Škoda Octavia sice sdílí s platformu s vozy jako je Volkswagen Golf nebo Seat Leon, nicméně na rozdíl od nich si na digitální přístrojový štít musela počkat. První Škodovkou s touto technologií se nakonec stalo až SUV Karoq, nicméně mladoboleslavská automobilka v tichosti přidala tuto možnost do on-line konfigurátoru i pro Octavie.
Digitální přístrojový štít sice není žádná převratná novinka, už v jednom z předešlých článků jsme jeho přítomnost vystopovali desítky let zpět, ale na druhou stranu je potřeba uznat, že se jedná o skutečně příjemný prvek výbavy, který může přispět k vyšší přehlednosti a do jisté míry možná i bezpečnosti.
Dosud se na vozy vybavené digitálním přístrojovým štítem mohli těšit jen zájemci o kompaktní SUV Karoq, nicméně velice brzy se začne objevovat i v Octaviích, jak naznačuje on-line konfigurátor na oficiálních stránkách. Podle něj vyjde instalace digitálního přístrojového panelu na 10 900 Kč, nicméně to ještě nemusí být konečná cena.
V rámci kompatibility výbavy totiž můžete být vyzvání k doplnění o další technologické "vymoženosti", což jak často upozorňujeme, může vyjít pořádně draho. Navzdory přítomnosti v konfigurátoru však očekáváme, že s novým digitálním panelem v Octavii se Škoda pochlubí i na autosalonu v Ženevě, kde by takto vybavená Octavia mohla stát vedle modernizované Fabie.
Co se samotného přístrojového panelu týče, očekáváme podobné funkce, jako nabízí modely Golf nebo Leon. Zcela jistě tak dojde na kombinaci klasických budíků, doplněných o informace o rychlosti, dojezdu nebo doporučeném rychlostním stupni, přičemž na pozadí bude k dispozici přehledná mapa. Zobrazení budíků však jistě bude v gesci řidiče, který si sám bude moci zvolit jaké informace chce mít na očích.
Poněkud zarážející však je, že současná vlajková loď Škoda Superb ještě stále možnost digitálního přístrojového panelu nenabízí a nejčastěji se o něm mluví až ve spojitosti s faceliftem někdy v letošním nebo příštím roce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.