Když v průběhu minulého prosince odhalila společnost Scuderia Cameron Glickenhaus svůj nový model SCG004S, měl se pod jeho kapotou objevit 5.0 litrový dvakrát přeplňovaný motor o výkonu V8. Od té doby se ale situace změnila, motor přišel o dva válce, ale výkon přesto stoupl o 40 koní. Jak je to možné? Velice jednoduše
Milovníci nadupaných sportovních vozů už se jistě těšili na hřmící V8, ovšem situace je nakonec zcela jiná. Jim Glickenhaus, majitel a šéf společnosti, totiž v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar prozradil, že očekávaný sporťák dostane místo motoru V8 menší, 3.8 litrový a dvakrát přeplňovaný, motor VR38DETT V6, který známe z Nissanu GT-R.
Co to ale znamená v praxi? Na jednu stranu sice SCG004S přišlo o dva válce, nicméně na druhou stranu dostalo 690 koní, což je o 40 více, než kolik měla nabídnout varianta s osmiválcem. Jak navíc známe motory z Nissanu GT-R, jejich ladění na vyšší výkon jistě nebude problém.
Na rozdíl od Nissanu GT-R, který je dostupný pouze s dvou-spojkovou převodovkou a řazením s pádly, nabídne SCG004S šestistupňový manuál. Pokud by se ale někomu třetí pedál nelíbil, bude si moci z volitelné výbavy objednat i automat.
Glickenhaus uvedl, že se pro motor z Nissanu GT-R nakonec rozhodli hlavně kvůli jeho nižší váze a vysoké spolehlivosti. S tímto motorem by se pak měla závodní varianta SCG004S zúčastnit i závodů 24 hodin Nurburgring 2019.
Testování modelu SCG004S by mělo probíhat v následujících měsících a první dodávky zákazníkům by se mohly uskutečnit ještě před koncem roku. Cena by se měla pohybovat okolo 400 000 dolarů a automobilka plánuje ročně výrobu cca 250 kusů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?