Subaru už s manuálem asi nekoupíte. Proč tvrdí, že je to v našem zájmu?

Subaru BRZ STI Sport
Subaru BRZ STI Sport, foto: Subaru
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. března 2018 15:30
Sdílej:

Subaru v současnosti nabízí manuální převodovky u většiny modelů, ovšem vzhledem k většímu zaměření na bezpečnost se zdá, že by manuální převodovky mohly z nabídky postupně zmizet. Ptáte se, jak může manuální převodovka ohrozit bezpečnost? Sama o sobě nijak, ovšem pokud nekomunikuje s další technikou, pak výrazně.

Prozatím se nejedná o oficiální informaci, ovšem podle motoristického webu Auto Express by snaha Subaru o stavbu nejbezpečnějších automobilů světa mohla "zabít" manuální převodovky proto, že nejsou kompatibilní s jinak propracovaným bezpečnostním systémem EyeSight.

Právě na něm jsou závislé funkce jako adaptivní tempomat, udržování jízdního pruhu, před-kolizní nouzové brzdění, atd. Aby však řídící jednotka vozu mohla tyto funkce ovládat, potřebuje mít úplnou kontrolu i nad převodovkou - a to s manuálním řazením není možné.

Během ženevského autosalonu pak Chris Graham z britského zastoupení automobilky Subaru redaktorům prozradil, že si není jist kompatibilitou mezi systémem EyeSight a manuálními převodovkami. Nikde se navíc neproslýchá, že by automobilka nabídla bez systému EyeSight nebo naopak EyeSight s manuálem.

Graham navíc dodal, že má pocit, že dlouhodobá budoucnost se ponese ve znamení převodovek Lineartronic s systému EyeSight. Další existenci modelů s manuální převodovkou pak označil za nepravděpodobnou, neboť automobilka se snaží vytvořit si image nejbezpečnějších automobilů na trhu - a vozy s manuálem by tuhle image mohly kazit.

Nechceme soudit, jak moc zvoní manuálním převodovkám v Subaru hrana, ale upřímně doufáme, že pokud se BRZ dočká nástupce, pak bude opět přenášet výkon na zadní kola přes manuální převodovku. Totéž bychom pak očekávali i u dalších ostrých modelů které posílají výkon na všechna čtyři kola. Tedy pokud se ještě nějakých takových dočkáme..

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?