O systémech autonomního řízení už se pár let aktivně diskutuje, nicméně nikdo se ještě nedostal tak daleko, jako společnost Waymo - dceřiná společnost gigantu Google. Právě Waymo už totiž nyní provozuje několik plně autonomních vozidel a nyní se i pochlubilo videem, jak jízda v podobném stroji vypadá a jak na ni lidé reagují.
Začátkem tohoto měsíce se objevila zpráva, že Waymo, dceřiná společnost Google zaměřená na vývoj autonomních vozidel, chystá nákup stovek automobilů Chrysler Pacifica, které hodlá nasadit v ulicích města Phoenix (stát Arizona, USA). A právě v tomto městě vzniklo video, které zachycuje reakce některých pasažérů plně autonomních vozidel, za jejichž volanty nikdo nesedí.
Jsme si jisti, že pro všechny musel být tento zážitek nejprve děsivý, nicméně později se zdá, že si jízdu všichni užívají. Někdo se bezstarostně věnuje mobilnímu telefonu, jiní živě diskutují a jeden z pasažérů dokonce usnul. Waymo nám tak dává jasný vzkaz, že jejich prototypy fungují spolehlivě a vždy dopraví zákazníky z bodu A do bodu B.
My bychom byli z absence řidiče, který může kdykoliv převzít kontrolu, poněkud nervózní. Být odkázaný pouze na autonomní systémy prototypu nám přijde poněkud děsivé, nicméně Waymo se může pochlubit skutečně záviděníhodnými statistikami. Během testovacího provozu totiž prototypy v průměru najely 5,596 mil (cca 9000 km), než byl potřeba jakýkoliv lidský zásah.
Už teď je ovšem jisté, že pokud bude testovací provoz prototypů fungovat i nadále bez potíží, budou mít společnosti jako Lyft nebo Uber brzy velké problémy. Waymo totiž bude schopné nabídnout přepravu za zlomek ceny, neboť nebude muset platit řidiče za volantem. O konkurenci běžných taxi pak vůbec nemá smysl mluvit.
Společnost se navíc chlubí i nadprůměrnou bezpečností svých vozidel. Kromě desítek různých senzorů je vůz vybaven i záložním systémem řízení a brzdění, takže v případě jakýchkoliv potíží by měli mít cestující jistotu, že v nouzových případech vždy bezpečně zastaví.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.