Nový Chevrolet Corvette ZR1 je až neskutečně rychlý automobil, což ostatně dokazují i jeho výsledky na okruhu Virginia International Raceway, kde dokonce porazil všemi oslavovaný Ford GT. Za vše přitom může tahle novinka poděkovat novému 6.2 litrovému, kompresorem přeplňovanému, motoru LT5 V8, který generuje výkon až 755 koní a 970 Nm točivého momentu.
V závodech po přímce je navíc nová Corvetta přesně tak rychlá, jak byste od těchto údajů mohli očekávat. Automobilka sice o údajích zarytě mlčí, nicméně Corvette Bloger nedávno publikoval, že podle jednoho z produktových managerů Chevroletu dokáže nová Corvetta pokořit akceleraci z 0 na 96 km/h během 2.85 sekundy, rychlosti 160 km/h dosáhne již za 6 sekund a oblíbený sprint na 1/4 míle (400 m) zvládá za 10.6 sekundy při rychlosti 215 km/h.
Takové údaje jsou samozřejmě úchvatné a člověka doslova ohromí, nicméně ve srovnání s generací C7-Z06 to zas tak ohromující není. Z06 totiž nabízela sice jen 650 koní, nicméně 96 km/h dosáhla za 2.95 sekundy a 1/4 míle urazila za 10.95 sekundy.
I tak je ovšem patrné, že během tříletého vývoje si konstruktéři v Chevroletu dali záležet, aby ze stávající koncepce motor vpředu, hnaná kola vzadu vymáčkli co možná nejlepší výkony. Stále častěji se přitom objevují spekulace, že nový Corvette se svou koncepcí posune více k evropským rivalům, takže jeho motor se přesune za sedačky.
Pokud se navíc podíváme na trh podobně výkonných automobilů, Corvette nijak výrazně nezaostává za svými evropskými soupeři, jako je například Lamborghini Aventador S. V mnoha ohledech je navíc Corvette mnohem výhodnější nabídkou, ačkoliv na soupeře jako McLaren 720S jednoduše nestačí.
Srovnání s McLarenem 720S ale ustojí skutečně jen málo-který sportovní vůz, takže automobilka Chevrolet se rozhodně nemá za co stydět. Ostatně postavit automobil, který překoná 1/4 míle okolo 10 sekund, není nic jednoduchého a Američané dokáží podobným typům automobilům snadno otevřít srdce i peněženky.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.