Když v průběhu minulého prosince odhalila společnost Scuderia Cameron Glickenhaus svůj nový model SCG004S, měl se pod jeho kapotou objevit 5.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor o výkonu V8. Od té doby se ale situace změnila, motor přišel o dva válce, ale výkon přesto stoupl o 40 koní. Jak je to možné? Velice jednoduše
Milovníci nadupaných sportovních vozů už se jistě těšili na hřmící V8, ovšem situace je nakonec zcela jiná. Jim Glickenhaus, majitel a šéf společnosti, totiž v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar prozradil, že očekávaný sporťák dostane místo motoru V8 menší, 3.8 litrový a dvakrát přeplňovaný, motor VR38DETT V6, který známe z Nissanu GT-R.
Co to ale znamená v praxi? Na jednu stranu sice SCG004S přišlo o dva válce, nicméně na druhou stranu dostalo 690 koní, což je o 40 více, než kolik měla nabídnout varianta s osmiválcem. Jak navíc známe motory z Nissanu GT-R, jejich ladění na vyšší výkon jistě nebude problém.
Na rozdíl od Nissanu GT-R, který je dostupný pouze s dvou-spojkovou převodovkou a řazením s pádly, nabídne SCG004S šestistupňový manuál. Pokud by se ale někomu třetí pedál nelíbil, bude si moci z volitelné výbavy objednat i automat.
Glickenhaus uvedl, že se pro motor z Nissanu GT-R nakonec rozhodli hlavně kvůli jeho nižší váze a vysoké spolehlivosti. S tímto motorem by se pak měla závodní varianta SCG004S zúčastnit i závodů 24 hodin Nurburgring 2019.
Testování modelu SCG004S by mělo probíhat v následujících měsících a první dodávky zákazníkům by se mohly uskutečnit ještě před koncem roku. Cena by se měla pohybovat okolo 400 000 dolarů a automobilka plánuje ročně výrobu cca 250 kusů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?