Technologický gigant Apple si u kalifornského dopravního úřadu zaregistroval dalších 24 prototypů vozidel se systémem autonomního řízení. Apple tak dělá poměrně výrazný krok kupředu, kterým se nejspíš snaží dohání ztrátu za svými konkurenty v tomto oboru.
První žádost o registraci testovacích vozidel si Apple podal v dubnu minulého roku, ovšem tehdy šlo pouze o tři speciálně upravené SUV Lexus RX450h. Od té doby však automobilka postupně počet modelů zvyšovala: v červenci přibyly další dva vozy, sedm vozů v říjnu, v listopadu dva, v prosinci šest a v lednu sedm, jak informoval web The Verge.
V původních zprávách o autonomních systémech Apple se mluvilo o vývoji celého automobilu, nicméně později se společnost rozhodla pouze pro vývoj autonomních systémů, které bude moci prodávat různým, již existujícím, automobilkám. Apple tak ušetří spoustu peněz potřebných pro vývoj celého vozu a zároveň se nebude muset snažit prosadit se na zcela neznámém trhu.
Jako platformu pro své vozy si Apple zvolil vozy Lexus, na jejichž střechu umístil platformu plnou senzorů. Spatřit tento vůz v provozu není vůbec snadné, nicméně podle pár záběrů se zdá, že na střeše je umístěno šest senzorů LiDAR, mnoho kamer, nespočet senzorů a také řada dalších měřících senzorů.
Nejpravděpodobnějším vysvětlením tohoto prudkého nárůstu počtu testovacích vozidel by mohla být tabulka vývojářů autonomních vozidel, kterou sestavit časopis Navigant. Apple totiž skončil až na předposledním místě, daleko za největšími konkurenty v podobě jako Uber, Waymo nebo Aptiv.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.