Slavný výrobce pneumatik Pirelli se rozhodl investovat do vývoje a výroby pneumatik pro nejcennější automobil světa, kterého se vyrobilo pouhých 39 kusů. Pokud byste ale čekali široké a super-přilnavé slicky pro moderní hypersporty, musíme vás zklamat. Tahle pneumatika vypadá vcelku nudně.
Nová pneumatika Stelvio Corsa totiž nebyla vyrobena pro žádnou novinku, ale pro extrémně vzácné vozy Ferrari 250 GTO, které už na silnici nepotkáte. Podle automobilky totiž vzniklo pouze 33 kusůmodelu 250 GTO série I, 3 kusy série II a tři podvozky byly modifikovány pro výkonnější 330 GTO. Dochovalo se však pouze 38 kusů, neboť automobilka se rozhodla první 330 GTO sešrotovat, aby mohla postavit druhé.
Nové pneumatiky nesou název, který automobilka použila již na gumy z šedesátých let minulého století, na kterých excelovaly jezdci jako Alberto Ascari nebo Maurice Trintignant a Froilan Gonzales.
Aby pneumatiky vypadaly přesně jako z období padesátých let, rozhodla se společnost využít stejný design pláště, jako měly originální gumy Stelvio Corsa. Nové pneumatiky však využívají moderní konstrukci pro vyšší stabilitu a samozřejmě také nejmodernější směs pro maximální přilnavost.
Vzhledem k tomu, že GTO je dlouhodobě považováno za nejdražší automobil světa, vyplatí se během jízdy s ním na pneumatikách nešetřit - pokud si tedy vůbec někdo troufne za jeho volant usednout i jinde než v uzavřené, čisté a vyhřívané garáži.
Společnost Pirelli prohlašuje, že nové pneumatiky Stelvio Corsa rozhodně nebudou obouvány na jiný typ automobilu, než je GTO. Gumy, jejichž rozměry mají hodnoty 215/70 R15 98W pro přední nápravu a 225/70 R15 100W pro nápravu zadní totiž nejspíš budou pekelně drahé, což z nich učiní exkluzivní zboží jen pro ty, kteří si mohli dovolit už samotné GTO.
Přesnou cenu však společnost Pirelli bohužel neprozradila.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.