Když v průběhu minulého prosince odhalila společnost Scuderia Cameron Glickenhaus svůj nový model SCG004S, měl se pod jeho kapotou objevit 5.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor o výkonu V8. Od té doby se ale situace změnila, motor přišel o dva válce, ale výkon přesto stoupl o 40 koní. Jak je to možné? Velice jednoduše
Milovníci nadupaných sportovních vozů už se jistě těšili na hřmící V8, ovšem situace je nakonec zcela jiná. Jim Glickenhaus, majitel a šéf společnosti, totiž v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar prozradil, že očekávaný sporťák dostane místo motoru V8 menší, 3.8 litrový a dvakrát přeplňovaný, motor VR38DETT V6, který známe z Nissanu GT-R.
Co to ale znamená v praxi? Na jednu stranu sice SCG004S přišlo o dva válce, nicméně na druhou stranu dostalo 690 koní, což je o 40 více, než kolik měla nabídnout varianta s osmiválcem. Jak navíc známe motory z Nissanu GT-R, jejich ladění na vyšší výkon jistě nebude problém.
Na rozdíl od Nissanu GT-R, který je dostupný pouze s dvou-spojkovou převodovkou a řazením s pádly, nabídne SCG004S šestistupňový manuál. Pokud by se ale někomu třetí pedál nelíbil, bude si moci z volitelné výbavy objednat i automat.
Glickenhaus uvedl, že se pro motor z Nissanu GT-R nakonec rozhodli hlavně kvůli jeho nižší váze a vysoké spolehlivosti. S tímto motorem by se pak měla závodní varianta SCG004S zúčastnit i závodů 24 hodin Nurburgring 2019.
Testování modelu SCG004S by mělo probíhat v následujících měsících a první dodávky zákazníkům by se mohly uskutečnit ještě před koncem roku. Cena by se měla pohybovat okolo 400 000 dolarů a automobilka plánuje ročně výrobu cca 250 kusů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?