Sergio Marchionne, výkonný ředitel koncernu Fiat Chrysler, už podruhé šokoval návštěvníky autosalonu v Detroitu. Poprvé se tak stalo, když potvrdil příchod prvního SUV značky Ferrari na přelomu let 2019 a 2020. Podruhé pak když oznámil, že Ferrari zvažuje stavbu elektrického supersportovního vozu.
Slušný poprask vyvolal Marchionne už jen potvrzením SUV automobilky Ferrari, které by mělo dorazit buď koncem roku 2019 nebo začátkem roku 2020. Ferrari se totiž vozům této kategorie poměrně dlouhou dobu bránilo, nicméně nyní by se rádo postavilo konkurentům, jako je například Lamborghini Urus. Nejspíš i proto Ferrari slibuje, že jejich SUV bude mít stejné jízdní vlastnosti a ovládání, jako klasické sportovní vozy.
Ještě větší zájem však vzbudilo poslední prohlášení, ve kterém Marchionne přiznal, že Ferrari zvažuje i stavbu čistě elektrického supersportu. Podle jeho slov musí automobilka vyřešit ještě několik věcí, než se vydá cestou čistě elektrických automobilů. Zároveň však dodal, že pokud na světě má vzniknout elektrický supersport, Ferrari ho postaví jako první.
Tohle prohlášení je o to překvapivější, že před cca dvěma lety Marchionne prohlásil, že Ferrari bez spalovacího motoru by bylo "obscénním konceptem".
Časy se však mění a spolu s nimi i názory. Ten Marchionneho pak nejvíc ovlivnilo nejspíš představení nového Tesla roadsteru, který by podle slov Elona Muska měl nabídnout akceleraci z 0 na 97 km/h za 1.9 sekund a maximální rychlost cca 402 km/h. O pohon by se měla starat baterie s kapacitou 200 kWh a tři elektromotory. Pokud se Tesle podaří těchto hodnot skutečně dosáhnout, pak by se nový Roadster stal vůbec nejlépe akcelerujícím vozidlem na světě.
K tomu Marchionne dodal, že lidé jsou sice ohromeni tím, co Tesla udělala se světem supersportů, nicméně to je prý dosažitelné všemi. A tím prý nechce nijak podceňovat to, čeho Elon Musk dosáhl.
Největším problémem je podle Marchionneho nejspíš dojezd, neboť elektrické supersporty sice mohou jet rychle, ale moc dlouho jim to nevydrží. Jako příklad pak uvedl Formuli E, kde závodníci musí během závodů střídat vozy. Před představením čistě elektrického sportovního vozu tak prý čeká Ferrari ještě hodně práce.
Slavná italská automobilka by však neměla zahálet, neboť řada jejích konkurentů už na elektrických supersportech pracuje a například McLaren už zkouší prototypy.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?