Technologický gigant Apple si u kalifornského dopravního úřadu zaregistroval dalších 24 prototypů vozidel se systémem autonomního řízení. Apple tak dělá poměrně výrazný krok kupředu, kterým se nejspíš snaží dohání ztrátu za svými konkurenty v tomto oboru.
První žádost o registraci testovacích vozidel si Apple podal v dubnu minulého roku, ovšem tehdy šlo pouze o tři speciálně upravené SUV Lexus RX450h. Od té doby však automobilka postupně počet modelů zvyšovala: v červenci přibyly další dva vozy, sedm vozů v říjnu, v listopadu dva, v prosinci šest a v lednu sedm, jak informoval web The Verge.
V původních zprávách o autonomních systémech Apple se mluvilo o vývoji celého automobilu, nicméně později se společnost rozhodla pouze pro vývoj autonomních systémů, které bude moci prodávat různým, již existujícím, automobilkám. Apple tak ušetří spoustu peněz potřebných pro vývoj celého vozu a zároveň se nebude muset snažit prosadit se na zcela neznámém trhu.
Jako platformu pro své vozy si Apple zvolil vozy Lexus, na jejichž střechu umístil platformu plnou senzorů. Spatřit tento vůz v provozu není vůbec snadné, nicméně podle pár záběrů se zdá, že na střeše je umístěno šest senzorů LiDAR, mnoho kamer, nespočet senzorů a také řada dalších měřících senzorů.
Nejpravděpodobnějším vysvětlením tohoto prudkého nárůstu počtu testovacích vozidel by mohla být tabulka vývojářů autonomních vozidel, kterou sestavit časopis Navigant. Apple totiž skončil až na předposledním místě, daleko za největšími konkurenty v podobě jako Uber, Waymo nebo Aptiv.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?