Nový Chevrolet Corvette ZR1 je až neskutečně rychlý automobil, což ostatně dokazují i jeho výsledky na okruhu Virginia International Raceway, kde dokonce porazil všemi oslavovaný Ford GT. Za vše přitom může tahle novinka poděkovat novému 6.2 litrovému, kompresorem přeplňovanému, motoru LT5 V8, který generuje výkon až 755 koní a 970 Nm točivého momentu.
V závodech po přímce je navíc nová Corvetta přesně tak rychlá, jak byste od těchto údajů mohli očekávat. Automobilka sice o údajích zarytě mlčí, nicméně Corvette Bloger nedávno publikoval, že podle jednoho z produktových managerů Chevroletu dokáže nová Corvetta pokořit akceleraci z 0 na 96 km/h během 2.85 sekundy, rychlosti 160 km/h dosáhne již za 6 sekund a oblíbený sprint na 1/4 míle (400 m) zvládá za 10.6 sekundy při rychlosti 215 km/h.
Takové údaje jsou samozřejmě úchvatné a člověka doslova ohromí, nicméně ve srovnání s generací C7-Z06 to zas tak ohromující není. Z06 totiž nabízela sice jen 650 koní, nicméně 96 km/h dosáhla za 2.95 sekundy a 1/4 míle urazila za 10.95 sekundy.
I tak je ovšem patrné, že během tříletého vývoje si konstruktéři v Chevroletu dali záležet, aby ze stávající koncepce motor vpředu, hnaná kola vzadu vymáčkli co možná nejlepší výkony. Stále častěji se přitom objevují spekulace, že nový Corvette se svou koncepcí posune více k evropským rivalům, takže jeho motor se přesune za sedačky.
Pokud se navíc podíváme na trh podobně výkonných automobilů, Corvette nijak výrazně nezaostává za svými evropskými soupeři, jako je například Lamborghini Aventador S. V mnoha ohledech je navíc Corvette mnohem výhodnější nabídkou, ačkoliv na soupeře jako McLaren 720S jednoduše nestačí.
Srovnání s McLarenem 720S ale ustojí skutečně jen málo-který sportovní vůz, takže automobilka Chevrolet se rozhodně nemá za co stydět. Ostatně postavit automobil, který překoná 1/4 míle okolo 10 sekund, není nic jednoduchého a Američané dokáží podobným typům automobilům snadno otevřít srdce i peněženky.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?