Slavný výrobce pneumatik Pirelli se rozhodl investovat do vývoje a výroby pneumatik pro nejcennější automobil světa, kterého se vyrobilo pouhých 39 kusů. Pokud byste ale čekali široké a super-přilnavé slicky pro moderní hypersporty, musíme vás zklamat. Tahle pneumatika vypadá vcelku nudně.
Nová pneumatika Stelvio Corsa totiž nebyla vyrobena pro žádnou novinku, ale pro extrémně vzácné vozy Ferrari 250 GTO, které už na silnici nepotkáte. Podle automobilky totiž vzniklo pouze 33 kusůmodelu 250 GTO série I, 3 kusy série II a tři podvozky byly modifikovány pro výkonnější 330 GTO. Dochovalo se však pouze 38 kusů, neboť automobilka se rozhodla první 330 GTO sešrotovat, aby mohla postavit druhé.
Nové pneumatiky nesou název, který automobilka použila již na gumy z šedesátých let minulého století, na kterých excelovaly jezdci jako Alberto Ascari nebo Maurice Trintignant a Froilan Gonzales.
Aby pneumatiky vypadaly přesně jako z období padesátých let, rozhodla se společnost využít stejný design pláště, jako měly originální gumy Stelvio Corsa. Nové pneumatiky však využívají moderní konstrukci pro vyšší stabilitu a samozřejmě také nejmodernější směs pro maximální přilnavost.
Vzhledem k tomu, že GTO je dlouhodobě považováno za nejdražší automobil světa, vyplatí se během jízdy s ním na pneumatikách nešetřit - pokud si tedy vůbec někdo troufne za jeho volant usednout i jinde než v uzavřené, čisté a vyhřívané garáži.
Společnost Pirelli prohlašuje, že nové pneumatiky Stelvio Corsa rozhodně nebudou obouvány na jiný typ automobilu, než je GTO. Gumy, jejichž rozměry mají hodnoty 215/70 R15 98W pro přední nápravu a 225/70 R15 100W pro nápravu zadní totiž nejspíš budou pekelně drahé, což z nich učiní exkluzivní zboží jen pro ty, kteří si mohli dovolit už samotné GTO.
Přesnou cenu však společnost Pirelli bohužel neprozradila.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?