Po rekordních ztrátách na konci posledního čtvrtletí minulého roku bylo třeba, aby Elon Musk opět předstoupil před investory a zmírnil jejich obavy. Všichni totiž dobře vědí, že úspěch celé automobilky nyní záleží na jediném modelu, jehož výroba však stále vázne. Po doručení speciální zásilky z Německy by se to ale mělo změnit.
Automobilka Tesla vkládá do Modelu 3 velké naděje, ovšem po provozních problémech, které během minulého roku výrazným způsobem zpomalily výrobu, se nyní všichni ptají, co bude dál. Elon Musk proto musel předstoupit před investory i veřejnost aby poodhalil, že jedna z klíčových součástek řešení už je připravená, jen leží na opačné straně Atlantického oceánu.
Podle webu Automotive News je řeč o nové automatické lince na skládání bateriových modelů pro elektromobily Tesla, kterou si společnost nechala na zakázku vytvořit v Německu. Samotný stroj by už ale měl být hotov a nyní pouze zbývá dopravit ho z Německa do továrny v Nevadě.
Ještě předtím však musí být stroj rozebrán, odeslán do Gigafactory, složen a následně musí být připraven na zapojení do provozu. Elon Musk, jakožto výkonný ředitel automobilky, ale zdůraznil, že není otázkou zda bude fungovat. Jde jen o to stroj rozebrat, přepravit a složit.
Přitom by si Tesla měla s touhle drobností pospíšit, neboť investorům již bylo přislíbeno, že koncem příštího měsíce se očekává zdvojnásobení současné produkce modelu 3. Na velký přesun linky z Německa do USA tak má společnost poměrně krátký čas.
Bez nové linky je totiž docela nepravděpodobné, že by se povedlo vysoké cíle realizovat. Pokud by se ale opravdu podařilo linku sehnat a přepravit, pak bychom se mohli skutečně brzy dočkat velkého nárůstu produkce.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.