Subaru v současnosti nabízí manuální převodovky u většiny modelů, ovšem vzhledem k většímu zaměření na bezpečnost se zdá, že by manuální převodovky mohly z nabídky postupně zmizet. Ptáte se, jak může manuální převodovka ohrozit bezpečnost? Sama o sobě nijak, ovšem pokud nekomunikuje s další technikou, pak výrazně.
Prozatím se nejedná o oficiální informaci, ovšem podle motoristického webu Auto Express by snaha Subaru o stavbu nejbezpečnějších automobilů světa mohla "zabít" manuální převodovky proto, že nejsou kompatibilní s jinak propracovaným bezpečnostním systémem EyeSight.
Právě na něm jsou závislé funkce jako adaptivní tempomat, udržování jízdního pruhu, před-kolizní nouzové brzdění, atd. Aby však řídící jednotka vozu mohla tyto funkce ovládat, potřebuje mít úplnou kontrolu i nad převodovkou - a to s manuálním řazením není možné.
Během ženevského autosalonu pak Chris Graham z britského zastoupení automobilky Subaru redaktorům prozradil, že si není jist kompatibilitou mezi systémem EyeSight a manuálními převodovkami. Nikde se navíc neproslýchá, že by automobilka nabídla bez systému EyeSight nebo naopak EyeSight s manuálem.
Graham navíc dodal, že má pocit, že dlouhodobá budoucnost se ponese ve znamení převodovek Lineartronic s systému EyeSight. Další existenci modelů s manuální převodovkou pak označil za nepravděpodobnou, neboť automobilka se snaží vytvořit si image nejbezpečnějších automobilů na trhu - a vozy s manuálem by tuhle image mohly kazit.
Nechceme soudit, jak moc zvoní manuálním převodovkám v Subaru hrana, ale upřímně doufáme, že pokud se BRZ dočká nástupce, pak bude opět přenášet výkon na zadní kola přes manuální převodovku. Totéž bychom pak očekávali i u dalších ostrých modelů které posílají výkon na všechna čtyři kola. Tedy pokud se ještě nějakých takových dočkáme..
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?