Nikdo z nás nemá rád, když jeho automobil vydává zvláštní zvuky. Zvláště nepříjemní je pak vysoké kvílení, které vychází od brzdových kotoučů. Tenhle problém se však nevyhýbá ani luxusním sportovním automobilům prémiových značek, jako je například Porsche. Samotná automobilka však dodává, že se rozhodně nemáte čeho bát.
Automobilka totiž vytvořila krátké informační video, které takřka všem vysvětlí, že zvláštní zvuky od brzd nemusí automaticky znamenat vysoký účet ze servisního střediska.
Během brzdění totiž vzniká energie a teplo, které se následně konvertuje do vibrací. Samotný brzdový kotouč pak funguje jako reproduktor, který vibrace zesiluje a ty se následně projevují právě v podobě nepříjemných zvuku. A jak automobilka vysvětluje - čím větší kotouče, tím hlasitější zvuky. to platí zejména v nízkých rychlostech, kvůli redistribuci brzdné síly.
Notnou část videa však zabírá ta část, kde se automobilka snaží své zákazníky ujistit, že její brzdy jsou technicky na výši a ani zvláštní zvuky od nich vycházející nemusí automaticky znamenat problém. Pokud by si však zákazníci přesto nebyli jisti, mohou zavítat do servisního střediska, kde jim technici detailně vysvětlí jádru problému.
A závěr? Nebojte se se pazvuků od brzd a užívejte si jízdu bez ohledu na ně. Navíc, Porsche dokáže nabídnout mnohem zajímavější a hlavně výraznější zvuky, které vychází od jeho motoru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?