Slavný výrobce pneumatik Pirelli se rozhodl investovat do vývoje a výroby pneumatik pro nejcennější automobil světa, kterého se vyrobilo pouhých 39 kusů. Pokud byste ale čekali široké a super-přilnavé slicky pro moderní hypersporty, musíme vás zklamat. Tahle pneumatika vypadá vcelku nudně.
Nová pneumatika Stelvio Corsa totiž nebyla vyrobena pro žádnou novinku, ale pro extrémně vzácné vozy Ferrari 250 GTO, které už na silnici nepotkáte. Podle automobilky totiž vzniklo pouze 33 kusůmodelu 250 GTO série I, 3 kusy série II a tři podvozky byly modifikovány pro výkonnější 330 GTO. Dochovalo se však pouze 38 kusů, neboť automobilka se rozhodla první 330 GTO sešrotovat, aby mohla postavit druhé.
Nové pneumatiky nesou název, který automobilka použila již na gumy z šedesátých let minulého století, na kterých excelovaly jezdci jako Alberto Ascari nebo Maurice Trintignant a Froilan Gonzales.
Aby pneumatiky vypadaly přesně jako z období padesátých let, rozhodla se společnost využít stejný design pláště, jako měly originální gumy Stelvio Corsa. Nové pneumatiky však využívají moderní konstrukci pro vyšší stabilitu a samozřejmě také nejmodernější směs pro maximální přilnavost.
Vzhledem k tomu, že GTO je dlouhodobě považováno za nejdražší automobil světa, vyplatí se během jízdy s ním na pneumatikách nešetřit - pokud si tedy vůbec někdo troufne za jeho volant usednout i jinde než v uzavřené, čisté a vyhřívané garáži.
Společnost Pirelli prohlašuje, že nové pneumatiky Stelvio Corsa rozhodně nebudou obouvány na jiný typ automobilu, než je GTO. Gumy, jejichž rozměry mají hodnoty 215/70 R15 98W pro přední nápravu a 225/70 R15 100W pro nápravu zadní totiž nejspíš budou pekelně drahé, což z nich učiní exkluzivní zboží jen pro ty, kteří si mohli dovolit už samotné GTO.
Přesnou cenu však společnost Pirelli bohužel neprozradila.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.