Technologický gigant Apple si u kalifornského dopravního úřadu zaregistroval dalších 24 prototypů vozidel se systémem autonomního řízení. Apple tak dělá poměrně výrazný krok kupředu, kterým se nejspíš snaží dohání ztrátu za svými konkurenty v tomto oboru.
První žádost o registraci testovacích vozidel si Apple podal v dubnu minulého roku, ovšem tehdy šlo pouze o tři speciálně upravené SUV Lexus RX450h. Od té doby však automobilka postupně počet modelů zvyšovala: v červenci přibyly další dva vozy, sedm vozů v říjnu, v listopadu dva, v prosinci šest a v lednu sedm, jak informoval web The Verge.
V původních zprávách o autonomních systémech Apple se mluvilo o vývoji celého automobilu, nicméně později se společnost rozhodla pouze pro vývoj autonomních systémů, které bude moci prodávat různým, již existujícím, automobilkám. Apple tak ušetří spoustu peněz potřebných pro vývoj celého vozu a zároveň se nebude muset snažit prosadit se na zcela neznámém trhu.
Jako platformu pro své vozy si Apple zvolil vozy Lexus, na jejichž střechu umístil platformu plnou senzorů. Spatřit tento vůz v provozu není vůbec snadné, nicméně podle pár záběrů se zdá, že na střeše je umístěno šest senzorů LiDAR, mnoho kamer, nespočet senzorů a také řada dalších měřících senzorů.
Nejpravděpodobnějším vysvětlením tohoto prudkého nárůstu počtu testovacích vozidel by mohla být tabulka vývojářů autonomních vozidel, kterou sestavit časopis Navigant. Apple totiž skončil až na předposledním místě, daleko za největšími konkurenty v podobě jako Uber, Waymo nebo Aptiv.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.