Slavný výrobce pneumatik Pirelli se rozhodl investovat do vývoje a výroby pneumatik pro nejcennější automobil světa, kterého se vyrobilo pouhých 39 kusů. Pokud byste ale čekali široké a super-přilnavé slicky pro moderní hypersporty, musíme vás zklamat. Tahle pneumatika vypadá vcelku nudně.
Nová pneumatika Stelvio Corsa totiž nebyla vyrobena pro žádnou novinku, ale pro extrémně vzácné vozy Ferrari 250 GTO, které už na silnici nepotkáte. Podle automobilky totiž vzniklo pouze 33 kusůmodelu 250 GTO série I, 3 kusy série II a tři podvozky byly modifikovány pro výkonnější 330 GTO. Dochovalo se však pouze 38 kusů, neboť automobilka se rozhodla první 330 GTO sešrotovat, aby mohla postavit druhé.
Nové pneumatiky nesou název, který automobilka použila již na gumy z šedesátých let minulého století, na kterých excelovaly jezdci jako Alberto Ascari nebo Maurice Trintignant a Froilan Gonzales.
Aby pneumatiky vypadaly přesně jako z období padesátých let, rozhodla se společnost využít stejný design pláště, jako měly originální gumy Stelvio Corsa. Nové pneumatiky však využívají moderní konstrukci pro vyšší stabilitu a samozřejmě také nejmodernější směs pro maximální přilnavost.
Vzhledem k tomu, že GTO je dlouhodobě považováno za nejdražší automobil světa, vyplatí se během jízdy s ním na pneumatikách nešetřit - pokud si tedy vůbec někdo troufne za jeho volant usednout i jinde než v uzavřené, čisté a vyhřívané garáži.
Společnost Pirelli prohlašuje, že nové pneumatiky Stelvio Corsa rozhodně nebudou obouvány na jiný typ automobilu, než je GTO. Gumy, jejichž rozměry mají hodnoty 215/70 R15 98W pro přední nápravu a 225/70 R15 100W pro nápravu zadní totiž nejspíš budou pekelně drahé, což z nich učiní exkluzivní zboží jen pro ty, kteří si mohli dovolit už samotné GTO.
Přesnou cenu však společnost Pirelli bohužel neprozradila.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?