Vzhledem k zimnímu počasí, které dokázalo zvláště v posledních dnech pořádně potrápit je toto téma více než aktuální. Ať už najdeme své auto pod peřinou sněhu, se zamrzlými skly a nebo dveřmi, všechny tyto situace svádí k jednomu - dostat se alespoň k řidiči, nastartovat, a pak si v klidu automobil řádně připravit k jízdě. Někdo myslí na motor, jiný si chce zase alespoň trochu prohřát interiér. Je to však správně?
V tomto případě si možná dovolíme odpovědět hned na začátku - ani jeden z extrémních případů není správně a pravda se nachází někde uprostřed. Určitě není správné vyrazit okamžitě po nastartování vozidla, zvláště pak ne vyrazit na plný plyn! Chápeme, že v určitých případech (složky IZS jedoucí k zásahu) to jinak nejde, Policie také jistě nebude "dochlazovat turbo" po ostré dálniční honičce, avšak my bychom se ke svým automobilům měli chovat tak dobře, jak jen umíme.
I v letním období se doporučuje dodržet interval mezi nastartováním a zahájením jízdy, která by měla být zvláštně v prvních kilometrech opatrná. V zimě pak vše platí dvojnásob. Olej se prostě musí dostat všude tam, kde je ho potřeba, a celé auto by se mělo prohřát - nejen chladicí kapalina, jejíž teplotu sledujeme na každé přístrojové desce, ale také motorový olej, olej v převodovce, a další.
Tyto kapaliny se však nejlépe (a nejrychleji) ohřejí pouze klidnou jízdou, stání na místě jim v tomto případě příliš nepomůže - právě naopak. Příliš bohatá směs hoří v nízkých otáčkách nedokonale, a také poškozuje ochranný olejový film na stěnách válců. Jak má tedy vypadat ideální studený start?
Důležité je uvědomit si, co nedělat. Spousta řidičů raději nastartují svůj vůz na 10 - 15 minut, než aby museli škrábat okénka či ometat auto. To ale rozhodně správné není. Po nastartování bychom měli odjíždět během půl minuty až minuty. Pokud nám ometení sněhové pokrývky či oškrábání skel zabere minuty dvě, také se příliš nestane. Dlouhému zahřívání auta na místě se však vyvarujte.
První ujeté kilometry by měly být ve volném tempu. Je to jako když se ráno probudíte, také nemůžete hned fungovat na 100%. Chápeme sice, že v určitých případech si klidnou jízdu nemůžete dovolit (např. typický pražský provoz), pokud je to ale jen trochu možné, dopřejte svému autu klid. Důležité je také uvědomit si, že chladící kapalina ohřátá na provozní teplotu (zpravidla 90°C) stále neznamená, že je vaše auto dokonale prohřáté a nyní už ho můžete prohánět pod plným plynem.
Motorový olej se na provozní teplotu ohřívá 2x až 3x déle, než kapalina chladící. Pokud to váš vůz umožňuje, určitě na svém palubním počítači sledujte teplotu oleje. Jakmile dosáhne hodnoty nad cca 70°C, lze ho označit za ohřátý.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.