Snad každý malý kluk si někdy přál usednout za volant obrovského amerického tahače a brázdit s ním stovky kilometrů dálnic celého světa. Čím je ale člověk starší, tím rychleji zjišťuje, že to vlastně není žádná sranda. Například řazení, pokud nemáte automatickou převodovku, je totiž malou noční můrou o osmnácti rychlostech. Nebo snad ne?
Hned na začátek musíme přiznat, že v redakci toho o kamionech zas tak moc nevíme a rozhodně se z nás během chvíle nestanou experti. Z toho co jsme zjistili se však zdá, že většina stylových amerických tahačů, které jsme v dětství sledovali v televizních obrazovkách a na plátnech kin, je vybavena manuální převodovkou, která může mít až neskutečných 18 rychlostí.
My evropané jsme zvyklí alespoň na to obyčejné manuální řazení, nicméně v Americe jsou zvyklí na automatické převodovky, takže naučit se manuálem v soupravě, která může mít několik desítek tun, nebude vůbec nic jednoduchého.
Jeden zkušený trucker, jehož jméno bohužel nebylo na začátku uvedeno, však ukazuje, že ani 18 rychlostí nemusí být tak děsivých, jak se na začátku zdá. Řadící páka má totiž stále to samé háčko a dráhy jsou si dost podobné, ovšem ještě je potřeba naučit se pracovat s přepínači na řadící páce a naučit se správně mačkat spojku. Pokud totiž táhnete několik desítek tun, je potřeba pečlivě využívat každý dostupný převod.
Ze samotného truckera se pak zdá, že naučit se s 18 rychlostní převodovkou nebude nijak náročné, ovšem věřte tomu. Je totiž téměř jisté, že jen málokdo by dokázal jen tak naskočit do podobného trucku a bez obav začít sázet jednu rychlost za druhou s naprostou jistotou.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?