Sergio Marchionne, výkonný ředitel koncernu Fiat Chrysler, už podruhé šokoval návštěvníky autosalonu v Detroitu. Poprvé se tak stalo, když potvrdil příchod prvního SUV značky Ferrari na přelomu let 2019 a 2020. Podruhé pak když oznámil, že Ferrari zvažuje stavbu elektrického supersportovního vozu.
Slušný poprask vyvolal Marchionne už jen potvrzením SUV automobilky Ferrari, které by mělo dorazit buď koncem roku 2019 nebo začátkem roku 2020. Ferrari se totiž vozům této kategorie poměrně dlouhou dobu bránilo, nicméně nyní by se rádo postavilo konkurentům, jako je například Lamborghini Urus. Nejspíš i proto Ferrari slibuje, že jejich SUV bude mít stejné jízdní vlastnosti a ovládání, jako klasické sportovní vozy.
Ještě větší zájem však vzbudilo poslední prohlášení, ve kterém Marchionne přiznal, že Ferrari zvažuje i stavbu čistě elektrického supersportu. Podle jeho slov musí automobilka vyřešit ještě několik věcí, než se vydá cestou čistě elektrických automobilů. Zároveň však dodal, že pokud na světě má vzniknout elektrický supersport, Ferrari ho postaví jako první.
Tohle prohlášení je o to překvapivější, že před cca dvěma lety Marchionne prohlásil, že Ferrari bez spalovacího motoru by bylo "obscénním konceptem".
Časy se však mění a spolu s nimi i názory. Ten Marchionneho pak nejvíc ovlivnilo nejspíš představení nového Tesla roadsteru, který by podle slov Elona Muska měl nabídnout akceleraci z 0 na 97 km/h za 1.9 sekund a maximální rychlost cca 402 km/h. O pohon by se měla starat baterie s kapacitou 200 kWh a tři elektromotory. Pokud se Tesle podaří těchto hodnot skutečně dosáhnout, pak by se nový Roadster stal vůbec nejlépe akcelerujícím vozidlem na světě.
K tomu Marchionne dodal, že lidé jsou sice ohromeni tím, co Tesla udělala se světem supersportů, nicméně to je prý dosažitelné všemi. A tím prý nechce nijak podceňovat to, čeho Elon Musk dosáhl.
Největším problémem je podle Marchionneho nejspíš dojezd, neboť elektrické supersporty sice mohou jet rychle, ale moc dlouho jim to nevydrží. Jako příklad pak uvedl Formuli E, kde závodníci musí během závodů střídat vozy. Před představením čistě elektrického sportovního vozu tak prý čeká Ferrari ještě hodně práce.
Slavná italská automobilka by však neměla zahálet, neboť řada jejích konkurentů už na elektrických supersportech pracuje a například McLaren už zkouší prototypy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.