O systémech autonomního řízení už se pár let aktivně diskutuje, nicméně nikdo se ještě nedostal tak daleko, jako společnost Waymo - dceřiná společnost gigantu Google. Právě Waymo už totiž nyní provozuje několik plně autonomních vozidel a nyní se i pochlubilo videem, jak jízda v podobném stroji vypadá a jak na ni lidé reagují.
Začátkem tohoto měsíce se objevila zpráva, že Waymo, dceřiná společnost Google zaměřená na vývoj autonomních vozidel, chystá nákup stovek automobilů Chrysler Pacifica, které hodlá nasadit v ulicích města Phoenix (stát Arizona, USA). A právě v tomto městě vzniklo video, které zachycuje reakce některých pasažérů plně autonomních vozidel, za jejichž volanty nikdo nesedí.
Jsme si jisti, že pro všechny musel být tento zážitek nejprve děsivý, nicméně později se zdá, že si jízdu všichni užívají. Někdo se bezstarostně věnuje mobilnímu telefonu, jiní živě diskutují a jeden z pasažérů dokonce usnul. Waymo nám tak dává jasný vzkaz, že jejich prototypy fungují spolehlivě a vždy dopraví zákazníky z bodu A do bodu B.
My bychom byli z absence řidiče, který může kdykoliv převzít kontrolu, poněkud nervózní. Být odkázaný pouze na autonomní systémy prototypu nám přijde poněkud děsivé, nicméně Waymo se může pochlubit skutečně záviděníhodnými statistikami. Během testovacího provozu totiž prototypy v průměru najely 5,596 mil (cca 9000 km), než byl potřeba jakýkoliv lidský zásah.
Už teď je ovšem jisté, že pokud bude testovací provoz prototypů fungovat i nadále bez potíží, budou mít společnosti jako Lyft nebo Uber brzy velké problémy. Waymo totiž bude schopné nabídnout přepravu za zlomek ceny, neboť nebude muset platit řidiče za volantem. O konkurenci běžných taxi pak vůbec nemá smysl mluvit.
Společnost se navíc chlubí i nadprůměrnou bezpečností svých vozidel. Kromě desítek různých senzorů je vůz vybaven i záložním systémem řízení a brzdění, takže v případě jakýchkoliv potíží by měli mít cestující jistotu, že v nouzových případech vždy bezpečně zastaví.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?