Jak se řídí tahač s 18 rychlostmi? Žádnou vědu v tom nehledejte

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. ledna 2018, 12:55 Aktualizováno 29.1.2018, 13:23 Google+

Snad každý malý kluk si někdy přál usednout za volant obrovského amerického tahače a brázdit s ním stovky kilometrů dálnic celého světa. Čím je ale člověk starší, tím rychleji zjišťuje, že to vlastně není žádná sranda. Například řazení, pokud nemáte automatickou převodovku, je totiž malou noční můrou o osmnácti rychlostech. Nebo snad ne?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto: Kenworth W900 (foto: wheelsage.org)

Ilustrační foto: Kenworth W900 (foto: wheelsage.org) | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Hned na začátek musíme přiznat, že v redakci toho o kamionech zas tak moc nevíme a rozhodně se z nás během chvíle nestanou experti. Z toho co jsme zjistili se však zdá, že většina stylových amerických tahačů, které jsme v dětství sledovali v televizních obrazovkách a na plátnech kin, je vybavena manuální převodovkou, která může mít až neskutečných 18 rychlostí.

My evropané jsme zvyklí alespoň na to obyčejné manuální řazení, nicméně v Americe jsou zvyklí na automatické převodovky, takže naučit se manuálem v soupravě, která může mít několik desítek tun, nebude vůbec nic jednoduchého.

Jeden zkušený trucker, jehož jméno bohužel nebylo na začátku uvedeno, však ukazuje, že ani 18 rychlostí nemusí být tak děsivých, jak se na začátku zdá. Řadící páka má totiž stále to samé háčko a dráhy jsou si dost podobné, ovšem ještě je potřeba naučit se pracovat s přepínači na řadící páce a naučit se správně mačkat spojku. Pokud totiž táhnete několik desítek tun, je potřeba pečlivě využívat každý dostupný převod.

Zkušený kamioňák předvedl, jak se řadí s 18-stupňovou převodovkou (9:04) | zdroj: youtube.com

Ze samotného truckera se pak zdá, že naučit se s 18 rychlostní převodovkou nebude nijak náročné, ovšem věřte tomu. Je totiž téměř jisté, že jen málokdo by dokázal jen tak naskočit do podobného trucku a bez obav začít sázet jednu rychlost za druhou s naprostou jistotou.

Vytisknout

Diskuze: Jak se řídí tahač s 18 rychlostmi? Žádnou vědu v tom nehledejte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační fotografie

Zájem o diesely rapidně klesá. Jakým směrem se budou ubírat velké společnosti?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud