Nový Lexus RX L: Sedmimístný kočár zužitkoval každý milimetr

Lexus RX L
Lexus RX L, foto: Lexus
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. dubna 2018 15:45 | akt. 9. dubna 2018 23:28
Sdílej:

Někdy stačí jen malá změna a rozdíl je obrovský. Právě s touhle filozofií si pohrála automobilka Lexus a navrhla svoji první sedmimístnou verzi luxusního SUV s označením RX, nový Lexus RX L.

Velký krok pro Lexus přitom obnášel jen zaměřit se na malé, i když klíčové detaily. Vznikl pozoruhodný model řady RX s dalšími sedadly. Modelu přitom zůstalo jeho proslulé dokonalé pohodlí, je stále stejně praktický a kvalitní, tedy přesně v duchu zásad japonské pohostinnosti “omotenashi”, na které si značka tradičně zakládá.

Uvnitř nového RX L tedy najdeme dvě sedadla navíc, přičemž každý pasažér tu má velkorysý prostor pro kolena i hlavu, a stále zůstává dost místa i pro zavazadla. Zvenčí je přitom tento vůz jen o 110 mm delší než původní pětimístné provedení. Rozdíl tedy odpovídá přibližně jen šířce lidské dlaně.

Tímto přístupem se přitom Lexus zásadně liší od většiny konkurentů, protože pro novou vícemístnou verzi RX navrhl zcela novou a nepatrně větší karoserii, místo aby se snažil umístit další dvě sedadla do stávajícího modelu, čímž by utrpěl veškerý komfort i elegance, které jsou pro Lexus tak typické.

V čem tkví jeho tajemství?

Cílem designérů od začátku bylo zachovat také ostře řezaný styl modelu RX, díky kterému patří k nejatraktivnějším modelům v dané třídě. Jak je tedy možné, že se celkem markantní proměna vešla do několika milimetrů?

Lehce prodloužená délka vozu by samozřejmě nestačila. Při detailnějším pohledu proto zjistíte, že úhel zadních výklopných dveří je o něco strmější. Touto jemnou úpravou se podařilo zajistit dost prostoru pro hlavu cestujících ve třetí řadě. Další cenné milimetry designéři získali jednoduchým přemístěním mechanismu pohonu zadního stěrače z horní části okna dolů.

Třetí řada sedadel je precizně promyšlená také v tom, že tu snadnou úpravou rychle vykouzlíte více místa pro zavazadla. Sedadla můžete zvednout, nebo naopak jedno či obě sklopit do úplné roviny. K tomu všemu stačí jen jednoduše stisknout tlačítko.

Stejný komfort na všech místech

Zvykem bohužel bývá i to, že přidaná sedadla v sedmimístných vozech bývají tak trochu za trest. V modelu RX L jsou všechna sedadla vyrobena ve stejně vysoké kvalitě a nabízejí úplně stejné pohodlí i na těch nejdelších cestách. Takže ať už máte velkou rodinu, nebo jen dostanete chuť vyrazit do nočního města se skupinou přátel, postačí vám pouze jeden Lexus RX L.

Kabina byla totiž navržena jako společenský prostor, který designéři dokonce označují jako „salonek“ – je otevřený a lehký, usnadňující všem sledovat okolí, povídat si a společně si vychutnávat palubní systém zábavy na dlouhých cestách. Nikdo se tedy v tomto voze necítí odstrčen, každý má stejně dobrý výhled ven i přehled o tom, co se děje uvnitř.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.