Dieselové motory jsou kvůli svým emisím v posledních měsících na pranýři a zájem o ně pomalu upadá. Společnost Bosch však dnes oznámila převratný objev, díky kterému by se mohly diesely opět rychle vrátit do módy. Emise upravenych modelů budou totiž téměř zanedbatelné!
Přelomový bod v boji se škodlivými emisemi dieselových motorů, který dnes oznámila společnost Bosch, by měl znamenat skutečnou revoluci. S novou technologií totiž bude možné omezit emise až o 90 %, čímž bez problému splní i teprve plánované restrikce.
V současnosti nesmí automobily produkovat více než 168 mg/km NOx, ovšem v roce 2020 by měl být tento limit omezen na 120 mg/km během testů v reálném prostředí a 80 mg/km během testů v laboratořích. Nová technologie vyvinutá společností Bosch však dokázala omezit emise Volkswagenu Golf s naftovým motorem na pouhých kombinovaných 13 mg/km NOx a to během nejnovějších RDE testů.
Oznámení převratného objevu se na výroční tiskové konferenci zúčastnil i generální ředitel společnosti Bosch, dr. Volkmar Denner, který řekl: „Pro dieselové motory existuje budoucnost. Dnes chceme jednou provždy zastavit debaty o zániku dieselové technologie." Denner poté dodal, že společnost „posouvá hranice toho, co je technicky proveditelné."
Dokonce i během jízdy v městské zástavbě, kde jsou obvykle emise podstatně vyšší, se společnosti Bosch podařilo udržet emise okolo 40 mg/km NOx, což je stále zhruba o třetinu méně, než jaký bude limit od roku 2020. Podle Dennera tak diesel zůstane možností pro městskou přepravu.
Nová technologie pracuje s recirkulací výfukových zplodin a využívá také upravená turbodmychadla. Vše je plně účinné již od prvního nastartování, bez ohledu na teplotu motoru, rychlost nebo jízdní styl. Účinnost se nemění ani při prudké akceleraci.
Podle webu Autoexpress dostali novináři, kteří byli odhalení novinky přítomni, možnost svézt se upraveným automobilem po Stuttgartu a jeho okolí. Emise NOx se údajně po celou dobu držely pod hodnotou 40 mg/kg a to i při jízdě hustým městským provozem.
Ačkoliv nový systém nemůže být dosazen na stará vozidla, jeho komponenty jsou plně kompatibilní s již existujícími technologiemi a navíc už by měly být i dostupné. Automobilky by tak už nyní mohly začít zahrnovat tuto technologii do svých plánů a budoucích projektů.
Denner navíc slíbil, že tím novinky v oblasti redukce nebezpečných zplodin zdaleka nekončí. Bosch údajně pracuje na systému umělé inteligence, díky kterému by mělo dojít k ještě výraznějšímu omezení. „Pevně věříme, že naftové motory budou hrát důležitou roli i v budoucnosti dopravy," dodal.
Elektromobily mají podle Dennera důležitou roli v oblasti přepravy budoucnosti, ovšem dokud se na trhu nestanou masovou záležitostí, pak budou lidé stále potřebovat velice efektivní spalovací motory.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.