Někdy stačí jen malá změna a rozdíl je obrovský. Právě s touhle filozofií si pohrála automobilka Lexus a navrhla svoji první sedmimístnou verzi luxusního SUV s označením RX, nový Lexus RX L.
Velký krok pro Lexus přitom obnášel jen zaměřit se na malé, i když klíčové detaily. Vznikl pozoruhodný model řady RX s dalšími sedadly. Modelu přitom zůstalo jeho proslulé dokonalé pohodlí, je stále stejně praktický a kvalitní, tedy přesně v duchu zásad japonské pohostinnosti “omotenashi”, na které si značka tradičně zakládá.
Uvnitř nového RX L tedy najdeme dvě sedadla navíc, přičemž každý pasažér tu má velkorysý prostor pro kolena i hlavu, a stále zůstává dost místa i pro zavazadla. Zvenčí je přitom tento vůz jen o 110 mm delší než původní pětimístné provedení. Rozdíl tedy odpovídá přibližně jen šířce lidské dlaně.
Tímto přístupem se přitom Lexus zásadně liší od většiny konkurentů, protože pro novou vícemístnou verzi RX navrhl zcela novou a nepatrně větší karoserii, místo aby se snažil umístit další dvě sedadla do stávajícího modelu, čímž by utrpěl veškerý komfort i elegance, které jsou pro Lexus tak typické.
V čem tkví jeho tajemství?
Cílem designérů od začátku bylo zachovat také ostře řezaný styl modelu RX, díky kterému patří k nejatraktivnějším modelům v dané třídě. Jak je tedy možné, že se celkem markantní proměna vešla do několika milimetrů?
Lehce prodloužená délka vozu by samozřejmě nestačila. Při detailnějším pohledu proto zjistíte, že úhel zadních výklopných dveří je o něco strmější. Touto jemnou úpravou se podařilo zajistit dost prostoru pro hlavu cestujících ve třetí řadě. Další cenné milimetry designéři získali jednoduchým přemístěním mechanismu pohonu zadního stěrače z horní části okna dolů.
Třetí řada sedadel je precizně promyšlená také v tom, že tu snadnou úpravou rychle vykouzlíte více místa pro zavazadla. Sedadla můžete zvednout, nebo naopak jedno či obě sklopit do úplné roviny. K tomu všemu stačí jen jednoduše stisknout tlačítko.
Stejný komfort na všech místech
Zvykem bohužel bývá i to, že přidaná sedadla v sedmimístných vozech bývají tak trochu za trest. V modelu RX L jsou všechna sedadla vyrobena ve stejně vysoké kvalitě a nabízejí úplně stejné pohodlí i na těch nejdelších cestách. Takže ať už máte velkou rodinu, nebo jen dostanete chuť vyrazit do nočního města se skupinou přátel, postačí vám pouze jeden Lexus RX L.
Kabina byla totiž navržena jako společenský prostor, který designéři dokonce označují jako „salonek“ – je otevřený a lehký, usnadňující všem sledovat okolí, povídat si a společně si vychutnávat palubní systém zábavy na dlouhých cestách. Nikdo se tedy v tomto voze necítí odstrčen, každý má stejně dobrý výhled ven i přehled o tom, co se děje uvnitř.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.