Čtvrtá generace Fordu Focus, kterou automobilka představila poměrně nedávno, nabízí řadu zajímavých novinek. Nová platforma, ostřeji řezané rysy, více moderních technologií - to všechno je sice hezké, ovšem milovníci ostré jízdy stále marně čekají na to nejdůležitější: novou generaci Focusu ST.
Nová generace nabroušeného hot-hatche by měla podle zpráv Autocaru dorazit na přelomu let 2018 - 2019 a pod kapotou nás nejspíše čeká velice milé překvapení. Ještě před rokem se sice spekulovalo o zmenšení motoru na 1.5 litrový tříválec, ovšem tyto obavy můžeme hodit za hlavu. Podle posledních zpráv by se totiž pod kapotou mohl objevit 2.3 litrový přeplňovaný motor z úchvatného modelu RS.
Web Motor1 uvádí, že hlavním důvodem k upuštění od plánů s nadupaným 1.5 litrovým tříválcovým motorem mají být zkušenosti s nedávno představenou ostrou Fiestou ST, která pod kapotou ukrývá právě tento motor naladěný na 197 koní. Vůz je sice mrštný a zábavný, ovšem objevují se obavy, zda si takto vyhnaný výkon nevybere svou daň na životnosti a spolehlivosti.
Něco takového by však s 2.3 litrovým přeplňovaným motorem rozhodně nehrozilo. V extrémní Red Edition totiž tato jednotka zvládá generovat až 370 koní, přičemž pod kapotou nové generace ST by měla být naladěna na výkon okolo cca 250 koní. Tedy podobně, jako generace současná.
Zprávy také naznačují, že automobilka Ford se v případě modelu Focus ST vydá opačným směrem, než řada jejích konkurentů - zbaví se automatické převodovky a nové STčko nabídne pouze s manuálem. Objevují se také spekulace o dieselovém motoru pro evropské trhy, kde se při prodejích minulé generace prodalo cca 50 % vozidel právě s jednotkou TDCi pod kapotou.
Jak už jsme výše naznačili, výkon nového STčka se zřejmě bude markantně přibližovat výkonům minulé generace. Díky výrazné dietě, která se podepsala ztrátou 88 kilogramů, by však jízda měla být zábavnější a vůz mrštnější.
Na odhalení kompletní specifikace si však budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Podle nejpravděpodobnějšího scénáře pak konec spekulacím nastane v září 2019, tedy v době konání ženevského autosalonu, na kterém byla letos představena samotná čtvrtá generace.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?