Už mnohokrát se nám potvrdilo, že na eBay může člověk najít absolutně cokoliv. Od vraků nezáživných automobilů, přes různé více či méně důležité součástky až po nově zrenovované raritní vozy milionové hodnoty. A právě do druhé kategorie spadá nedávno objevený raritní turbo-kit pro vozy BMW Formule 1.
Pokud máte v garáži či dílně odložený motor BMW M12, kterému chybí trocha toho brutálního výkonu, máme pro vás dobrou zprávu. Na eBay se totiž objevil poměrně vzácný kompletní turbo-kit s obřím turbodmychadlem Garrett, který pochází z roku 1986 a původně byl na voze BMW Formule 1.
Automobilka BMW se sice ze závodů F1 stáhla už po roce 1986, nicméně její přeplňované motory M12 byly používány ještě pár let, dokud v roce 1988 nepřišel kompletní zákaz přeplňovaných motorů. Zajímavostí však je, že po odchodu BMW z Formule byly tyto motory přejmenovány na "Megatron", což je jeden z nejlepších názvů motoru, jaký jsme kdy viděli.
Vystavený kit sice přijde na 8 750 liber (251000 Kč), nicméně za tuhle částku dostanete kompletní a plně funkční kit, kterým můžete buď zdokonalit svého veterána, nebo získat unikátní sběratelkou záležitost, která by mohla postupem času nabírat na hodnotě, zvláště pokud kit spárujete s motorem M12 / Megatron.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?