Subaru v současnosti nabízí manuální převodovky u většiny modelů, ovšem vzhledem k většímu zaměření na bezpečnost se zdá, že by manuální převodovky mohly z nabídky postupně zmizet. Ptáte se, jak může manuální převodovka ohrozit bezpečnost? Sama o sobě nijak, ovšem pokud nekomunikuje s další technikou, pak výrazně.
Prozatím se nejedná o oficiální informaci, ovšem podle motoristického webu Auto Express by snaha Subaru o stavbu nejbezpečnějších automobilů světa mohla "zabít" manuální převodovky proto, že nejsou kompatibilní s jinak propracovaným bezpečnostním systémem EyeSight.
Právě na něm jsou závislé funkce jako adaptivní tempomat, udržování jízdního pruhu, před-kolizní nouzové brzdění, atd. Aby však řídící jednotka vozu mohla tyto funkce ovládat, potřebuje mít úplnou kontrolu i nad převodovkou - a to s manuálním řazením není možné.
Během ženevského autosalonu pak Chris Graham z britského zastoupení automobilky Subaru redaktorům prozradil, že si není jist kompatibilitou mezi systémem EyeSight a manuálními převodovkami. Nikde se navíc neproslýchá, že by automobilka nabídla bez systému EyeSight nebo naopak EyeSight s manuálem.
Graham navíc dodal, že má pocit, že dlouhodobá budoucnost se ponese ve znamení převodovek Lineartronic s systému EyeSight. Další existenci modelů s manuální převodovkou pak označil za nepravděpodobnou, neboť automobilka se snaží vytvořit si image nejbezpečnějších automobilů na trhu - a vozy s manuálem by tuhle image mohly kazit.
Nechceme soudit, jak moc zvoní manuálním převodovkám v Subaru hrana, ale upřímně doufáme, že pokud se BRZ dočká nástupce, pak bude opět přenášet výkon na zadní kola přes manuální převodovku. Totéž bychom pak očekávali i u dalších ostrých modelů které posílají výkon na všechna čtyři kola. Tedy pokud se ještě nějakých takových dočkáme..
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.