Automobily se v posledních letek staly tak komplikovanými a sofistikovanými, že už ani jejich běžný servis se neobejde bez počítače a speciálního vybavení. Z mechaniků se tak v poslední době stávají spíše počítačoví experti a motorističtí nadšenci přichází o poslední šanci cokoliv si na autě udělat. Nejspíš i proto sledujeme s obrovským nadšením "rozborku" tohohle klasického Jeepu, která trvala pár vojákům sotva minutu.
Video, které se objevilo na diskuzním webu Reddit, zachycuje skupinku osmi vojáků, kteří dokáží rozebrat funkční Jeep (který skutečně přijel po vlastní ose), během necelé minuty. Vše přitom začíná nenápadnou prací pod kapotou, která se během chvilky naprosto zvrtne.
Pod kapotou voják odpojí pár hadic a následně odnáší kapotu. Další voják mezitím připravuje interiér a jiný odnáší chladič. Zbytek vojáků se pak rozestoupí kolem celého vozu a za chvíli se stěhuje celá karoserie. Rám je podložen speciálními podstavci, vojáci demontují obě nápravy, odnáší motor pomocí speciálních tyčí a dokonce stíhají demontovat i kola.
Nebudeme vám však věšet bulíky na nos, že podobně snadná je údržba každého Jeepu. Tenhle konkrétní, kterému se přezdívá "Jiffy Jeep" je totiž pro snadné rozebírání upraven a ve vlastnictví ho má vojenská jednotka kanadských vojáků a inženýrů "Royal Canadian Electrical and Mechanical Engineers" (RCEME), která tuhle show předvádí celkem pravidelně.
Někdo by to mohl brát jako podvod, nicméně tihle chlapíci si pozornost stejně zaslouží. Podle kanadského webu The Maple Leaf totiž dokáží fungující Jeep rozebrat a složit během pouhých 2 minut 39 sekund a pak s ním zase odjedou, což je obdivuhodné.
O Willisu / starších generacích Wrangleru se navíc stále dá říct, že díky obstarožní ale funkční konstrukci patří k autům, na kterých se bude pracovat relativně snadno. Možná je nerozeberete za pouhou minutu nebo hodinu, ovšem stále to zvládnete bez vysokoškolského diplomu z počítačových věd.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?