Čtvrtá generace Fordu Focus, kterou automobilka představila poměrně nedávno, nabízí řadu zajímavých novinek. Nová platforma, ostřeji řezané rysy, více moderních technologií - to všechno je sice hezké, ovšem milovníci ostré jízdy stále marně čekají na to nejdůležitější: novou generaci Focusu ST.
Nová generace nabroušeného hot-hatche by měla podle zpráv Autocaru dorazit na přelomu let 2018 - 2019 a pod kapotou nás nejspíše čeká velice milé překvapení. Ještě před rokem se sice spekulovalo o zmenšení motoru na 1.5 litrový tříválec, ovšem tyto obavy můžeme hodit za hlavu. Podle posledních zpráv by se totiž pod kapotou mohl objevit 2.3 litrový přeplňovaný motor z úchvatného modelu RS.
Web Motor1 uvádí, že hlavním důvodem k upuštění od plánů s nadupaným 1.5 litrovým tříválcovým motorem mají být zkušenosti s nedávno představenou ostrou Fiestou ST, která pod kapotou ukrývá právě tento motor naladěný na 197 koní. Vůz je sice mrštný a zábavný, ovšem objevují se obavy, zda si takto vyhnaný výkon nevybere svou daň na životnosti a spolehlivosti.
Něco takového by však s 2.3 litrovým přeplňovaným motorem rozhodně nehrozilo. V extrémní Red Edition totiž tato jednotka zvládá generovat až 370 koní, přičemž pod kapotou nové generace ST by měla být naladěna na výkon okolo cca 250 koní. Tedy podobně, jako generace současná.
Zprávy také naznačují, že automobilka Ford se v případě modelu Focus ST vydá opačným směrem, než řada jejích konkurentů - zbaví se automatické převodovky a nové STčko nabídne pouze s manuálem. Objevují se také spekulace o dieselovém motoru pro evropské trhy, kde se při prodejích minulé generace prodalo cca 50 % vozidel právě s jednotkou TDCi pod kapotou.
Jak už jsme výše naznačili, výkon nového STčka se zřejmě bude markantně přibližovat výkonům minulé generace. Díky výrazné dietě, která se podepsala ztrátou 88 kilogramů, by však jízda měla být zábavnější a vůz mrštnější.
Na odhalení kompletní specifikace si však budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Podle nejpravděpodobnějšího scénáře pak konec spekulacím nastane v září 2019, tedy v době konání ženevského autosalonu, na kterém byla letos představena samotná čtvrtá generace.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.