O systémech autonomního řízení už se pár let aktivně diskutuje, nicméně nikdo se ještě nedostal tak daleko, jako společnost Waymo - dceřiná společnost gigantu Google. Právě Waymo už totiž nyní provozuje několik plně autonomních vozidel a nyní se i pochlubilo videem, jak jízda v podobném stroji vypadá a jak na ni lidé reagují.
Začátkem tohoto měsíce se objevila zpráva, že Waymo, dceřiná společnost Google zaměřená na vývoj autonomních vozidel, chystá nákup stovek automobilů Chrysler Pacifica, které hodlá nasadit v ulicích města Phoenix (stát Arizona, USA). A právě v tomto městě vzniklo video, které zachycuje reakce některých pasažérů plně autonomních vozidel, za jejichž volanty nikdo nesedí.
Jsme si jisti, že pro všechny musel být tento zážitek nejprve děsivý, nicméně později se zdá, že si jízdu všichni užívají. Někdo se bezstarostně věnuje mobilnímu telefonu, jiní živě diskutují a jeden z pasažérů dokonce usnul. Waymo nám tak dává jasný vzkaz, že jejich prototypy fungují spolehlivě a vždy dopraví zákazníky z bodu A do bodu B.
My bychom byli z absence řidiče, který může kdykoliv převzít kontrolu, poněkud nervózní. Být odkázaný pouze na autonomní systémy prototypu nám přijde poněkud děsivé, nicméně Waymo se může pochlubit skutečně záviděníhodnými statistikami. Během testovacího provozu totiž prototypy v průměru najely 5,596 mil (cca 9000 km), než byl potřeba jakýkoliv lidský zásah.
Už teď je ovšem jisté, že pokud bude testovací provoz prototypů fungovat i nadále bez potíží, budou mít společnosti jako Lyft nebo Uber brzy velké problémy. Waymo totiž bude schopné nabídnout přepravu za zlomek ceny, neboť nebude muset platit řidiče za volantem. O konkurenci běžných taxi pak vůbec nemá smysl mluvit.
Společnost se navíc chlubí i nadprůměrnou bezpečností svých vozidel. Kromě desítek různých senzorů je vůz vybaven i záložním systémem řízení a brzdění, takže v případě jakýchkoliv potíží by měli mít cestující jistotu, že v nouzových případech vždy bezpečně zastaví.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.