začít zahrnovat tuto technologii do svých plánů a budoucích projektů.
Denner navíc slíbil, že tím novinky v oblasti redukce nebezpečných zplodin zdaleka nekončí. Bosch údajně pracuje na systému umělé inteligence, díky kterému by mělo dojít k ještě výraznějšímu omezení. „Pevně věříme, že naftové motory budou hrát důležitou roli i v budoucnosti dopravy," dodal.
Elektromobily mají podle Dennera důležitou roli v oblasti přepravy budoucnosti, ovšem dokud se na trhu nestanou masovou záležitostí, pak budou lidé stále potřebovat velice efektivní spalovací motory.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.