Někdy stačí jen malá změna a rozdíl je obrovský. Právě s touhle filozofií si pohrála automobilka Lexus a navrhla svoji první sedmimístnou verzi luxusního SUV s označením RX, nový Lexus RX L.
Velký krok pro Lexus přitom obnášel jen zaměřit se na malé, i když klíčové detaily. Vznikl pozoruhodný model řady RX s dalšími sedadly. Modelu přitom zůstalo jeho proslulé dokonalé pohodlí, je stále stejně praktický a kvalitní, tedy přesně v duchu zásad japonské pohostinnosti “omotenashi”, na které si značka tradičně zakládá.
Uvnitř nového RX L tedy najdeme dvě sedadla navíc, přičemž každý pasažér tu má velkorysý prostor pro kolena i hlavu, a stále zůstává dost místa i pro zavazadla. Zvenčí je přitom tento vůz jen o 110 mm delší než původní pětimístné provedení. Rozdíl tedy odpovídá přibližně jen šířce lidské dlaně.
Tímto přístupem se přitom Lexus zásadně liší od většiny konkurentů, protože pro novou vícemístnou verzi RX navrhl zcela novou a nepatrně větší karoserii, místo aby se snažil umístit další dvě sedadla do stávajícího modelu, čímž by utrpěl veškerý komfort i elegance, které jsou pro Lexus tak typické.
V čem tkví jeho tajemství?
Cílem designérů od začátku bylo zachovat také ostře řezaný styl modelu RX, díky kterému patří k nejatraktivnějším modelům v dané třídě. Jak je tedy možné, že se celkem markantní proměna vešla do několika milimetrů?
Lehce prodloužená délka vozu by samozřejmě nestačila. Při detailnějším pohledu proto zjistíte, že úhel zadních výklopných dveří je o něco strmější. Touto jemnou úpravou se podařilo zajistit dost prostoru pro hlavu cestujících ve třetí řadě. Další cenné milimetry designéři získali jednoduchým přemístěním mechanismu pohonu zadního stěrače z horní části okna dolů.
Třetí řada sedadel je precizně promyšlená také v tom, že tu snadnou úpravou rychle vykouzlíte více místa pro zavazadla. Sedadla můžete zvednout, nebo naopak jedno či obě sklopit do úplné roviny. K tomu všemu stačí jen jednoduše stisknout tlačítko.
Stejný komfort na všech místech
Zvykem bohužel bývá i to, že přidaná sedadla v sedmimístných vozech bývají tak trochu za trest. V modelu RX L jsou všechna sedadla vyrobena ve stejně vysoké kvalitě a nabízejí úplně stejné pohodlí i na těch nejdelších cestách. Takže ať už máte velkou rodinu, nebo jen dostanete chuť vyrazit do nočního města se skupinou přátel, postačí vám pouze jeden Lexus RX L.
Kabina byla totiž navržena jako společenský prostor, který designéři dokonce označují jako „salonek“ – je otevřený a lehký, usnadňující všem sledovat okolí, povídat si a společně si vychutnávat palubní systém zábavy na dlouhých cestách. Nikdo se tedy v tomto voze necítí odstrčen, každý má stejně dobrý výhled ven i přehled o tom, co se děje uvnitř.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?