Nový Chevrolet Corvette ZR1 je až neskutečně rychlý automobil, což ostatně dokazují i jeho výsledky na okruhu Virginia International Raceway, kde dokonce porazil všemi oslavovaný Ford GT. Za vše přitom může tahle novinka poděkovat novému 6.2 litrovému, kompresorem přeplňovanému, motoru LT5 V8, který generuje výkon až 755 koní a 970 Nm točivého momentu.
V závodech po přímce je navíc nová Corvetta přesně tak rychlá, jak byste od těchto údajů mohli očekávat. Automobilka sice o údajích zarytě mlčí, nicméně Corvette Bloger nedávno publikoval, že podle jednoho z produktových managerů Chevroletu dokáže nová Corvetta pokořit akceleraci z 0 na 96 km/h během 2.85 sekundy, rychlosti 160 km/h dosáhne již za 6 sekund a oblíbený sprint na 1/4 míle (400 m) zvládá za 10.6 sekundy při rychlosti 215 km/h.
Takové údaje jsou samozřejmě úchvatné a člověka doslova ohromí, nicméně ve srovnání s generací C7-Z06 to zas tak ohromující není. Z06 totiž nabízela sice jen 650 koní, nicméně 96 km/h dosáhla za 2.95 sekundy a 1/4 míle urazila za 10.95 sekundy.
I tak je ovšem patrné, že během tříletého vývoje si konstruktéři v Chevroletu dali záležet, aby ze stávající koncepce motor vpředu, hnaná kola vzadu vymáčkli co možná nejlepší výkony. Stále častěji se přitom objevují spekulace, že nový Corvette se svou koncepcí posune více k evropským rivalům, takže jeho motor se přesune za sedačky.
Pokud se navíc podíváme na trh podobně výkonných automobilů, Corvette nijak výrazně nezaostává za svými evropskými soupeři, jako je například Lamborghini Aventador S. V mnoha ohledech je navíc Corvette mnohem výhodnější nabídkou, ačkoliv na soupeře jako McLaren 720S jednoduše nestačí.
Srovnání s McLarenem 720S ale ustojí skutečně jen málo-který sportovní vůz, takže automobilka Chevrolet se rozhodně nemá za co stydět. Ostatně postavit automobil, který překoná 1/4 míle okolo 10 sekund, není nic jednoduchého a Američané dokáží podobným typům automobilům snadno otevřít srdce i peněženky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.