Automobilka Toyota oznámila, že chce do roku 2030 prodávat každoročně více než 5,5 milionu elektrifikovaných vozidel a jeden milion bezemisních aut. Elektrifikované vozy budou kolem roku 2025 součástí každé modelové řady Toyota a Lexus.
Strategie Toyoty se zaměřuje na zrychlení vývoje hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů na baterie a elektromobilů poháněných palivovými články. Toyota si určila cíl snížit celosvětový průměr emisí CO2 nových vozidel o 90 procent oproti úrovním roku 2010.
Pro Toyotu jsou klíčové otázky životního prostředí jako globální oteplování, znečištění ovzduší nebo vyčerpávání přírodních a energetických zdrojů. Právě elektrifikovaná vozidla jsou nástrojem napomáhajícím řešit současné ekologické problémy.
V říjnu roku 2015 vyhlásila Toyota svůj strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, jehož cílem je omezit negativní dopady výroby automobilů a automobilové dopravy na životní prostředí.
Elektrifikace napříč všemi modely Toyota a Lexus
Kolem roku 2025 se navíc bude každý model napříč všemi globálními řadami značek Toyota a Lexus nabízet buď jako čistě elektrifikovaný model, nebo alespoň v elektrifikované variantě. Počet modelů vyvíjených bez elektrifikované varianty bude nakonec nula.
Toyota plánuje počátkem 20. let celosvětově nabízet přes 10 modelů elektromobilů na dobíjení. Začne v Číně, poté bude následovat Japonsko, Indie, USA a Evropa. Rozšíří také modelovou řadu vodíkových aut v kategorii osobních i užitkových vozů.
Hybridní elektromobily a plug-in hybridy
Rozšiřování se týká i nabídky hybridních elektromobilů. Toyota rovněž plánuje ve 20. letech rozšířit svoji modelovou řadu plug-in hybridů.
Klíčovou technologií elektrifikovaných vozidel jsou baterie, jejichž všeobecnému rozšíření brání omezení v podobě energetické hustoty, hmotnosti, objemu a ceny. Toyota se aktivně věnuje vývoji baterií nové generace typu ‚solid-state‘ s cílem nabídnout na trhu tuto technologii již počátkem 20. let.
Toyota také s firmou Panasonic zahájí studii proveditelnosti společného komerčního projektu prizmatických baterií pro automobilový průmysl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?