Toyota se těsně před ženevským autosalonem podělila o informace týkající se další fáze strategie pohonných ústrojí pro Evropu. Pro Auris nové generace, jehož výroba se spustí příští rok v britském Burnastonu, budou k dispozici tři pohonná ústrojí, včetně dvou hybridních elektrických pohonů (HEV):
Podobně jako v roce 2016, kdy byla Toyota C-HR uvedena bez varianty s naftovým motorem, bude i nová generace Toyoty Auris uvedena pouze s benzínovým nebo hybridním pohonem. Zákazníci se tak mohou těšit na tuto trojici novinek:
1.2L Turbo – benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva (116 koní) 1.8L HEV – 4. generace hybridního pohonu, též pro modely Prius a Toyota C-HR (122 koní) 2.0L HEV – nový a výkonnější hybridní pohon, podvozková architektura TNGA, hybrid 2,0 litru (180 koní)Silná poptávka zákazníků po hybridních variantách klíčových modelů od Toyoty znamená, že automobilka v roce 2018 postupně stáhne naftové pohony ze své nabídky napříč všemi osobními vozidly.
V roce 2017 tvořily hybridy 41 % úhrnných prodejů Toyota Motor Europe, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 38 % na 406 tisíc vozidel. Podíl naftových variant osobních vozů Toyota oproti tomu v roce 2017 činil necelých 10 %. Toyota bude v souladu s potřebami zákazníků i nadále nabízet naftové motory ve svých užitkových vozech (Hilux, Proace a Land Cruiser).
Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe, k tomu říká:
„Toyota je již přes 20 let průkopníkem technologií hybridního pohonu. Hybridní varianty již několik let hrají v naší nabídce pohonných ústrojí klíčovou roli. U našeho nejnovějšího modelu, Toyoty C-HR, hybridy vloni reprezentovaly 78 % prodejů.
V rámci naší strategie elektrifikovaných vozidel postupně rozšiřujeme nabídku hybridních pohonů o druhý, výkonnější motor 2,0 litru. Rozšířená nabídka hybridních pohonů, počínaje novou generací modelu Auris, je přirozenou reakcí na poptávku našich zákazníků v oblasti osobních vozidel.
Zastoupení hybridních verzí v prodejích Toyoty se vyrovnalo dieselům již v roce 2015. Od té doby prodeje hybridů vždy výrazně překračovaly prodeje variant s naftovým motorem. V oblasti užitkových vozů, kde platí specifické nároky používání (např. točivý moment a užitečné zatížení), budeme i nadále nabízet naftové motory s využitím nejmodernějších technologií.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?