Automobilka Toyota oznámila, že chce do roku 2030 prodávat každoročně více než 5,5 milionu elektrifikovaných vozidel a jeden milion bezemisních aut. Elektrifikované vozy budou kolem roku 2025 součástí každé modelové řady Toyota a Lexus.
Strategie Toyoty se zaměřuje na zrychlení vývoje hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a elektromobilů poháněných palivovými články. Toyota si určila cíl snížit celosvětový průměr emisí CO2 nových vozidel o 90 procent oproti úrovním roku 2010.
Pro Toyotu jsou klíčové otázky životního prostředí jako globální oteplování, znečištění ovzduší nebo vyčerpávání přírodních a energetických zdrojů. Právě elektrifikovaná vozidla jsou nástrojem napomáhajícím řešit současné ekologické problémy.
V říjnu roku 2015 vyhlásila Toyota svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, jehož cílem je omezit negativní dopady výroby automobilů a automobilové dopravy na životní prostředí.
Elektrifikace napříč všemi modely Toyota a Lexus
Kolem roku 2025 se navíc bude každý model napříč všemi globálními řadami značek Toyota a Lexus nabízet buď jako čistě elektrifikovaný model, nebo alespoň v elektrifikované variantě. Počet modelů vyvíjených bez elektrifikované varianty bude nakonec nula.
Toyota plánuje počátkem 20. let celosvětově nabízet přes 10 modelů elektromobilů na dobíjení. Začne v Číně, poté bude následovat Japonsko, Indie, USA a Evropa. Rozšíří také modelovou řadu vodíkových aut v kategorii osobních i užitkových vozů.
Hybridní elektromobily a plug-in hybridy
Rozšiřování se týká i nabídky hybridních elektromobilů. Toyota rovněž plánuje ve 20. letech rozšířit svoji modelovou řadu plug-in hybridů.
Klíčovou technologií elektrifikovaných vozidel jsou baterie, jejichž všeobecnému rozšíření brání omezení v podobě energetické hustoty, hmotnosti, objemu a ceny. Toyota se aktivně věnuje vývoji baterií nové generace typu ‚solid-state‘ s cílem nabídnout na trhu tuto technologii již počátkem 20. let.
Toyota také s firmou Panasonic zahájí studii proveditelnosti společného komerčního projektu prizmatických baterií pro automobilový průmysl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.