Čtvrtá generace Fordu Focus, kterou automobilka představila poměrně nedávno, nabízí řadu zajímavých novinek. Nová platforma, ostřeji řezané rysy, více moderních technologií - to všechno je sice hezké, ovšem milovníci ostré jízdy stále marně čekají na to nejdůležitější: novou generaci Focusu ST.
Nová generace nabroušeného hot-hatche by měla podle zpráv Autocaru dorazit na přelomu let 2018 - 2019 a pod kapotou nás nejspíše čeká velice milé překvapení. Ještě před rokem se sice spekulovalo o zmenšení motoru na 1.5 litrový tříválec, ovšem tyto obavy můžeme hodit za hlavu. Podle posledních zpráv by se totiž pod kapotou mohl objevit 2.3 litrový přeplňovaný motor z úchvatného modelu RS.
Web Motor1 uvádí, že hlavním důvodem k upuštění od plánů s nadupaným 1.5 litrovým tříválcovým motorem mají být zkušenosti s nedávno představenou ostrou Fiestou ST, která pod kapotou ukrývá právě tento motor naladěný na 197 koní. Vůz je sice mrštný a zábavný, ovšem objevují se obavy, zda si takto vyhnaný výkon nevybere svou daň na životnosti a spolehlivosti.
Něco takového by však s 2.3 litrovým přeplňovaným motorem rozhodně nehrozilo. V extrémní Red Edition totiž tato jednotka zvládá generovat až 370 koní, přičemž pod kapotou nové generace ST by měla být naladěna na výkon okolo cca 250 koní. Tedy podobně, jako generace současná.
Zprávy také naznačují, že automobilka Ford se v případě modelu Focus ST vydá opačným směrem, než řada jejích konkurentů - zbaví se automatické převodovky a nové STčko nabídne pouze s manuálem. Objevují se také spekulace o dieselovém motoru pro evropské trhy, kde se při prodejích minulé generace prodalo cca 50 % vozidel právě s jednotkou TDCi pod kapotou.
Jak už jsme výše naznačili, výkon nového STčka se zřejmě bude markantně přibližovat výkonům minulé generace. Díky výrazné dietě, která se podepsala ztrátou 88 kilogramů, by však jízda měla být zábavnější a vůz mrštnější.
Na odhalení kompletní specifikace si však budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Podle nejpravděpodobnějšího scénáře pak konec spekulacím nastane v září 2019, tedy v době konání ženevského autosalonu, na kterém byla letos představena samotná čtvrtá generace.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.