Toyota se těsně před ženevským autosalonem podělila o informace týkající se další fáze strategie pohonných ústrojí pro Evropu. Pro Auris nové generace, jehož výroba se spustí příští rok v britském Burnastonu, budou k dispozici tři pohonná ústrojí, včetně dvou hybridních elektrických pohonů (HEV):
Podobně jako v roce 2016, kdy byla Toyota C-HR uvedena bez varianty s naftovým motorem, bude i nová generace Toyoty Auris uvedena pouze s benzínovým nebo hybridním pohonem. Zákazníci se tak mohou těšit na tuto trojici novinek:
1.2L Turbo – benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva (116 koní) 1.8L HEV – 4. generace hybridního pohonu, též pro modely Prius a Toyota C-HR (122 koní) 2.0L HEV – nový a výkonnější hybridní pohon, podvozková architektura TNGA, hybrid 2,0 litru (180 koní)Silná poptávka zákazníků po hybridních variantách klíčových modelů od Toyoty znamená, že automobilka v roce 2018 postupně stáhne naftové pohony ze své nabídky napříč všemi osobními vozidly.
V roce 2017 tvořily hybridy 41 % úhrnných prodejů Toyota Motor Europe, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 38 % na 406 tisíc vozidel. Podíl naftových variant osobních vozů Toyota oproti tomu v roce 2017 činil necelých 10 %. Toyota bude v souladu s potřebami zákazníků i nadále nabízet naftové motory ve svých užitkových vozech (Hilux, Proace a Land Cruiser).
Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe, k tomu říká:
„Toyota je již přes 20 let průkopníkem technologií hybridního pohonu. Hybridní varianty již několik let hrají v naší nabídce pohonných ústrojí klíčovou roli. U našeho nejnovějšího modelu, Toyoty C-HR, hybridy vloni reprezentovaly 78 % prodejů.
V rámci naší strategie elektrifikovaných vozidel postupně rozšiřujeme nabídku hybridních pohonů o druhý, výkonnější motor 2,0 litru. Rozšířená nabídka hybridních pohonů, počínaje novou generací modelu Auris, je přirozenou reakcí na poptávku našich zákazníků v oblasti osobních vozidel.
Zastoupení hybridních verzí v prodejích Toyoty se vyrovnalo dieselům již v roce 2015. Od té doby prodeje hybridů vždy výrazně překračovaly prodeje variant s naftovým motorem. V oblasti užitkových vozů, kde platí specifické nároky používání (např. točivý moment a užitečné zatížení), budeme i nadále nabízet naftové motory s využitím nejmodernějších technologií.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.