Už mnohokrát se nám potvrdilo, že na eBay může člověk najít absolutně cokoliv. Od vraků nezáživných automobilů, přes různé více či méně důležité součástky až po nově zrenovované raritní vozy milionové hodnoty. A právě do druhé kategorie spadá nedávno objevený raritní turbo-kit pro vozy BMW Formule 1.
Pokud máte v garáži či dílně odložený motor BMW M12, kterému chybí trocha toho brutálního výkonu, máme pro vás dobrou zprávu. Na eBay se totiž objevil poměrně vzácný kompletní turbo-kit s obřím turbodmychadlem Garrett, který pochází z roku 1986 a původně byl na voze BMW Formule 1.
Automobilka BMW se sice ze závodů F1 stáhla už po roce 1986, nicméně její přeplňované motory M12 byly používány ještě pár let, dokud v roce 1988 nepřišel kompletní zákaz přeplňovaných motorů. Zajímavostí však je, že po odchodu BMW z Formule byly tyto motory přejmenovány na "Megatron", což je jeden z nejlepších názvů motoru, jaký jsme kdy viděli.
Vystavený kit sice přijde na 8 750 liber (251000 Kč), nicméně za tuhle částku dostanete kompletní a plně funkční kit, kterým můžete buď zdokonalit svého veterána, nebo získat unikátní sběratelkou záležitost, která by mohla postupem času nabírat na hodnotě, zvláště pokud kit spárujete s motorem M12 / Megatron.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.