Čtvrtá generace Fordu Focus, kterou automobilka představila poměrně nedávno, nabízí řadu zajímavých novinek. Nová platforma, ostřeji řezané rysy, více moderních technologií - to všechno je sice hezké, ovšem milovníci ostré jízdy stále marně čekají na to nejdůležitější: novou generaci Focusu ST.
Nová generace nabroušeného hot-hatche by měla podle zpráv Autocaru dorazit na přelomu let 2018 - 2019 a pod kapotou nás nejspíše čeká velice milé překvapení. Ještě před rokem se sice spekulovalo o zmenšení motoru na 1.5 litrový tříválec, ovšem tyto obavy můžeme hodit za hlavu. Podle posledních zpráv by se totiž pod kapotou mohl objevit 2.3 litrový přeplňovaný motor z úchvatného modelu RS.
Web Motor1 uvádí, že hlavním důvodem k upuštění od plánů s nadupaným 1.5 litrovým tříválcovým motorem mají být zkušenosti s nedávno představenou ostrou Fiestou ST, která pod kapotou ukrývá právě tento motor naladěný na 197 koní. Vůz je sice mrštný a zábavný, ovšem objevují se obavy, zda si takto vyhnaný výkon nevybere svou daň na životnosti a spolehlivosti.
Něco takového by však s 2.3 litrovým přeplňovaným motorem rozhodně nehrozilo. V extrémní Red Edition totiž tato jednotka zvládá generovat až 370 koní, přičemž pod kapotou nové generace ST by měla být naladěna na výkon okolo cca 250 koní. Tedy podobně, jako generace současná.
Zprávy také naznačují, že automobilka Ford se v případě modelu Focus ST vydá opačným směrem, než řada jejích konkurentů - zbaví se automatické převodovky a nové STčko nabídne pouze s manuálem. Objevují se také spekulace o dieselovém motoru pro evropské trhy, kde se při prodejích minulé generace prodalo cca 50 % vozidel právě s jednotkou TDCi pod kapotou.
Jak už jsme výše naznačili, výkon nového STčka se zřejmě bude markantně přibližovat výkonům minulé generace. Díky výrazné dietě, která se podepsala ztrátou 88 kilogramů, by však jízda měla být zábavnější a vůz mrštnější.
Na odhalení kompletní specifikace si však budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Podle nejpravděpodobnějšího scénáře pak konec spekulacím nastane v září 2019, tedy v době konání ženevského autosalonu, na kterém byla letos představena samotná čtvrtá generace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.