Nový Chevrolet Corvette ZR1 je až neskutečně rychlý automobil, což ostatně dokazují i jeho výsledky na okruhu Virginia International Raceway, kde dokonce porazil všemi oslavovaný Ford GT. Za vše přitom může tahle novinka poděkovat novému 6.2 litrovému, kompresorem přeplňovanému, motoru LT5 V8, který generuje výkon až 755 koní a 970 Nm točivého momentu.
V závodech po přímce je navíc nová Corvetta přesně tak rychlá, jak byste od těchto údajů mohli očekávat. Automobilka sice o údajích zarytě mlčí, nicméně Corvette Bloger nedávno publikoval, že podle jednoho z produktových managerů Chevroletu dokáže nová Corvetta pokořit akceleraci z 0 na 96 km/h během 2.85 sekundy, rychlosti 160 km/h dosáhne již za 6 sekund a oblíbený sprint na 1/4 míle (400 m) zvládá za 10.6 sekundy při rychlosti 215 km/h.
Takové údaje jsou samozřejmě úchvatné a člověka doslova ohromí, nicméně ve srovnání s generací C7-Z06 to zas tak ohromující není. Z06 totiž nabízela sice jen 650 koní, nicméně 96 km/h dosáhla za 2.95 sekundy a 1/4 míle urazila za 10.95 sekundy.
I tak je ovšem patrné, že během tříletého vývoje si konstruktéři v Chevroletu dali záležet, aby ze stávající koncepce motor vpředu, hnaná kola vzadu vymáčkli co možná nejlepší výkony. Stále častěji se přitom objevují spekulace, že nový Corvette se svou koncepcí posune více k evropským rivalům, takže jeho motor se přesune za sedačky.
Pokud se navíc podíváme na trh podobně výkonných automobilů, Corvette nijak výrazně nezaostává za svými evropskými soupeři, jako je například Lamborghini Aventador S. V mnoha ohledech je navíc Corvette mnohem výhodnější nabídkou, ačkoliv na soupeře jako McLaren 720S jednoduše nestačí.
Srovnání s McLarenem 720S ale ustojí skutečně jen málo-který sportovní vůz, takže automobilka Chevrolet se rozhodně nemá za co stydět. Ostatně postavit automobil, který překoná 1/4 míle okolo 10 sekund, není nic jednoduchého a Američané dokáží podobným typům automobilům snadno otevřít srdce i peněženky.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?