Škoda Octavia sice sdílí s platformu s vozy jako je Volkswagen Golf nebo Seat Leon, nicméně na rozdíl od nich si na digitální přístrojový štít musela počkat. První Škodovkou s touto technologií se nakonec stalo až SUV Karoq, nicméně mladoboleslavská automobilka v tichosti přidala tuto možnost do on-line konfigurátoru i pro Octavie.
Digitální přístrojový štít sice není žádná převratná novinka, už v jednom z předešlých článků jsme jeho přítomnost vystopovali desítky let zpět, ale na druhou stranu je potřeba uznat, že se jedná o skutečně příjemný prvek výbavy, který může přispět k vyšší přehlednosti a do jisté míry možná i bezpečnosti.
Dosud se na vozy vybavené digitálním přístrojovým štítem mohli těšit jen zájemci o kompaktní SUV Karoq, nicméně velice brzy se začne objevovat i v Octaviích, jak naznačuje on-line konfigurátor na oficiálních stránkách. Podle něj vyjde instalace digitálního přístrojového panelu na 10 900 Kč, nicméně to ještě nemusí být konečná cena.
V rámci kompatibility výbavy totiž můžete být vyzvání k doplnění o další technologické "vymoženosti", což jak často upozorňujeme, může vyjít pořádně draho. Navzdory přítomnosti v konfigurátoru však očekáváme, že s novým digitálním panelem v Octavii se Škoda pochlubí i na autosalonu v Ženevě, kde by takto vybavená Octavia mohla stát vedle modernizované Fabie.
Co se samotného přístrojového panelu týče, očekáváme podobné funkce, jako nabízí modely Golf nebo Leon. Zcela jistě tak dojde na kombinaci klasických budíků, doplněných o informace o rychlosti, dojezdu nebo doporučeném rychlostním stupni, přičemž na pozadí bude k dispozici přehledná mapa. Zobrazení budíků však jistě bude v gesci řidiče, který si sám bude moci zvolit jaké informace chce mít na očích.
Poněkud zarážející však je, že současná vlajková loď Škoda Superb ještě stále možnost digitálního přístrojového panelu nenabízí a nejčastěji se o něm mluví až ve spojitosti s faceliftem někdy v letošním nebo příštím roce.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?