Elektromobil jako zdroj energie? Mitsubishi zkouší zajímavý experiment

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. dubna 2018, 09:00 Aktualizováno 21.4.2018, 17:47 Google+

Společnosti Mitsubishi Motors, Hitachi Europe a ENGIE představily průkopnický projekt s cílem zkoumat využitelnost elektromobilů k ukládání obnovitelné energie pro kancelářské budovy. Pro účely projektu propojilo sdružení firem první dobíjecí stanici typu V2X (konektivita ‚vozidlo-cokoli‘) s kancelářskou budovou společnosti ENGIE v nizozemském městě Zaandam.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Pokroková dobíjecí stanice V2X od Hitachi je prvním zařízením svého druhu, které dokáže nejen dobíjet elektromobily, ale také pouštět energii zpět do sítě budovy či veřejné rozvodné sítě, a tak podle potřeby sloužit k různým účelům. Kromě toho se dobíjecí stanice může připojit přímo na fotovoltaické panely a externí úložiště energie, což dává prostor k mnohem účinnějšímu zásobování budov elektrickou energií.

Dnešní budovy společně s dopravou mají cca 75% podíl na celkových emisích CO2 produkovaných firmami poskytujícími služby, a tak technologie V2B (konektivita ‚vozidlo-budova‘) může zásadním způsobem přispět k celosvětovému snížení uhlíkových emisí a současně napomoci snížit náklady na energie v rámci budov i celých firem.

Mitsubishi Motors, ENGIE a Hitachi spojují své odborné znalosti a věří, že pokroková dobíjecí stanice typu V2B (konektivita ‚vozidlo-budova‘) může vést ke vzniku chytřejších a účinnějších systémů pro hospodaření s energiemi v budovách.

Dobíjecí stanice V2X je propojena se systémem dodávek energie do budovy; když daná budova produkuje více sluneční energie, než potřebuje, přebytečná energie se ukládá do baterie elektromobilu. Tuto energii lze poté podle potřeby pouštět zpět do elektrické rozvodné sítě. Baterie vozidla se tudíž chová jako úložiště energie a zároveň jako zásobník pro nouzové napájení elektřinou.

Uvedené firmy společně poskytují své odborné znalosti v následujících oblastech:

  • Hitachi poskytuje dobíjecí stanici V2X umožňující obousměrné dobíjení mezi baterií elektromobilu a budovou nebo elektrickou rozvodnou sítí. Rovněž poskytuje technologii umožňující předávání elektrické energie mezi vozidlem a budovou, resp. mezi vozidlem a elektrickou rozvodnou sítí.
  • ENGIE stojí za vytvořením tzv. ‚chytré budovy‘ propojením baterie elektromobilu prostřednictvím dobíjecí stanice V2X se systémem zásobování budovy elektřinou, včetně integrace s fotovoltaickými panely nebo dalšími zdroji obnovitelné energie v rámci chytré sítě.
  • Mitsubishi Motors poskytuje SUV Outlander PHEV v roli úložiště energie, které může sloužit systémům pro zásobování budovy elektrickou energií k zajištění stabilních dodávek obnovitelné energie.
img-responsive

Mitsubishi Outlander PHEV se účastní ambiciozního projektu V2B (V2X) | foto: Mitsubishi Motors

V další fázi projektu bude sdružení firem zkoumat možnosti společného využití elektromobilů, obnovitelné energie a systémů pro hospodaření s energiemi k zajištění energetické neutrality budov. To vede ke koncepci inteligentních a hospodárnějších mikrosítí, které dokáží spolupracovat se systémy budov pro hospodaření s energiemi (BEMS). Výsledkem optimálního využívání dostupné energie jsou nižší produkované emise a náklady firem.

Vytisknout

Diskuze: Elektromobil jako zdroj energie? Mitsubishi zkouší zajímavý experiment

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Terzo Millennio

Lamborghini odkrylo karty, tahle budoucnost se nezavděčí všem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud