Snad každý malý kluk si někdy přál usednout za volant obrovského amerického tahače a brázdit s ním stovky kilometrů dálnic celého světa. Čím je ale člověk starší, tím rychleji zjišťuje, že to vlastně není žádná sranda. Například řazení, pokud nemáte automatickou převodovku, je totiž malou noční můrou o osmnácti rychlostech. Nebo snad ne?
Hned na začátek musíme přiznat, že v redakci toho o kamionech zas tak moc nevíme a rozhodně se z nás během chvíle nestanou experti. Z toho co jsme zjistili se však zdá, že většina stylových amerických tahačů, které jsme v dětství sledovali v televizních obrazovkách a na plátnech kin, je vybavena manuální převodovkou, která může mít až neskutečných 18 rychlostí.
My evropané jsme zvyklí alespoň na to obyčejné manuální řazení, nicméně v Americe jsou zvyklí na automatické převodovky, takže naučit se manuálem v soupravě, která může mít několik desítek tun, nebude vůbec nic jednoduchého.
Jeden zkušený trucker, jehož jméno bohužel nebylo na začátku uvedeno, však ukazuje, že ani 18 rychlostí nemusí být tak děsivých, jak se na začátku zdá. Řadící páka má totiž stále to samé háčko a dráhy jsou si dost podobné, ovšem ještě je potřeba naučit se pracovat s přepínači na řadící páce a naučit se správně mačkat spojku. Pokud totiž táhnete několik desítek tun, je potřeba pečlivě využívat každý dostupný převod.
Ze samotného truckera se pak zdá, že naučit se s 18 rychlostní převodovkou nebude nijak náročné, ovšem věřte tomu. Je totiž téměř jisté, že jen málokdo by dokázal jen tak naskočit do podobného trucku a bez obav začít sázet jednu rychlost za druhou s naprostou jistotou.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?