Automobily se v posledních letek staly tak komplikovanými a sofistikovanými, že už ani jejich běžný servis se neobejde bez počítače a speciálního vybavení. Z mechaniků se tak v poslední době stávají spíše počítačoví experti a motorističtí nadšenci přichází o poslední šanci cokoliv si na autě udělat. Nejspíš i proto sledujeme s obrovským nadšením "rozborku" tohohle klasického Jeepu, která trvala pár vojákům sotva minutu.
Video, které se objevilo na diskuzním webu Reddit, zachycuje skupinku osmi vojáků, kteří dokáží rozebrat funkční Jeep (který skutečně přijel po vlastní ose), během necelé minuty. Vše přitom začíná nenápadnou prací pod kapotou, která se během chvilky naprosto zvrtne.
Pod kapotou voják odpojí pár hadic a následně odnáší kapotu. Další voják mezitím připravuje interiér a jiný odnáší chladič. Zbytek vojáků se pak rozestoupí kolem celého vozu a za chvíli se stěhuje celá karoserie. Rám je podložen speciálními podstavci, vojáci demontují obě nápravy, odnáší motor pomocí speciálních tyčí a dokonce stíhají demontovat i kola.
Nebudeme vám však věšet bulíky na nos, že podobně snadná je údržba každého Jeepu. Tenhle konkrétní, kterému se přezdívá "Jiffy Jeep" je totiž pro snadné rozebírání upraven a ve vlastnictví ho má vojenská jednotka kanadských vojáků a inženýrů "Royal Canadian Electrical and Mechanical Engineers" (RCEME), která tuhle show předvádí celkem pravidelně.
Někdo by to mohl brát jako podvod, nicméně tihle chlapíci si pozornost stejně zaslouží. Podle kanadského webu The Maple Leaf totiž dokáží fungující Jeep rozebrat a složit během pouhých 2 minut 39 sekund a pak s ním zase odjedou, což je obdivuhodné.
O Willisu / starších generacích Wrangleru se navíc stále dá říct, že díky obstarožní ale funkční konstrukci patří k autům, na kterých se bude pracovat relativně snadno. Možná je nerozeberete za pouhou minutu nebo hodinu, ovšem stále to zvládnete bez vysokoškolského diplomu z počítačových věd.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?