Toyota představila motory pro nový Auris, s naftou definitivně končí

Tvary nové Toyoty Auris
Tvary nové Toyoty Auris, foto: Toyota
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. března 2018 09:24
Sdílej:

Toyota se těsně před ženevským autosalonem podělila o informace týkající se další fáze strategie pohonných ústrojí pro Evropu. Pro Auris nové generace, jehož výroba se spustí příští rok v britském Burnastonu, budou k dispozici tři pohonná ústrojí, včetně dvou hybridních elektrických pohonů (HEV):

Podobně jako v roce 2016, kdy byla Toyota C-HR uvedena bez varianty s naftovým motorem, bude i nová generace Toyoty Auris uvedena pouze s benzínovým nebo hybridním pohonem. Zákazníci se tak mohou těšit na tuto trojici novinek:

1.2L Turbo – benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva (116 koní) 1.8L HEV – 4. generace hybridního pohonu, též pro modely Prius a Toyota C-HR (122 koní) 2.0L HEV – nový a výkonnější hybridní pohon, podvozková architektura TNGA, hybrid 2,0 litru (180 koní)

Silná poptávka zákazníků po hybridních variantách klíčových modelů od Toyoty znamená, že automobilka v roce 2018 postupně stáhne naftové pohony ze své nabídky napříč všemi osobními vozidly.

V roce 2017 tvořily hybridy 41 % úhrnných prodejů Toyota Motor Europe, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 38 % na 406 tisíc vozidel. Podíl naftových variant osobních vozů Toyota oproti tomu v roce 2017 činil necelých 10 %. Toyota bude v souladu s potřebami zákazníků i nadále nabízet naftové motory ve svých užitkových vozech (Hilux, Proace a Land Cruiser).

Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe, k tomu říká:

„Toyota je již přes 20 let průkopníkem technologií hybridního pohonu. Hybridní varianty již několik let hrají v naší nabídce pohonných ústrojí klíčovou roli. U našeho nejnovějšího modelu, Toyoty C-HR, hybridy vloni reprezentovaly 78 % prodejů.

V rámci naší strategie elektrifikovaných vozidel postupně rozšiřujeme nabídku hybridních pohonů o druhý, výkonnější motor 2,0 litru. Rozšířená nabídka hybridních pohonů, počínaje novou generací modelu Auris, je přirozenou reakcí na poptávku našich zákazníků v oblasti osobních vozidel.

Zastoupení hybridních verzí v prodejích Toyoty se vyrovnalo dieselům již v roce 2015. Od té doby prodeje hybridů vždy výrazně překračovaly prodeje variant s naftovým motorem. V oblasti užitkových vozů, kde platí specifické nároky používání (např. točivý moment a užitečné zatížení), budeme i nadále nabízet naftové motory s využitím nejmodernějších technologií.“

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.