Čtvrtá generace Fordu Focus, kterou automobilka představila poměrně nedávno, nabízí řadu zajímavých novinek. Nová platforma, ostřeji řezané rysy, více moderních technologií - to všechno je sice hezké, ovšem milovníci ostré jízdy stále marně čekají na to nejdůležitější: novou generaci Focusu ST.
Nová generace nabroušeného hot-hatche by měla podle zpráv Autocaru dorazit na přelomu let 2018 - 2019 a pod kapotou nás nejspíše čeká velice milé překvapení. Ještě před rokem se sice spekulovalo o zmenšení motoru na 1.5 litrový tříválec, ovšem tyto obavy můžeme hodit za hlavu. Podle posledních zpráv by se totiž pod kapotou mohl objevit 2.3 litrový přeplňovaný motor z úchvatného modelu RS.
Web Motor1 uvádí, že hlavním důvodem k upuštění od plánů s nadupaným 1.5 litrovým tříválcovým motorem mají být zkušenosti s nedávno představenou ostrou Fiestou ST, která pod kapotou ukrývá právě tento motor naladěný na 197 koní. Vůz je sice mrštný a zábavný, ovšem objevují se obavy, zda si takto vyhnaný výkon nevybere svou daň na životnosti a spolehlivosti.
Něco takového by však s 2.3 litrovým přeplňovaným motorem rozhodně nehrozilo. V extrémní Red Edition totiž tato jednotka zvládá generovat až 370 koní, přičemž pod kapotou nové generace ST by měla být naladěna na výkon okolo cca 250 koní. Tedy podobně, jako generace současná.
Zprávy také naznačují, že automobilka Ford se v případě modelu Focus ST vydá opačným směrem, než řada jejích konkurentů - zbaví se automatické převodovky a nové STčko nabídne pouze s manuálem. Objevují se také spekulace o dieselovém motoru pro evropské trhy, kde se při prodejích minulé generace prodalo cca 50 % vozidel právě s jednotkou TDCi pod kapotou.
Jak už jsme výše naznačili, výkon nového STčka se zřejmě bude markantně přibližovat výkonům minulé generace. Díky výrazné dietě, která se podepsala ztrátou 88 kilogramů, by však jízda měla být zábavnější a vůz mrštnější.
Na odhalení kompletní specifikace si však budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Podle nejpravděpodobnějšího scénáře pak konec spekulacím nastane v září 2019, tedy v době konání ženevského autosalonu, na kterém byla letos představena samotná čtvrtá generace.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?