Slavný výrobce pneumatik Pirelli se rozhodl investovat do vývoje a výroby pneumatik pro nejcennější automobil světa, kterého se vyrobilo pouhých 39 kusů. Pokud byste ale čekali široké a super-přilnavé slicky pro moderní hypersporty, musíme vás zklamat. Tahle pneumatika vypadá vcelku nudně.
Nová pneumatika Stelvio Corsa totiž nebyla vyrobena pro žádnou novinku, ale pro extrémně vzácné vozy Ferrari 250 GTO, které už na silnici nepotkáte. Podle automobilky totiž vzniklo pouze 33 kusůmodelu 250 GTO série I, 3 kusy série II a tři podvozky byly modifikovány pro výkonnější 330 GTO. Dochovalo se však pouze 38 kusů, neboť automobilka se rozhodla první 330 GTO sešrotovat, aby mohla postavit druhé.
Nové pneumatiky nesou název, který automobilka použila již na gumy z šedesátých let minulého století, na kterých excelovaly jezdci jako Alberto Ascari nebo Maurice Trintignant a Froilan Gonzales.
Aby pneumatiky vypadaly přesně jako z období padesátých let, rozhodla se společnost využít stejný design pláště, jako měly originální gumy Stelvio Corsa. Nové pneumatiky však využívají moderní konstrukci pro vyšší stabilitu a samozřejmě také nejmodernější směs pro maximální přilnavost.
Vzhledem k tomu, že GTO je dlouhodobě považováno za nejdražší automobil světa, vyplatí se během jízdy s ním na pneumatikách nešetřit - pokud si tedy vůbec někdo troufne za jeho volant usednout i jinde než v uzavřené, čisté a vyhřívané garáži.
Společnost Pirelli prohlašuje, že nové pneumatiky Stelvio Corsa rozhodně nebudou obouvány na jiný typ automobilu, než je GTO. Gumy, jejichž rozměry mají hodnoty 215/70 R15 98W pro přední nápravu a 225/70 R15 100W pro nápravu zadní totiž nejspíš budou pekelně drahé, což z nich učiní exkluzivní zboží jen pro ty, kteří si mohli dovolit už samotné GTO.
Přesnou cenu však společnost Pirelli bohužel neprozradila.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.