Vzpomínáte si ještě na slavný Fantomasův Citroen DS19, ve kterém tajemný padouch unikl svým pronásledovatelům díky skrytým křídlům a tryskovým motorů? Zní to možná neuvěřitelně, ale na něčem podobném nyní pracují konstruktéři v USA. Jejich stroj sice vypadá poněkud odlišně, nicméně hlavní atributy splňuje.
Samson Switchblade, jak se nedávno ohlášený přírůstek do rodiny létajících automobilů jmenuje, je zvláštní v každém ohledu. JEho autoři ho hrdě nazývají prvním létajícím sportovním automobilem, ovšem ve skutečnosti se jedná o tříkolku, která ještě nevzlétla.
První test je naplánován na jaro příštího roku, nicméně už teď víme o Switchblade několik technických zajímavostí. O jeho pohon se bude starat 1.6 litrový benzínový motor V4 o výkonu 190 koní, který bude roztáčet zadní tlačnou vrtuli. Díky němu dokáže Switchblade vystoupat až do výšky téměř čtyř kilometrů, dosáhne rychlosti 321 km/h a jeho dolet je odhadován na 724 kilometrů. Je-li připravený k letu, dosahuje jeho délka 6.3 metru a šířka 8.2 metru.
Pokud se však rozhodnete cestovat postaru, tedy po asfaltu, nastane moment, při kterém si budete připadat jako Fantomas. Díky jedinečné konstrukci totiž dokáže Switchblade zatáhnout křídla do svého trupu a elegantně je skrýt. Stejně tak se složí i prodloužený ocas s kormidlem a křidélky. Rozměry se tak srazí na dílku 5.1 metru a šířku fantastických 1.8 metru. Na zemi pak Switchblade pohání klasická kola spojená s motorem skrze pětistupňovou převodovku. Z technických údajů prozatím známe pouze maximální rychlost 161 km/h.
Jak už to ovšem u podobných strojů bývá, kromě klasického řidičského průkazu budete k ovládání Switchblade potřebovat i licenci pilota malého letadla. Pokud ale často cestujete na velké vzdálenosti, nemusel by to být zas ta velký problém.
Switchblade totiž kromě křídel nabízí i slušnou komfortní výbavu, která zahrnuje kožené čalounění, kvalitní audiosoustavu, couvací kameru a digitální přístrojový štít. Z bezpečnostních asistentů pak potěší integrovaný roll-bar pro cestu po zemi a integrovaný padák pro potíže ve vzduchu.
Jak už jsme uváděli, první test je naplánován na jaro příštího roku a první modely by k zákazníkům měly dorazit před koncem roku 2018. Cena je odhadována na 120 000 dolarů (2,6 milionu Kč), ovšem malým háčkem je, že vůz si musí zákazník sám sestavit, případně si připlatit 20 000 dolarů (435 000 Kč) za asistenci z firmy.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?